De set van Jan - Marantz is terug!!!

Gestart door Janver, mei 01, 2010, 21:44:50

Vorige topic - Volgende topic

Welke bron richting gaan we naar toe?

Cd speler
4 (21.1%)
Multi speler (Marantz of Oppo, alleen voor cd/sacd)
3 (15.8%)
Platenspeler
4 (21.1%)
Nieuwere streamer
8 (42.1%)

Totaal aantal stemmen: 19

Stemmen gesloten: november 29, 2012, 08:49:53

JohnWx

ps: effe inside hoe is Cor in real life/live  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Janver

Citaat van: John Wx op februari 03, 2013, 21:02:44
ps: effe inside hoe is Cor in real life/live  :wink:

Cor is Cor en dat is een bijzonder mens(niet in negatieve zin!)!
Hier kan uw reclame staan!

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op februari 03, 2013, 15:14:03
stupid sorry!!! Mijn verslag volgt nog. Groetjes, Cor.
MIJN  VERSLAG door Cor.

Omdat ik mij door maat John nog een kopje koffie te drinken miste ik de trein van 11:18 vanaf De Vink richting Den Haag CS op een haar. Maar na een voor de rest voorspoedige reis met toch el enig wachten en enig gezoek was ik toch op tijd op Jans adres en viel letterlijk, na eerst te zijn voorgesteld aan vriendin Werka, met mijn neus in de boter, uhh halvarine. Hans, Zoldar en Arjan hadden zich al reeds gezet aan een overheerlijke broodlunch met diverse verse broodjes en diverse vleeswaren.

Na de lunch werden onder begeleiding van koffie de luisterposities ingenomen. Allereerst kwam kwamen er een mij bekend in de oren klinkende slagwerk CD (Hans) en Roger Waters' 'Amused to Death' voorbij. Er werd door Jan driftig vanaf de I-Phone geschakeld: van de DAC van CD67OSE naar de interne DAC van de Onkyo receiver, Audyssey aan, Audyssey uit, Spotify en de NAS. Opvallend was dat de interne DAC van de Onkyo een "schoner" mid/hoog liet horen en dat Audyssey, ondanks (volgens sommigen) een lichte sluier voor het geluidsbeeld, een zeer gecontroleerd laag liet horen zonder "bult", dat als resultaat na diverse metingen.

Nog enkele andere hoogte punten waren 'Breathing Spaces', de door Hans al genoemde bard Gillespie, TOTO natuurlijk. Ook de rest was dik in orde waarvan vooral de Czech Hromek mij in zeer positieve zin opviel.

Nadat tweevijfde van het gezelschap reeds vertrokken was hebben Jan en ik nog even op de bank en de hal wat nagepraat en toen het voor mij ook tijd om op te stappen na een zeer leerzam, luisterrijke en vooral gezellige middag.

P.S. Jan, die appelkruimelvlaai was toch wel erg lekker! :-) :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Janver

Ik heb gewoon een hele mooie set  :evil: :angel:  :gaap: en ben er erg gelukkig mee  HB . Natuurlijk een betere cd transport en wat meer tweaks aan de set kunnen het geluid wel weer verbeteren, maar dat ben ik niet van plan.

Zoals gezegd draai ik grotendeels met Audyssey. In eerste instantie had ik de Audyssey in gedachten voor het 'hoog' omdat dit sterk werd aangezet bij de Marantz PM15S2. Maar bij de Onkyo TX-NR5008 heb ik daar geen last van. Het hoog is stevig maar naar mijn mening niet te veel. Dankzij Audyssey is het laag gewoon goed en strak. Bij veel cd's is het zonder Audyssey ook ruim in orde aangezien deze niet zo diep weergeven, maar een aantal cd's (bijv. Lana Del Rey, Toto, Loreena McKennitt, Clannad) hebben een zwaar aangezet laag en daar merk je dus wel een goede staande golf. Het voordeel van Audyssey is dat er een mooi gecontroleerd laag is.

Is Audyssey dan het super middel? Niet helemaal maar wel erg goed. Er komt een soort gordijn over het geluid, details zijn minder uitgesproken en je mist iets felheid. Daardoor lijkt ook mogelijk de dynamiek iets minder te worden. MBT ruimtelijkheid is het moeilijk te bepalen, het lijkt iets te veranderen maar bepaalde ruimtelijke details komen beter op hun plek.

Mijn conclusie:

Audyssey: Alle cd's klinken voor 80-90% goed.

Zonder Audyssey:Veel cd's klinken 90-100% goed, maar een aantal cd's gaan echt de mist in waardoor deze nog maar ongeveer 60-70% mooi weergeven.

De percentages zijn indicatief.

Ik blijft voorlopig draaien met Audyssey, maar zal soms wel eens terugschakelen naar Pure Audio of Direct.

Cornelis1921

hello Jan, niet alleen jouw set mag er wezen, jouw gastheerschap ook! Hulde achteraf. Wij zijn vandat ook helemaal niets tekort gekomen. hello pompom byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Whisper.nl

stupid

Citaat van: Cornelis1921 op februari 04, 2013, 13:17:44
hello Jan, niet alleen jouw set mag er wezen, jouw gastheerschap ook! Hulde achteraf. Wij zijn vandat ook helemaal niets tekort gekomen. hello pompom byebye, Cor.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Janver

Cornelis1921

hello Hallo Jan, vanaf deze plek het alerbeste en dat wij spoedig weer iets van jou mogen vernemen. byebye

Marantz 81

Ik dacht hey Jan is weer terug , zit Cor weer te graven  :schater: :wink:

Cornelis1921

Cornelis1921

Ondanks de barre 1 april forum omstandigheden: Jan, gegroet, Cor.

Janver

Cornelis1921

Wat voert die Janver toch iedere keer hier uit? "Bekijkt zijn/haar berichten"! :-D

Sorry Jan, ik ben hier zo vaak aanwezig (net zoals jij trouwens), dat het mij is gaan opvallen. ;-)

Scheepsloods studie al afgerond? byebye