Netsnoer (powercable).

Gestart door xander32, juni 24, 2010, 19:21:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lo

Ik heb audiolab netsnoeren op mijn versterker en SACD speler in combi met het STS stekkerblok. Deze laatste wordt ook van stroom voorzien dmv adiolab netsnoer. Ik heb alles in 1 keer vervangen (gamma stekkerblok voor STS stekkerblok en de standaard netsnoeren voor audiolab) Het verschil was overduidelijk en fors te noemen. De winst zit hem in transparantie, ambience, rust, en een evenwichtiger geluidsbeeld. Dit laatste in de zin van het stereobeeld en de verdeling over het frequentie spectrum. Ik denk dat goed afgeschermde voedingskabels en stekkerblokken inderdaad meer duiten in het zakje doen dan een ieder vermoedt :yes: Bij een goed systeem worden hiermee de kersen op de taart gelegd.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

#31
je kan bij die CD11 gewoon een stekker aansluiting erin maken ,alleen zul je het apparaat moeten openmaken gat achterin zagen  waar de stekker aansluiting komt te zitten waar nu de kabel naar binnen gaat ,oude kabel lossolderen van de print ,en de aders die dan aan de stekker aansluiting zitten solderen op de print

hebben een bepaald type de stekker dacht ICE connectoren ,de aansluiting die je dan in de cd speler maakt is een mannetje (pinnen) en het powercord een vrouwtje (sleuven)  :schater:  :-)

Whisper.nl

#32
Citaat van: Marantz 81 op juni 29, 2010, 17:06:21
je kan bij die CD11 gewoon een stekker aansluiting erin maken ,alleen zul je het apparaat moeten openmaken gat achterin zagen  waar de stekker aansluiting komt te zitten waar nu de kabel naar binnen gaat ,oude kabel lossolderen van de print ,en de aders die dan aan de stekker aansluiting zitten solderen op de print

hebben een bepaald type de stekker dacht ICE connectoren ,de aansluiting die je dan in de cd speler maakt is een mannetje (pinnen) en het powercord een vrouwtje (sleuven)  :schater:  :-)

Nice, en daar zoek ik nu iemand voor die dat voor mij kan/wil doen.
ik ben zelf niet technisch onderlegd en aan 220 waag ik me al helemaal niet.

groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

HiFi gek

Citaat van: Whisper.nl op juni 29, 2010, 13:50:59
Hoi Edwin,
Zelf in bezit van de CD11LE en daar kan  je niet zomaar het netsnoer vervangen.
Wordt een hele toer, of heeft iemand anders een goed adres die 'm kan aanpassen. ? pm me maar.
Of zou een stekkerblok al een hele verbetering geven.

Ik hoor graag van je.

Groet Whisper.



Een adres voor een ombouw heb ik helaas niet voor jou .

En hoogwaardig stekkerblok zoals die van STS-Digital geeft bij mij een grote verbetering , dat komt vooral door de vele afscherming waar het stekkerblok op ontworpen is .

Een netfilter geeft ook in de meeste gevallen een flinke verbetering , dat hangt vooral af van de mate van vervuiling in jouw lichtnet .
Is er vrijwel geen vervuiling dan heb je weinig tot geen resultaat met een netfilter .




Groeten  EDWIN  B

Whisper.nl

Ok bedankt voor je reactie.
@Edwin
Dus een hoogwaardig stekkerblok zoals die van STS-Digital geeft een grote verbetering.
Dit stekkerblok in de wandcontact doos. cd speler en versterker enz erop.

Ik heb geen geaard stopcontact. Ook niet op een redelijke wijze in teregelen.
De Cd speler zit middels een coax aan de CV.
Dit gaf al een hele verbetering.

Vraag: zal een goed stekkerblokker - welke niet in een geaarde wandcontactdoos wordt gestopt - wel een verbetering geven.  ?

@Joep. volgens mij zit jij in dezelfde situatie.
Heb jij hier ervaring mee ??

