De set van Jan - Marantz is terug!!!

Gestart door Janver, mei 01, 2010, 21:44:50

Vorige topic - Volgende topic

Welke bron richting gaan we naar toe?

Cd speler
4 (21.1%)
Multi speler (Marantz of Oppo, alleen voor cd/sacd)
3 (15.8%)
Platenspeler
4 (21.1%)
Nieuwere streamer
8 (42.1%)

Totaal aantal stemmen: 19

Stemmen gesloten: november 29, 2012, 08:49:53

xander32

Citaat van: Janver op december 31, 2012, 06:18:25
Ik heb ongeveer 8 jaar gevaren. Ik ben in 2010 gestopt en eigenlijk een jaar later wist ik al dat een kantoorbaan niet alles is voor mij(ondanks een redelijk spannende baan).
Respect voor jouw keuze :yes:; velen onder ons zullen gaan voor zekerheid, in jouw geval de kantoorbaan, maar vergeten daarbij hetgeen werkplezier (of een gebrek daaraan) kan betekenen.

Ik wens je op voorhand veel succes en plezier met de opleiding en wanneer je gemotiveerd bent heb je hem al half binnen :wink:

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Janver

Gisteren op de valreep toch nog een Apple TV meegenomen. Was in de aanbieding en wilde nu ook wel een keer Netflix uitproberen in NL.

Dat werkt best goed! US account van iTunes weer opgezocht en via dns server streamen.

Het wordt tijd dat dit ook in NL legaal komt. Op deze manier, tegen wel wat onkosten genieten van de series en films in je eigen tijd.
Hier kan uw reclame staan!

pameijer

Welke dns-server of proxy gebruik je?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Janver

Janver

Zo vandaag Cornelis1921, Marantz81, Whisper.nl en Zoldar op bezoek gehad.

Ik vond het in ieder geval erg leuk! Weer wat andere muziek gehoord, waarbij ik moet zeggen dat Marilion en John Lee Hooker vaker gedraaid gaan worden. Ook moet ik de cd Da Mihi Manum aanschaffen!

Veel gewisseld tussen de DAC van de Onkyo en Marantz cd67 ose. Daarnaast afwisselend met en zonder Audyssey gedraaid. Iedereen zijn mening is gebleken en daarbij heeft iedereen gelijk.

Thanks guys!

xander32

Citaat van: Janver op februari 02, 2013, 17:53:55
Zo vandaag Cornelis1921, Marantz81, Whisper.nl en Zoldar op bezoek gehad.

Ik vond het in ieder geval erg leuk! Weer wat andere muziek gehoord, waarbij ik moet zeggen dat Marilion en John Lee Hooker vaker gedraaid gaan worden. Ook moet ik de cd Da Mihi Manum aanschaffen!

Veel gewisseld tussen de DAC van de Onkyo en Marantz cd67 ose. Daarnaast afwisselend met en zonder Audyssey gedraaid. Iedereen zijn mening is gebleken en daarbij heeft iedereen gelijk.

Thanks guys!
Leuk joh. Ben benieuwd naar de reacties van jouw bezoekers  :yes:.

WilliamB

Leuk Jan, ik ben benieuwd naar de verslagen. HB
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Whisper.nl

Woeps, het is goed vertoeven bij Jan.

De reis er naar toe was geen probleem - de T.T. - wijst de weg.
Terplekke aantal maal zijn portiek voorbij gelopen  :wink:
Zoldat en Arjan waren al aanwezig en onder het genot van koffie de set aan het beluisteren.
Ondertussen werd de tafel gedekt voor de middagmaal. Complimenten hoor !!
Na de uitgebreide maaltijd naar: ->>

De set; een stevige okyo een cd speler van marantz en ..... streaming apparatuur.
De speakers zijn het mooist natuurlijk. DE grotere broer van mijn Totem Sttaf.
(Als je ze kwijt wil Jan weet je me te vinden toch ??)

Luisteren
Een tijdje links "buiten"gezeten. Valt tegen, heb je geen mooi stereo "beeld"
Tussen door ff roken en wisselen van plaats.
De midden plek bemachtigd. Ach toen werd het pas echt genieten
Dat is een schoon plaatje wat die set neerzet. (dat gaat toch weer even wat dieper dan de Sttaf)
Mooie details waarbij je de muziek instrumenten kunt/ kan aanwijzen.
De artiest staat echt recht voor je.

Nog meer cd's En een aantal mooie cd's kwamen langs. Een mooie opname van TOTO is me bijgebleven.
Een prachtige cd van Gillespie. (schrijf ik dit goed Jan? ) hebbe hebbe.
Een aantal van de door mij meegenomen cd's beluisterd.
Arjan en Zoldar gingen er vandoor vanwegen andere afspraken.
Nog meer cd's beluisterd o.a. die van Michal Hromek "Da Mihi Manum ( ik schut je de hand) en die van Jiang Xia0-Qing "Breathing Spaces"

Verschillen
Analoog / digitaal en Audyssey
Ieder zo zijn eigen voorkeur(en).
Met of zonder sluier, meer details enz.

Los van dit alles. de set schets een uitstekend musicaal plaatje  waar je uren van kan (gaan) genieten.

Biertje hier biertje daar en toen was het weer bijna vijf uur.

Tijd om huiswaarts te gaan.

Dank voor het fantastische (lunch) onthaal en je gastvrijheid Jan.

Groet Whisper  byebye

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Marantz 81

Vanochtend optijd uit de veren nogal een druk weekend ,afgesproken met zoldar om samen naar jan te rijden even de race Golf bekeken bij hem die op de nurburgring afgesteld is en wat kun je daarmee bochten om knallen zeg  HB   aangekomen liepen wij eerst ook verkeerd maar uiteindelijk gevonden het zat in een uithoek  clown1

Hartelijk welgekomen door jan bakkie koffie muziekje op beetje praten en geluisterd wat later kwamen Hans en Cor binnen en was het tijd voor de goed verzorgde lunch ,daarna een peukie op het balkon samen met hans onder het genot met een prachtig uitzicht over de stad den haag  :-)

Hierna kon het echte luisteren beginnen div gevarieerde muziek soorten zijn ervoorbij gekomen ,vooral het nummer van Secret Garden met de Zon in het het gezicht en uitzicht op de Kathedraal was voor mij weer muzikaal machtig moment  notworthy was even van deze wereld , een leven zonder muziek zou ik me toch niet kunnen voorstellen  :no:

We hebben veel geschakeld met/zonder Audessy en dac cd speler/dac onkyo ,de verschillen waren duidelijk waarneembaar en ik vond de meerwaarde van audessy zo groot in het gehele tonenbereik dat ik daar toch wel  van enorm van onder de indruk was ,ook de controle erg goede geluidskwaliteit van de versterker over de heel mooi klinkende Totem,s het nooit zo gehoord heb ( alleen de integra combi van wim die een goede acoustiek heeft en audessy meerwaarde minder is ,bij marco was dat verschil met audessy ook zo groot op de 1008 maar vondt de controle over de speakers toen wel goed maar niet goed genoeg voor mij ,maar die 5008 van jan  :-o ) hij heeft een verglijkbare slechte acoustiek zoals het bij mij ook het geval is , bij mij thuis spelen de acoustische problemen nog meer op als bij hem door de kracht van de Dynaudio,s in het laag mid/laag

Ben vandaag wel overtuigd geraakt van een High end reciever met goede audessy mogelijkheden , de kans is zeer groot dat ik dit jaar ook zo,n reciever van 25 kilo schoon aan de haak ga verwelkomen in mijn huiskamer   pompom pompom

Na een paar bakken koffie en appel kruimel puntje mooie muziek was het alweer tijd om naar huis te gaan  :? op de terugweg nog even een  :-D na een paar mooie bochten samen met Zoldar was het alweer een einde aan deze mooie muzikale dag

Jan bedankt voor de gastvrijheid en muzikale dag  :-)

WilliamB

Mooi verslag Arjan. Mooi om te lezen dat je onder de indruk was van deze Onkyo.
Is ook een beest van een versterker, en ook misschien een mooie upgrade voor jou.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Janver

:-D

Dat zijn al mooie verslagen.

Ik heb voor de M&G een paar keer zonder Audyssey en daarvoor alleen maar met.

Ik kom later hier nog wel eens op terug.

Zoldar

Dat was een muzikaal weerzien. Bekende gezichten en ook leuk om Hans in levende lijve te ontmoeten.

De reis naar den haag was al een lolletje met Arjans Honda en ik in de Ring Golf.

De Onkyo is voor mij redelijk bekend. Totems heb ik nog nooit gehoord. Als je ze ziet denk je net dat er veel muziek uit gaat komen.

Dat is wel even re-kalibrereren van de verwachtingen zodra je ervoor gaat zitten. Er wordt een volwassen geluid neergezet. Het laag gaat veel dieper door dan je had durven verwachten. Het midden is mooi open en dynamisch. Het hoog is goed aanwezig met best veel lucht, redelijk forward. Het enig waar je de kleinere units aan merkt is in de mid bass sectie. Het geheel is fris en de stage is precies. We hebben veel, audiofiel verantwoorde, muziek gedraaid. Daaruit bleek dat je prima een stel japanse slagwerk combinatie de kamer in kunt krijgen. De Totems zijn dynamisch en fel als het moet. Alive and kickin.
Audyssey had in deze kamer wederom de wonderbaarlijke gave om bass-bloom te laten verdwijnen en er echte bass tonen voor terug te geven. Je levert voor je gevoel wat warmte in. Het hoog en midden werd wel gecorrigeedr maar niet zo veel/nadelig als met adsy XT (dit is xt32).
Ik heb weer wat muziek genoteedr die ik thuis ook op ga zetten.
De verschillen tussen de Onkyo Dac en Marantz CD speler vond ik erg klein en moeilijk vast te stellen zonder lvl matchen.

Dank voor de gastvrijheid!

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Cornelis1921

stupid sorry!!! Mijn verslag volgt nog. Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Zoldar op februari 03, 2013, 11:19:54
De verschillen tussen de Onkyo Dac en Marantz CD speler vond ik erg klein en moeilijk vast te stellen zonder lvl matchen.

had je wel ruimte om te rennen  8-)

leuk om alles te lezen mannen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject