De set van Jan - Marantz is terug!!!

Gestart door Janver, mei 01, 2010, 21:44:50

Vorige topic - Volgende topic

Welke bron richting gaan we naar toe?

Cd speler
4 (21.1%)
Multi speler (Marantz of Oppo, alleen voor cd/sacd)
3 (15.8%)
Platenspeler
4 (21.1%)
Nieuwere streamer
8 (42.1%)

Totaal aantal stemmen: 19

Stemmen gesloten: november 29, 2012, 08:49:53

WimPeu

Citaat van: Janver op augustus 17, 2012, 21:51:16

Ik gebruik nu voor de tv een aantal kussentjes hetgeen het geluid ook beter maakt!

:-o
Je blijft toch wel met 2 benen op de grond staan Jan.... :yes:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

Succes met de Acoustische aanpassingen  :yes:

Ik zou permanente wijzegingen aanbrengen , ik heb zelf panelen gemaakt (zie acoustiek topic ) en planten gebruikt voor difussie , men appratuur en meubels hebben heel de kamer gezien  :schater: op een gegeven moment was ik er klaar mee zoals het nu staat klonk het praktisch het beste en ook de indeling van men kamer ,als je het echt helemaal perfect wil krijgen gaat je in een woonkamer niet lukken maar er is wel een hoop mogelijk  byebye

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Perfect_audio

Citaat van: Janver op augustus 17, 2012, 12:18:38
....
Akoestiek is de actuele stand! Dit kan Audyssey of DSP zeker niet kunnen corrigeren. Mijn akoestische drama!
....

Durf je te test aan? Ik denk dat ik met A-pro jou het gewenste aangename geluid kan bezorgen. Zonder kussens voor de TV!! Trouwens, hoe kijk je dan eigenlijk TV????

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Janver

Ik durf de test best aan!

Je mag bij mij testen, maar dan ook zonder vloerkleed. Want dat zou mijn idee nog steeds de ideale siuatie zijn qua woongenot.

MAAR ik heb geen Audyssey-pro geld!

Daarnaast heb ik mijn bedenkingen bij Audyssey Pro. Ik vind het onzinnig dat je nog een pro licentie kan kopen en dan nog steeds zelf niks kan doen en daarvoor nog 250 Euro aan inregelkosten hebt. Ga je wat veranderen of zelfs verhuizen(staat hier wel gepland binnen 2 a 3 jaar). Dan zal er weer opnieuw ingeregeld worden. iedereen weet bij een nieuw huis, duurt het toch wel een tijd voordat alles op z'n plaats staat. Zeker omdat je na een paar maanden erachter komt dat bepaalde dingen niet praktisch staan. Dus of je geeft meerdere keren 250 euro uit of je gaat verder met een inferieur systeem tov wat mogelijk is.

Hier kan uw reclame staan!

Janver

Citaat van: Perfect_audio op augustus 18, 2012, 09:05:14
Trouwens, hoe kijk je dan eigenlijk TV????

Niet!

Maar ik ben nog aan het testen wat werkt en wat niet qua akoestiek.

xander32

Citaat van: Janver op augustus 18, 2012, 10:39:35

Je mag bij mij testen, maar dan ook zonder vloerkleed. Want dat zou mijn idee nog steeds de ideale siuatie zijn qua woongenot.

Daarnaast heb ik mijn bedenkingen bij Audyssey Pro. Ik vind het onzinnig dat je nog een pro licentie kan kopen en dan nog steeds zelf niks kan doen en daarvoor nog 250 Euro aan inregelkosten hebt. Ga je wat veranderen of zelfs verhuizen(staat hier wel gepland binnen 2 a 3 jaar). Dan zal er weer opnieuw ingeregeld worden. iedereen weet bij een nieuw huis, duurt het toch wel een tijd voordat alles op z'n plaats staat. Zeker omdat je na een paar maanden erachter komt dat bepaalde dingen niet praktisch staan. Dus of je geeft meerdere keren 250 euro uit of je gaat verder met een inferieur systeem tov wat mogelijk is.
... en de houdbaarheid van juist receivers is m.i. zeer beperkt door de snelle ontwikkelingen. Of betreffende receiver moet je voortdurend kunnen opdaten en deze voorzien van de nieuwste decoders etc. ...

