De set van Jan - Marantz is terug!!!

Gestart door Janver, mei 01, 2010, 21:44:50

Vorige topic - Volgende topic

Welke bron richting gaan we naar toe?

Cd speler
4 (21.1%)
Multi speler (Marantz of Oppo, alleen voor cd/sacd)
3 (15.8%)
Platenspeler
4 (21.1%)
Nieuwere streamer
8 (42.1%)

Totaal aantal stemmen: 19

Stemmen gesloten: november 29, 2012, 08:49:53

Zoldar

Yep. bij RA zelf besteld. ging heel soepel moet ik zeggen. prijzen staan op de site en ze worden met enige regelmaat 2de hands aangeboden.

Ik kwam van een salon tafel grote B&W ASW2000 en het valt niet tegen. veel meer definitie en maar iets minder room schaking bombast.

Als ik weer iets anders ga doen is het iets van Velodyne,  uit  DD+ range. eerst de loterij winnen.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Janver

Oke, kwam de sub direct vanuit Engeland of ging het via RA? Hoe lang duurde de levering?

Heb ik de sub bij jou ook gehoord? Kan het 1-2-3 even niet meer herinneren!

Ik zit nog te kijken. Er zijn niet veel front fire subs in de lagere prijsklasse.

2 x XLS200 lijkt me heel stoer en een ondersteuning in stereo. Met 1 x XXLS400 ben ik bang dat stereo niet echt gaat werken, dat je toch de sub kunt localiseren.

Heerlijk, zulke luxe problemen! Komend jaar geen upgrades gepland dus er komt rust!
Hier kan uw reclame staan!

Zoldar

Volgens mij uit de UK en het was er eerder dan de afgesproken levertijd.

De Sub stond toen aan met de Graaf op high level. Sindsdien is er wat afgetweaked mbt REW/mic stand en is er de Metrum Octave, waardoor het geheel een stuk strakker is onderin. De afstand met de Onkyo (die EQ heeft en cross op sub en fronts) is heel wat kleiner geworden, maar dat is qua bass definitie nog steeds uber.

helemaal onzichtbaar is het niet, maar ik kan prima de ogen dicht doen en een correct sterbeeld voor me zien zonder dat er in de hoek een drumstel staat.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Janver

Oke, dan is het ook begrijpelijk dat hij weinig met de prijs kan doen. Ik dacht dat het via hem ging; verzendkosten binnen NL zijn best duur.

Hmmm... Daarmee is de XLS200 optie eigenlijk vervlogen; wil geen 850 euro uitgeven. Nog maar even overleggen met de regering.

xander32

Echt lastig om tot een keuze te komen :|. De XXLS400 is een goede sub, welke het lekker doet bij muziek. Echter vroeg deze destijds wel enig werk om goed te integreren in mijn set. Met twee subs is dat al een stukje gemakkelijker. De Geminni's hebben enerzijds een pak minder vermogen dan de 400, maar zetten daar twee x tien inch tegenover, die kunnen redelijk wat lucht verplaatsen ...

Janver

Citaat van: xander32 op december 27, 2012, 20:55:24
Echt lastig om tot een keuze te komen :|. De XXLS400 is een goede sub, welke het lekker doet bij muziek. Echter vroeg deze destijds wel enig werk om goed te integreren in mijn set. Met twee subs is dat al een stukje gemakkelijker. De Geminni's hebben enerzijds een pak minder vermogen dan de 400, maar zetten daar twee x tien inch tegenover, die kunnen redelijk wat lucht verplaatsen ...

De Gemini's zijn geen optie meer.

We gaan nog even nadenken over prioriteiten.
De twee subwoofer setup blijft in mijn hoofd zitten.
We hoeven nog niet overhaast te beslissen.

Waarschijnlijk gaat de AKG K550 in de verkoop. Ik heb een te kleine kop of de koptelefoon is te groot. Het jammer maar het geluid is erg goed. Ik wil nog één optie bekijken.

xander32

Maar twee subs ( of meer) brengt wel echt voordeel. Een goed resultaat geeft vaak wanneer je deze of heel dichtbij/naast de hoofdluidspeakers kan plaatsen of juist schuin tegenover elkander; de ene aan de wand waar de hoofdluidspeakers zich bevinden en de andere schuintegenover/ aan de tegenoverliggende wand. Dat geeft vaak een goede integratie. Maar ook geen garantie in deze; try and error :yes:.

Janver

Voorlopig de sub(s) in de ijskast gezet! Er zijn nog een paar onverwachte kosten gekomen, mogelijk eerst in Januari investeren in een kleine sub om mijn speakers te ontlasten in surround.

Komend jaar wordt een spannend jaar.
Ik heb zojuist ontslag genomen van mijn huidige werkgever en we beginnen een nieuwe uitdaging eind Februari. Ik ga beginnen voor een opleidingstraject voor ........ Dat gaat waarschijnlijk iets langer dan een jaar duren.

Daarna staat ook nog een verhuizing en wat andere dure uitgaven in de planning!

Dus upgrade virus zal moeten stoppen :-)

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Cornelis1921

:yes: Jan, het ga je goed. Vaar wel en een behouden thuiskomst (=examenresultaat t.z.t.). Registerloods: mooi vak!. Succes!
byebye Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Janver

Citaat van: renes59 op december 30, 2012, 20:12:33
Doe je best. :yes:

Dat doe ik altijd al! Maar dit wordt zeker een opgave! Het is een van de mooiste beroepen ter wereld. Dat wist ik al veel langer, maar dacht dat ik een andere carrière ambieerde. Het gaat om genieten en zeker met werken!

Niber

Even gelezen wat het is, maar lijkt me mooi beroep. Heb je eerder altijd gevaren?
Succes!!
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Janver

Ik heb ongeveer 8 jaar gevaren. Ik ben in 2010 gestopt en eigenlijk een jaar later wist ik al dat een kantoorbaan niet alles is voor mij(ondanks een redelijk spannende baan).