Netsnoer (powercable).

Gestart door xander32, juni 24, 2010, 19:21:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

xander32

M`n vraag en voorspelling was:


Citaat van: xander32 op juni 24, 2010, 19:21:20
Iemand ervaring met het upgraden van de netsnoeren van componenten ?

* wat gaan deze brengen ¿
* wat zijn dan de kabels die daadwerkelijk(lees: hoorbaar) verschil maken (merk & uitvoering) ¿
* welke componenten varen er vooral wel bij(versterking / bronnen) ¿
* waar op te letten ¿
* waar aan te schaffen ¿

Bovenstaande is een serieuse vraag, echter weet ik nu al dat er na alle waarschijnlijkheid weer een welles-niettes discussie zal ontstaan.

Maar ik filter er wel uit hetgeen voor mij van meerwaarde is :yes:.


Sander.
Iederen bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen en voorspelling :wink:.


Mijn uitkomst is:
CiteerIk ga in mijn set een aantal verschillende netkabels uitproberen en indien dit direct een essentieel verschil geeft, zal ik tot aankoop over gaan. Gelijk aan deze wijze waarop ik mijn ic`s en ls.kabels hebt getest voordat ik tot aankoop over ging.

Sander.

Voor de geinteresseerden zal ik t.z.t. in mijn eigen topic mijn ervaringen & mijn keuzes beschrijven.

Groet allen,


Sander :mrgreen:.

Perfect_audio

Citaat van: Marantz 81 op juli 11, 2010, 11:09:52
ja het is ook allemaal een moeilijk verhaal , er zit wel degelijk een groot verschil in de kwaliteit van de gebruikte aders ( weerstand)

Voor zover het allemaal koperen aders zijn, hetgeen meestal het geval is bij spanningskabels, is het verschil in weerstand hooguit milliohms. Dat heeft nul invloed op het afgenomen vermogen door de versterker. De variërende netspanning heeft aanzienlijk meer invloed.

Citaat van: Marantz 81 op juli 11, 2010, 11:09:52en ook diameter van de aders is van invloed hoe snel de Stroom kan lopen

Terug naar school: de snelheid van elektrische stroom is in ieder geleidend materiaal altijd gelijk!
Wet van Ohm: de stroomsterkte is evenredig met de spanning over de draad en omgekeerd evenredig met de weerstand van de draad: A=V/Ohm.

Citaat van: Marantz 81 op juli 11, 2010, 11:09:52en het afschermen van de voedingskabels heeft ook nut , elektromagnetische straling wordt dan tegengegaan

Ook hier geldt dat de 50Hz van de spanningskabel niet zo'n enorme straling geeft. Het is de elektromagnetische straling van andere apparatuur met hoge frequentie dat evt. door de spanningskabel kan worden opgevangen en in de versterker brengt. Of op een andere plaats in het net dringt. Afhankelijk van het ontwerp van de voedingseenheid in de versterker wordt dat er al of niet uit gefilterd.
En hier ligt dus het heikele punt: heeft de versterker een goede voeding?? Filters voor ongewenste indringers en voldoende (extra) capaciteit om piekvermogens weer te geven.
De rest is voor 'believers'.

ronald
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Marantz 81

ja dat weet ik dat eerst je spanning in elkaar zakt ,en dat het net nooit precies op 230v blijft


heb alleen U=I X R onthouden  clown1 , wat ik bedoel is dat als je aders te dun zijn


dat wist ik niet betreffende hoog frequente straling ,  maar bedoel meer ten opzichte je andere geluidskabels je voedingskabels hier invloed op kunnen hebben

Speeddragon

heb wel eens dit  argument tegen gehoord:

in de muur zitten hele dunne draadjes,

maargoed dit is wel harde kern natuurlijk. Ik weet niet, ik kan best geloven dat te dunne kabels af en aanvoer teniet doen, maar aan de andere kant weet ik het niet

xander32

Met alle kabels (ic/ls/ en momenteel netsnoer) in mijn huidige set heb ik voor aanschaf uitvoerig getest (in mijn eigen set) en mijn oren gaven uiteindelijk de doorslag.

Andere mogen van mij dan ook van alles vinden, denken en beargumenteren in deze 8-).


