Netsnoer (powercable).

Gestart door xander32, juni 24, 2010, 19:21:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marantz 81

ah ja dom van me heb ik op school gehad  redface
had ook niet verder gekeken  :no: want het teken staat achterop het apparaat  2 vierkantjes in elkaar

nee niet voor hey oog maar wil afgeschermde kabels gaan gebruiken , er wordt in ieder geval dik verdient aan een afgeschermde 3x2,5 mm ,want ik weet wat de prijzen bij de groothandel zijn  byebye

Tigger

Citaat van: lo op juni 29, 2010, 15:27:03......Het verschil was overduidelijk en fors te noemen. De winst zit hem in transparantie, ambience, rust, en een evenwichtiger geluidsbeeld. Dit laatste in de zin van het stereobeeld en de verdeling over het frequentie spectrum. Ik denk dat goed afgeschermde voedingskabels en stekkerblokken inderdaad meer duiten in het zakje doen dan een ieder vermoedt :yes: Bij een goed systeem worden hiermee de kersen op de taart gelegd.....
Dat bedoelde ik dus in mijn voorstel-topic!  hello Precies wat ik bedoelde te zeggen!

Meer rust, helderheid en evenwicht!  notworthy
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op juli 04, 2010, 17:17:51
ah ja dom van me heb ik op school gehad  redface
had ook niet verder gekeken  :no: want het teken staat achterop het apparaat  2 vierkantjes in elkaar

nee niet voor hey oog maar wil afgeschermde kabels gaan gebruiken , er wordt in ieder geval dik verdient aan een afgeschermde 3x2,5 mm ,want ik weet wat de prijzen bij de groothandel zijn  byebye

maar een beetje kabel word gekookt en weer bevroren en dat moet herhaald worden frusty
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Ontlaten heet die behandeling met als doel om de kristalijne structuur van het materiaal een zodanige verandering mee te geven dat de atomen een geordende structuur krijgen.

groet,

lo

:wink:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marvin

Wat dus per direct nutteloos is wanneer de kabel ook maar een beetje gebogen wordt, einde ordening...

jrm

Kunnen we die geluidstroompjes dan niet beter een tomtom meegeven? 8-)

xander32

Beste mede-forumleden,

Ik ben mij aan het orienteren op een netsnoer(2 stuks). Deze wil ik inzetten voor de cd-speler en de stereoversterker.
Prijsindicatie: tot max. €120,- per kabel.

Zijn er forumleden die ervaring hebben met 1 van onderstaande netsnoeren en die deze ervaring hier wil delen:

* Essential Audio Tools
* Groneberg Quattro Reference
* Kemp KE Lo en HI Powercord


Hetgeen waar ik nieuwsgierig naar ben:
* bracht het netsnoer een daadwerkelijke, essentiele (klank-)verbetering
* hoe zag die verbetering eruit(wijziging stereobeeld, klankkleur, detailering, anders namelijk ...)


B.v.d.,

Sander.

lo

Citaat van: marvin op juli 08, 2010, 23:34:36
Wat dus per direct nutteloos is wanneer de kabel ook maar een beetje gebogen wordt, einde ordening...

nonono

Er moet heel wat buigwerk gebeuren wil de warmte behandeling teniet worden gedaan. Dus ik denk dat het effect een kabelleven lang mee gaat. pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Tigger

Sander,

van mij weet je 't ;) Zie bovenaan deze pagina :) (en in mijn voorsteltopic)

Essential Audio Tools -> meer rust in het totale geluidsbeeld, meer timbre, opener en helderder. Een absolute aanrader.
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

xander32

Citaat van: Tigger op juli 09, 2010, 13:53:33
Sander,

van mij weet je 't ;) Zie bovenaan deze pagina :) (en in mijn voorsteltopic)

Essential Audio Tools -> meer rust in het totale geluidsbeeld, meer timbre, opener en helderder. Een absolute aanrader.
Yep, dank daarvoor :yes:, geeft voor mij weer enige richting.

Sander.

Tigger

Even een toevoeging n.a.v. een pbtje -> met helder bedoel ik meer open en meer timbre. Met de standaard kabels was het geluid (blijkt nu) meer geknepen en meer gesloten. En die verkleuring is dus nu weg.  :-D
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

xander32

Citaat van: Tigger op juli 09, 2010, 14:34:18
Even een toevoeging n.a.v. een pbtje -> met helder bedoel ik meer open en meer timbre. Met de standaard kabels was het geluid (blijkt nu) meer geknepen en meer gesloten. En die verkleuring is dus nu weg.  :-D
Ok, dat geeft een ander beeld. Dus: een meer open, gedetailleerder geluid, meer lucht om de stemmen/instrumenten(?).

Bij helder denk ik al snel aan meer nadruk op `t hoog, `n trebble-boost.

Sander.

Tigger

Citaat van: xander32 op juli 09, 2010, 14:39:59
Ok, dat geeft een ander beeld. Dus: een meer open, gedetailleerder geluid, meer lucht om de stemmen/instrumenten(?).
Precies!
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

xander32