Zoldar

voor de stereo only mannen kan DSP/Audessy ook meerwaarde hebben.

denk aan de techniek die nu in de high end Velodynes + zitten. Zet je tussen de VV en EV. Meten je kamer door en regelen de cross over af zodat je stereo bak alleen alles boven de zech 40-80hz doet en de velodyne met zijn 3000w de bass.

of oplossingen zoals losse room eq.

of gewoon een mega dikke HT met audyssey xt32.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WimPeu

Citaat van: Janver op augustus 18, 2012, 10:39:35

Ten eerste...ADSY Pro kan helemaal niet op jouw SR. Ten tweede je moet de Pro investering zien als een investering in je hardware...als je verkoopt ben je het kwijt. Veel mensen zien geen enkel probleem in de investering van een € tje of 700,- in een BR speler die na 1 jaar nog niet de helft waard is en zeker niet de meerwaarde brengt die ADSY Pro wel geeft. Na 2 jaar is die BR speler vaak nog maar enkele tientjes waard.  Toch staat iedereen te juigen bij zo'n aankoop maarbij de Pro moet het opeens een waarde vaste investering voor jaren zijn... :-o
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

cz79

Of je gaat aan de bak met de nieuwe Anti-mode 2.0, die kan ook het een en ander :yes:

Janver

@ Wimpeu : ik vind het principe onzinnig. Stel je hebt straks "an offer you can't refuse" voor een paar nieuwe speakers. Dan heb je dus opnieuw een pro-inregeling nodig. Je kunt/mag het niet zelf doen. Het kost dan toch weer 250 Euro. Ik geloof heel erg graag dat Perfect-Audio een hele goede vakman is, maar het maakt je wel afhankelijk. Indien je voor de 250 gewoon een gedegen instructie krijgt zodat je het zelf kunt doen, wordt het weer anders.

Anthem ARC kan bijvoorbeeld wel volledig door de gebruiker worden gedaan. Of het daardoor beter wordt geen idee.

Maar ik ben ook heel erg skeptisch dat Audyssey/ARC een galmbak kunnen omzetten tot een ruimte met perfect geluid. Maar als het tegendeel bewezen wordt, ga ik serieus overwegen om de SR6004 & PM15S2 in te ruilen voor een Integra 70.x of zo.

Ik zie ook heus wel in dat Audyssey een hele verbetering kan maken, zeker een PRO versie; maar geloof niet dat het per definitie 'De heilige graal' is.

Maar Wim 700 Euro voor bd-speler kan ik evt. Nog begrijpen; maar voor kabels....

@CZ79: anti-mode werkt maar tot 250 Hz. Ik heb niet echt een bas probleem op de luisterplek.

Maar momenteel ben ik al een blij mens vanwege vloerkleed en ga nog kijken wat ik meer kan doen aan eventueel diffusie/reflectie danwel demping.

cz79

Volgens mij gaat de Anti-Mode 2.0 van 5 tot 20.000 Hz, volledige parametrishe EQ over het gehele frequentiebereik, niet alleen tot 250Hz.
De nieuwe Anti-mode 2.0 is juist gemaakt voor stereo en niet specifiek alleen voor een subwoofer.

Janver

Perfect_audio

Citaat van: Janver op augustus 18, 2012, 22:58:51

@CZ79: anti-mode werkt maar tot 250 Hz. Ik heb niet echt een bas probleem op de luisterplek.

De Anti-Mode 2.0 Dual Core werkt tot 250 Hz automatisch. Maar je kunt zelf over de gehele audioband (5Hz - 20kHz) correcties aanbrengen en grafisch weergeven/controleren.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

cz79

Is best een aardig apparaat welke je in bepaalde situaties verlihting kan brengen op akoestisch vlak, oooh ja en je wijzigingen en/of probleemgebieden zijn  zichtbaar in een grafiek op het display (leuke feature)