Vast bedankt voor de komende reactie(s)

groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Barrett

Heeft iemand al eens geprobeerd om tijdens muziek luisteren een pc in te schakelen?
Deze veroorzaakt namelijk vervuiling. Ben benieuwd of je dit kunt merken.

groeten
Mart

Vlearmoes

Citaat van: Barrett op juni 30, 2010, 22:00:20
Heeft iemand al eens geprobeerd om tijdens muziek luisteren een pc in te schakelen?
Deze veroorzaakt namelijk vervuiling. Ben benieuwd of je dit kunt merken.

groeten
Mart

Niet als je over een aparte groep vanaf de meterkast beschikt  :angel:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Vlearmoes

Imho   vind ik dat je eigenlijk alle steker aansluitingen achter op de apparaten moet verwijderen en de netkabel rechtstreeks moet solderen op printplaten (aarde op behuizing )

Voor de netkabel kun je dan een mooie uitzoeken evt met kous en al en met een mooie zelf gemonteerde shuko in je verdeeldoos  :angel:


spullen zijn te bestellen bij de buren (erik s)


Het scheelt iig 1 verbinding die en geld kost en kan storen  :roll:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Barrett

Citaat van: Vlearmoes op juli 01, 2010, 00:48:24
Niet als je over een aparte groep vanaf de meterkast beschikt  :angel:
Als ik het goed begrijp heb je met een aparte groep geen last van vervuiling?
Of dan alleen van de apparaten die op de groep zijn aangesloten

mars

Citaat van: HiFi gek op juni 30, 2010, 18:47:06


Een adres voor een ombouw heb ik helaas niet voor jou .

En hoogwaardig stekkerblok zoals die van STS-Digital geeft bij mij een grote verbetering , dat komt vooral door de vele afscherming waar het stekkerblok op ontworpen is .

Een netfilter geeft ook in de meeste gevallen een flinke verbetering , dat hangt vooral af van de mate van vervuiling in jouw lichtnet .
Is er vrijwel geen vervuiling dan heb je weinig tot geen resultaat met een netfilter .




Groeten  EDWIN  B





OI Edwin,

Het klopt wel dat je met een filter ( in bepaalde situaties) een winst kan behalen.

Maar ik vind het zeker zo belangrijk , om te vermelden dat een ''net'' filter, ook een wel eens het tegen over gestelde kan bewerkstelligen.
M.a.w.  het HOEFT niet altijd een up-grade te zijn.


grtz Margs
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

jowa

 stupid
Ben het helemaal eens met Mars.
Het effect kan ook doorslaan naar een heel mat klinkende set zonder dynamiek.
Over het algemeen is het bij filters geadviseerd hier niet de eindversterker op aan te sluiten.

Er zijn tegenwoordig wel filters die het ook op eindversterkers goed doen, maar die zijn behoorlijk prijzig.
Vooral omdat ze de piekbelastingen vanuit de eindversterker bij moeten kunnen benen, oftewel hierin geen delay veroorzaken.

Marantz 81

Citaat van: Whisper.nl op juni 29, 2010, 19:43:01
Nice, en daar zoek ik nu iemand voor die dat voor mij kan/wil doen.
ik ben zelf niet technisch onderlegd en aan 220 waag ik me al helemaal niet.

groet Whisper

ik zou het wel voor je kunnen doen , als jezelf de kabels en stekker regelt

in princiepe heb je alleen maar een stekker bij de wcd nodig , en kun je die nieuwe kabel gewoon in het apparaat invoeren

ik heb honderden printen gesoldeerd en ben ook 5 jaar electricien geweest :wink:

alleen voor november heb ik er geen tijd voor  byebye

Marantz 81

wat ik trouwens niet snap bij mijn eigen apparatuur zowel men PM7001 als SA7001 KI 

hebben een IEC connector ,maar de aarde wordt niet gebruikt  :roll:

Marvin

Om met je eigen woorden te spreken; Het oog wil ook wat?!


Marvin

Daarbij is hij dubbel afgeschermd, aarding is dus uit den boze!