Na eigenlijk vele jaren vele simpele setjes hebben gehad; lange tijd met een leuke Philips set gedraaid; gekocht op mijn 8 jarige leeftijd. Daarna een tijd weinig of niks; veel van de wereld wezen ontdekken met mijn beroep. In 2009 kwam toch de wens om maar eens wat serieuzer met audio te worden.
Begin 2010 mijn eerste Marantz gekocht; SR6004 en even later nieuwe Focal 716W; man wat was ik er wijs mee. Al snel begonnen met streamen; eerst via computer/bd-speler. Maar later kwam Sonos erbij.
In 2012 begon het toch teveel te kriebelen en na een aantal korte luistersessies de Totem Hawk gekocht. De SR6004 bleek niet meer voldoende voor de Hawks en daarom de PM15S2 gekocht. Eigenlijk wist ik het al, de akoestiek was toch niet optimaal; betonnen muren; Glaswand van bijna 3 meter bij 2.5 meter hoog, parket vloer. De eerste verbetering was een vloerkleed van de Ikea. Daarna tijdje aan het klooien geweest met Pritex, dekens e.d. en uiteindelijk toch de keuze gemaakt om voor een surround receiver te gaan met Audyssey/ARC of eenzelfde systeem. Het is uiteindelijk het bakbeest Onkyo TX-NR5008 geworden.
Op dit moment is het volgende:
Receiver:
Onkyo TX-NR5008Front Speakers:
Totem HawkCenter Speaker: Focal CC 700 V
Surround Speakers: Focal 705 V
Blu-ray/Media: Dune Smart B1
CD-speler:
Marantz CD67 mkII SEStreaming: Sonos Zp90
Server:
Synology DS-212+Netwerk: Linksys WRT610n + TP link Gigabit switch
Televisie: Sharp 37X20E
Dig Televisie: Iets van Humax welke wel werkt.
Spelcomputer: Nintendo Wii (wordt bijna niet gebruikt)
Slaapkamerset: Sonos ZP120 met Wharfedale 10.1 setje
Sinds 2010 in bezit gehad:
Marantz SR6004
Metrum Acoustics Quad Mini DAC
Marantz PM15S2
LG BD390
Synology DS209
Oude foto:
De Sonos staat lekker in het zicht:
Een update van de apparatuur in mijn kast:
De DAC wordt nog iets opgetild door één van de kabels en staat daarom nog wat scheef.
Nieuwe speaker:
Nieuw overzicht:
De PM15S:
Plantjes weg:
Upgrade wensen:
Subwoofer (heeft helemaal geen haast)
Meer Software, hoewel Spotify/Deezer ook erg veel leveren.
Misschien toch een cd-speler danwel een platenspeler; maar kan geen keuzen maken. Dus gewoon geduld!
Nieuw huis