De set van Jan - Marantz is terug!!!

Gestart door Janver, mei 01, 2010, 21:44:50

Vorige topic - Volgende topic

Welke bron richting gaan we naar toe?

Cd speler
4 (21.1%)
Multi speler (Marantz of Oppo, alleen voor cd/sacd)
3 (15.8%)
Platenspeler
4 (21.1%)
Nieuwere streamer
8 (42.1%)

Totaal aantal stemmen: 19

Stemmen gesloten: november 29, 2012, 08:49:53

Janver

Hier kan uw reclame staan!

Janver

Nog maar even een paar foto's van de huidige situatie.

Er moet eigenlijk nog opgeruimd worden, maar ach er dient geleefd te worden!

Janver

Nog eentje van de kast inhoud.

Geen ruimte voor de rest van de spullen.

Achter de kast hangen veel kabels, een switch, modem en router.

Op de kast cd-speler, Sonos en een te weinig gebruikte Wii.

xander32

Je hebt het netjes voor elkaar, de set zal vast goed klinken :yes:.

Janver

Nu al weer ruim een week de cd speler in bezit. In het begin dacht ik dat de cd speler beter was dan de Sonos maar uiteindelijk is het verschil wel erg minimaal. De cd speler zit analoog aangesloten. Ik heb momenteel maar weinig zin om de receiver van z'n plek te halen en de optische kabel aan te sluiten.

Al met al tevreden met cd-tjes draaien, het geeft toch een zekere rust. Ik speelde bijv. Jamie Cullum / The Pursuit tot nummer 6 en daarna ging ik iets anders luisteren. Nu luister ik de hele cd en vind het beter in balans is. Mijn vriendin vond het tweede gedeelte zelfs beter, maar ze had het nog niet eerder gehoord.

Als dit zich doorzet, moet ik misschien toch maar eens kijken naar een betere cd speler, eentje van 100 euro ipv 40 Euro ofzo.

HB

Zoldar

waarom sluit je de cdspeler niet eens een keer digitaal aan? het DAC gedeelte van de 5008 is erg goed te noemen.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Janver

Citaat van: Janver op november 17, 2012, 11:07:26
De cd speler zit analoog aangesloten. Ik heb momenteel maar weinig zin om de receiver van z'n plek te halen en de optische kabel aan te sluiten.

Moet gewoon nog gebeuren, misschien dat ik nog wel zonder verplaatsen de kabel kan plaatsen.

Het klinkt gewoon al zo goed! Misschien na Brothers in Arms toch even op de knietjes gaan en gaan freubelen.

Mochten dichtbij wonenden dit super geluid nog willen horen; ik luister tot 16:00 nog muziek :-P

Zoldar

ik pas op de kleine, anders was ik graag even komen buurten. Ben de buizen aan het opwarmen  pompom

Janver

Veel succes met oppassen, hoge dB's zijn niet goed voor jonge oortjes.

Ik heb vandaag echt een keer de tijd om te luisteren. Na een paar dagen veel stress, nu lekker rust. Afgelopen nacht voor het eerst sinds maanden langer dan 8 uur geslapen. Vandaag ook even niet sporten, dat gaan we morgen doen.

Nu gewoon lekker luisteren. Net wel de Toslink aangesloten, het kon toch zonder de 25 kg zware receiver te verplaatsen. Straks maar even testen. Al wel even de ingang ingesteld: Cd Analoog & Cd Digitaal

Hopelijk komen vandaag de bestelde cd's binnen...straks nog maar even kijken in de brievenbus.

Eigenlijk blijf ik versteld staan van hoeveel en hoe mooi geluid uit deze speakertjes komen. Ze zijn echt klein en toch een muur van geluid.

Janver

Vanochtend nog maar eens opnieuw ingemeten. De speakers waren toch al een paar keer een beetje verplaatst en mogelijk niet terug op de oude positie teruggezet. 20 minuten werk en alles klopt weer.

Nu gewoon weer lekker genieten van Muziek; heerlijk zoeken door Spotify; nummers uit Top2000, maar ook mijn liefde voor Duitstalige muziek komt vaak terug!

Rob46

Een echte aanrader om de cd speler op te waarderen; de Nos Metrum Mini Dac Quad....... :yes:

Zoldar

Citaat van: Janver op november 24, 2012, 09:56:31
Vanochtend nog maar eens opnieuw ingemeten. De speakers waren toch al een paar keer een beetje verplaatst en mogelijk niet terug op de oude positie teruggezet. 20 minuten werk en alles klopt weer.

Nu gewoon weer lekker genieten van Muziek; heerlijk zoeken door Spotify; nummers uit Top2000, maar ook mijn liefde voor Duitstalige muziek komt vaak terug!

zit er spotify op de 5008?

Janver

Citaat van: Rob46 op november 24, 2012, 10:03:47
Een echte aanrader om de cd speler op te waarderen; de Nos Metrum Mini Dac Quad....... :yes:

Nee :-)

Mijn Metrum is een aantal weken geleden vertrokken. De DAC van mijn receiver is erg goed en ik vind de DAC. Van de cd speler vind ik de DAC ook erg lekker. Er zit niet heel erg veel verschil in.

Het gaat mij om de muziek en die is goed. Erg belangrijk dat ook minder opgenomen muziek toch vrij aardig klinkt. Oftewel ik heb een vrij vergevingsgezinde set! Misschien laakt het uiteindelijk wat detail, maar dat kan ik accepteren. Het heeft nog niet zo goed bij mij geklonken als nu. Music Matters!

@Zoldar; helaas geen Spotify / pas vanaf 5009. Ik speel nu via Sonos welke toch een betere bediening heeft.

Zoldar

ah. ik zat al te zoeken in het menu van de 3008.

Rob46

Het gaat mij om de muziek en die is goed. Erg belangrijk dat ook minder opgenomen muziek toch vrij aardig klinkt. Oftewel ik heb een vrij vergevingsgezinde set! Misschien laakt het uiteindelijk wat detail, maar dat kan ik accepteren. Het heeft nog niet zo goed bij mij geklonken als nu. Music Matters!

Ik kan niet anders schrijven dan dat ik het hier helemaal mee eens ben!!!  notworthy