Sander.

mars

Citaat van: Perfect_audio op juli 11, 2010, 09:59:19
Als het hoorbaar is, dan is het OOK meetbaar!
Anders is het een kwestie van "de nieuwe kleren van de keizer".
Geeft niet hoor, het is goed voor de handel.

Ronald


oi,

Ik zal ten eerste zeggen dat ik in principe en meettechnisch , een non believer ben in hoorbare verschillen , tussen links kabels , snoeren etc etc.


MAAAAAAAAAAAAAAAAAAR , als ik ga luisteren , en wat ik in mijn leven heb beluisterd ( niet echt weinig :wink:) , dan kan ik toch duidelijk verschillen duiden , en mijn voorkeur uitspreken voor de een of andere kabel....................terwijl ook bij deze kabels wat metingen betreft alles nagenoeg het zelfde is.

Er spelen idd meer factoren mee , zoals de isolatie die daadwerkelijk invloed heeft enz enz.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Barrett

Hallo

Ben wel in om wat te proberen, maar blijf er toch bij.

Koop wat vaker een goede cd of LP en...........geniet van de muziek 8-)

mars

Citaat van: Barrett op juli 23, 2010, 19:36:43
Hallo

Ben wel in om wat te proberen, maar blijf er toch bij.

Koop wat vaker een goede cd of LP en...........geniet van de muziek 8-)

Oi Barret,

Ja mijn mening wordt ook steeds bijgesteld door   proefondervindelijk achter deze dingen te komen .

met muziek kopen zit het wel goed hoor :wink:


welkom trouwens hier op dit forum
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Barrett


drees62

Citaat van: Barrett op juli 23, 2010, 19:36:43
Hallo

Ben wel in om wat te proberen, maar blijf er toch bij.

Koop wat vaker een goede cd of LP en...........geniet van de muziek 8-)

Het één sluit het ander niet uit  hello hello

mars

Citaat van: Barrett op juli 11, 2010, 11:03:26
Hallo

Vind het allemaal een beetje moeilijk. Wanneer kun je met tweaks in een set iets merken. Helpt een kabel van €500,- in een set van €1000,- of is dit alleen weggelegd voor alleen de hele dure sets.

Stel je hebt met een (standaard) set van €15.000,- alle netsnoeren, glaszekeringen, zekeringen in de meterkast vervangen, een aparte audio groep met netfilter aangelegd, de gewone wandcontactdozen vervangen door speciale wandcontactdozen van €170,- (ze zijn er)
Heb je de set dan naar een hoger niveau gebracht en is deze dan vergelijkbaar met een (standaard) set van €20.000,-..........of zijn de verschillen eigenlijk minimaal?

Probeer eens een apparaat die vervuiling veroorzaakt (PC) in de audio groep te gebruiken.
Dan zou je iets moeten kunnen horen.

misschien zit ik er ook wel helemaal naast.

groeten
Mart





Oi,

NEE nonono   JE  kan dat NIET zo stellen dat je dmv tweaks je set ineens presteerd als een set die meer geld kost.  ( dan zou er mijns insziens ook iets met je set mis zijn.)

De door jou genoemde tweaks worden door ons / mij gebruikt in geval van fine tuning.

Om bijvoorbeeld , iets in het geluid te ondervangen dat door je akoestiek niet helemaal goed uit de verf komt.


En om dan gelijk de brug naar  akoestiek te maken........Veranderingen in je akoestieke omgeving , zullen veel en  veel meer resultaat geven
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

xander32

Citaat van: WimPeu op juli 31, 2010, 10:14:42

http://www.youtube.com/watch?v=m7ERMu825m4

:-D
In ieder geval vermakelijk: een druktemaker die maar beter op z`n bloeddruk kan letten, met een stapel apparatuur achter in beeld hetgeen allicht de suggestie moet wekken met een expert van doen te hebben ...

Vermakelijk.


8-) Sander.

HiFi gek

Citaat van: xander32 op juli 31, 2010, 11:32:44
In ieder geval vermakelijk: een druktemaker die maar beter op z`n bloeddruk kan letten, met een stapel apparatuur achter in beeld hetgeen allicht de suggestie moet wekken met een expert van doen te hebben ...

Vermakelijk.


8-) Sander.



Inderdaad nogal een zenuwachtige man .

Heb zijn verhaal dan ook maar niet beluisterd , tevens ook omdat ik niet goed engels kan .




Groeten   EDWIN  B