De set van Jan - Marantz is terug!!!

Gestart door Janver, mei 01, 2010, 21:44:50

Vorige topic - Volgende topic

Welke bron richting gaan we naar toe?

Cd speler
4 (21.1%)
Multi speler (Marantz of Oppo, alleen voor cd/sacd)
3 (15.8%)
Platenspeler
4 (21.1%)
Nieuwere streamer
8 (42.1%)

Totaal aantal stemmen: 19

Stemmen gesloten: november 29, 2012, 08:49:53

Whisper.nl

Hoi Janver,

Voor wat het waard is; zet die beaks eens op de binnen hoeken van de speakers of haal ze er eens helemaal af.

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Janver

De beaks zijn al wel een paar keer verplaatst, werkelijk minimaal verschil, maar ik zal ze wel eens eraf halen, dat is al een tijdje niet meer gebeurd.

Ik zet toch nog even de Marantz SR7007 op het lijstje aangezien die te vinden is voor 1200 Euro. Deze heeft Audyssey XT, maar het is en blijft een Marantz.

voorlopig lijstje, willekeurig:

Marantz SR7007 a 1200 Euro
Onkyo TX-NR3009 a 1200 Euro
Pioneer SC LX85 a 1500 Euro
Anthem MRX 500, hoewel 300 beter in budget zit a 1700 Euro/1300 Euro.
Yamaha nog niet bekeken, 2010 of 3010?
Integra DTR 8.9 incl. pro voor 1400 Euro
Denon nog geen interesse....

Ik ga nog overwegen, luisteren e.d.....do not jump the conclusion too fast...
Maar ik vermoed dat het tot +/- 1300 ongeveer ex aequo zal worden met eventuele verkopen.

Natuurlijk ga ik twijfelen, maar er zijn (helaas) goede redenen om voor ruimte correctie  te gaan (alleen surround versterkers)zoals vaker al gemeld door de bekende mensen. Een premium pm is niet niks en dat heb ik sinds het begin sinds het bezit ook al gehoord!

Het wordt all-in-all toch weer anders na verloop van tijd. Ik wil op een simpele manier goed geluid zonder er teveel voor betalen. Mijn scepsis tegen surround receivers een aantal maanden geleden is momenteel verdwenen.

Kijk maar naar X-Fi beurs, sets van tienduizenden euro's die gewoon voor geen meter klinken. Nu gaat een beurs niet alleen over geluidskwaliteit en meer om contact met de klant, maar er moet toch wel redelijk goed tot erg goed geluid uitkomen.
Hier kan uw reclame staan!

Marantz 81

Succes met je plannen hoop voor je dat het zal brengen wat je verwacht , denk dat je die PM15S2 nog wel eens flink kan gaan missen als die weg is als ik lees wat je erover schrijft  :-)

Zoldar

Mooi lijstje Jan  8-)

Toch even een opmerking bij Audyssey XT. Dat gaf bij mij een lift in het mid/hoog. Nu is dat het laatste wat Triangles nodig hebben. Voor de bass, top. Voor de rest hmmmm..

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Janver

Citaat van: Marantz 81 op oktober 14, 2012, 22:03:54
Succes met je plannen hoop voor je dat het zal brengen wat je verwacht , denk dat je die PM15S2 nog wel eens flink kan gaan missen als die weg is als ik lees wat je erover schrijft  :-)

Dat hoop ik ook hoor!

Maar als ik mezelf betrap om via de SR6004 als voorversterker regelmatig muziek te draaien, dan kan het op dat vlak alleen maar beter worden.

Janver

Citaat van: Zoldar op oktober 14, 2012, 22:32:30
Mooi lijstje Jan  8-)

Toch even een opmerking bij Audyssey XT. Dat gaf bij mij een lift in het mid/hoog. Nu is dat het laatste wat Triangles nodig hebben. Voor de bass, top. Voor de rest hmmmm..

Ik hou er wel even rekening mee bij XT.

Bij XT zitten 16 frequentiebanden die bepaald worden voor de speaker, bij XT32 zitten er 512 frequentiebanden. Dat is toch een enorm verschil. Je weet nog steeds niet hoe die banden verdeeld zijn. Het kan best zijn dat beide formaten in het midhoog en hoog dezelfde frequentiebanden hebben.

Perfect_audio

Citaat van: Janver op oktober 15, 2012, 06:22:50
Ik hou er wel even rekening mee bij XT.

Bij XT zitten 16 frequentiebanden die bepaald worden voor de speaker, bij XT32 zitten er 512 frequentiebanden.
.....

Even corrigeren, zie hier http://www.audyssey.com/audio-technology/multeq#multeq-solutions

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Janver

Citaat van: Perfect_audio op oktober 15, 2012, 09:34:14
Even corrigeren, zie hier http://www.audyssey.com/audio-technology/multeq#multeq-solutions

ron

Thanks had later vanochtend al gezien dat ik mis zat, maar nog geen tijd gehad om te corrigeren!

Janver

Onkyo TX-NR5008 momenteel even in tijdelijke opstelling opgesteld; wat een bakbeest.

Ik moet meer ruimte maken in de kast.

Menu is nog eventjes gecompliceerd, maar daar gaan we vanzelf een keer uitkomen.

Geduld met foto's en de rest...

Janver

Pompom HB

Ik ga de PM15s2 missen, maar dit ook heel erg goed. Net op standje discotheek(9 uur 's ochtends) gehad, Audyssey werkt! Nog maar een keer opnieuw inmeten als het rustig is, het was niet volledig rustig en volgorde van posities de volgende keer beter aanhouden!

Pompom HB

xander32

Citaat van: Janver op oktober 21, 2012, 09:50:25
Pompom HB

Ik ga de PM15s2 missen, maar dit ook heel erg goed. Net op standje discotheek(9 uur 's ochtends) gehad, Audyssey werkt! Nog maar een keer opnieuw inmeten als het rustig is, het was niet volledig rustig en volgorde van posities de volgende keer beter aanhouden!

Pompom HB
Ben benieuwd naar jouw ervaringen zo wanneer alles goed is ingemeten. M.n. ook de Onkyo t.o.v. de PM15 :yes:.

WimPeu

Goed te lezen Jan. Hoe meet je precies. ik bedoel waar zet je de mic neer en over hoeveel posities.

....en....

TTIWWP
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Janver

8 posities, maar de koelkast maakte nog lawaai. Begonnen in het midden en daarna halve meter opzij volgens de manual gemeten. Alleen de volgorde van de manual niet aangehouden(weet niet of het uitmaakt).

3 posities op de bank
3 posities voor de bank
2 posities achter de bank

Vandaag geen foto's e.d. Zo naar Utrecht toe voor een dagje met vrienden.

Nog niet op pure direct gedraaid, dus geen vergelijk nog.

WimPeu

Ziet er goed uit. Ik heb 2 positie's wat verder naast de bank er bij gedaan voor een wat bredere plaatsing.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES