Netsnoer (powercable).

Gestart door xander32, juni 24, 2010, 19:21:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Marvin

Je begrijpt toch wel dat je voor een kabel van 120 euro geen grove verbeteringen kan verwachten, je zal je budget echt drastisch omhoog moeten bijstellen....  :-D

xander32

Citaat van: marvin op juli 09, 2010, 20:44:51
Je begrijpt toch wel dat je voor een kabel van 120 euro geen grove verbeteringen kan verwachten, je zal je budget echt drastisch omhoog moeten bijstellen....  :-D
:-D

Jij ook al ...


Sander.

Marvin

Ja ik lees daar ook weleens mee, het is gelijk dé reden dat ik daar niet al te inhoudelijk mee praat.  :wink:

xander32

#63
Citaat van: marvin op juli 09, 2010, 20:47:12
Ja ik lees daar ook weleens mee, het is gelijk dé reden dat ik daar niet al te inhoudelijk mee praat.  :wink:
Verstandig, zelf kan ik het nooit nalaten om naar de onderbouwing te vragen waardoor het topic wel weer zal verzanden in een welles-nietes discussie tussen de deskundigen  frusty.

Maar betreft m`n zoektocht:
ik neig nu het meest naar de Essential Audio Tools daar deze frequent als "neutraal" wordt omschreven.

Mijn set zit aan de heldere kant van neutraal maar ik ben bang dat indien ik ga voor een wat warme/donkere kabel(bijv. de Kemp) het totaal te donker gaat worden en ik ga inleveren op dynamiek, snelheid, transparantie :unsure:.



Sander.

xander32

#64
Verstandig, zelf kan ik het nooit nalaten om naar de onderbouwing te vragen waardoor een topic (rondom bekabeling) vaak verzandt in een welles-nietes discussie tussen de deskundigen  frusty.

Maar betreft m`n zoektocht:
ik neig nu het meest naar de Essential Audio Tools daar deze frequent als "neutraal" wordt omschreven.

Mijn set zit wel aan de heldere kant van neutraal maar ik ben bang dat indien ik ga voor een wat warme/donkere kabel(bijv. de Kemp) het totaal te donker gaat worden en ik ga inleveren op dynamiek, snelheid, transparantie  HLP.


Sander.

Marvin

Deskundigen, tja zo zou je het ook kunnen noemen...

xander32

Citaat van: marvin op juli 09, 2010, 20:56:43
Deskundigen, tja zo zou je het ook kunnen noemen...
Ik proef iets van cynisme  :-P.

Sander.

Marvin


drees62

Ik zou mooi een Belden kabel bestellen bij Erik S., paar mooie stekkers eraan (bijv. nep-Oyiade) met een bijpassend snake-skinnetje en dan heb je volgens mij 3 kabels voor de prijs van die Essential Audio Tools.
Waarom zeg ik dit, ik heb ze zelf ook en "kenners" waren aangenaam verrast. Puik geluid en lekker snel en droge bassen, precies wat jij ook wilt.

Ik heb veel hier gekeken:
http://www.hifi-advice.com/reviews-Cables.html

Daar vind je onder meer dit:

Essential Audiotools powercable
This cable is considered to give great results at an entrylevel price. But for 200 euro you're getting a very basic sound. Its resolution is moderate and its treble could be more open but at least it's not aggressive and enjoyable enough. It is better than the standard powercords that you get for free but I'd rate it lower than Belden and the better Lapps. In fact: I suspect that this is a Lapp cable with custom print but compared to other Lapp cables it still comes out short.


Succes met je zoektocht (de voorpret is toch het leukst  :lol:)

Citaat van: xander32 op juli 09, 2010, 20:55:29
Verstandig, zelf kan ik het nooit nalaten om naar de onderbouwing te vragen waardoor een topic (rondom bekabeling) vaak verzandt in een welles-nietes discussie tussen de deskundigen  frusty.

Maar betreft m`n zoektocht:
ik neig nu het meest naar de Essential Audio Tools daar deze frequent als "neutraal" wordt omschreven.

Mijn set zit wel aan de heldere kant van neutraal maar ik ben bang dat indien ik ga voor een wat warme/donkere kabel(bijv. de Kemp) het totaal te donker gaat worden en ik ga inleveren op dynamiek, snelheid, transparantie  HLP.


Sander.

xander32

Thx voor de reply Andre.

Er staat wel een storende fout in het stukje betreft Essential Audio Tools: de prijs betreft €95,- en geen €200,- ... M.i. een aanzienlijk verschil en daarmee een grove fout in betreffende review.

De auteur is vooral gecharmeerd van Lapp Olflex powercable maar betreffende merk heeft giga veel keuze waar je als leek geen wijs uit kan worden.


Sander.

drees62

Citaat van: xander32 op juli 09, 2010, 23:35:10

Er staat wel een storende fout in het stukje betreft Essential Audio Tools: de prijs betreft €95,- en geen €200,- ... M.i. een aanzienlijk verschil en daarmee een grove fout in betreffende review.

Sander.

Misschien goedkoper geworden of andere stekkers gemonteerd? Ik ken het merk niet goed genoeg om daar wat zinnigs over te zeggen. Je hebt in elk geval weer leesvoer  :wink:

xander32

#71
Momenteel in conclaaf met Peacock Audio.
Furutech ziet er wel interessant uit 8-).


Sander.

Whisper.nl

#72
Citaat van: Marantz 81 op juli 04, 2010, 16:21:10
ik zou het wel voor je kunnen doen , als jezelf de kabels en stekker regelt
in princiepe heb je alleen maar een stekker bij de wcd nodig , en kun je die nieuwe kabel gewoon in het apparaat invoeren ik heb honderden printen gesoldeerd en ben ook 5 jaar electricien geweest :wink:
alleen voor november heb ik er geen tijd voor  byebye.

Beste Marantz 81,
Bedankt voor je reactie.  Net terug van vakantie vandaar een verlate reactie.
Je staat op mijn verlanglijstje voor na november. 
Kan ik de tussentijd rondkijken voor een net netsnoer enz.

Groet Whisper

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

jowa

Heb sinds kort alle standaard netkabels vervangen door afgeschermde Läpp kabels met Balls schuko's (zie mijn eigen pagina), deze kosten me de kop niet (ongeveer 35 Euro p/s) om mee te experimenteren.

Wat ik er van merk is dat het geluid iets is verbeterd, wat schoner, lijkt allemaal nog wat makkelijker te klinken.
Opvallend is dat pop/rock nog iets ritmischer is geworden, had ik niet verwacht.

Ik ben dus positief over deze upgrade.


xander32

Thx voor alle reply. Ik ben er nog niet uit maar wat ik er wel weer uitfilter is dat: zoveel mensen zoveel ... Dat pleit er weer voor om te zorgen dat ik er een aantal te leen krijg zodat ik deze in mijn eigen set kan uitproberen.

Tevens heeft alle reply mij een wat uitgebreidere shortlist, een extra dealer en het ophogen van het budget( :evil:) opgeleverd.


Sander.