De set van Jan - Marantz is terug!!!

Gestart door Janver, mei 01, 2010, 21:44:50

Vorige topic - Volgende topic

Welke bron richting gaan we naar toe?

Cd speler
4 (21.1%)
Multi speler (Marantz of Oppo, alleen voor cd/sacd)
3 (15.8%)
Platenspeler
4 (21.1%)
Nieuwere streamer
8 (42.1%)

Totaal aantal stemmen: 19

Stemmen gesloten: november 29, 2012, 08:49:53

cz79

Citaat van: Whisper.nl op augustus 16, 2012, 21:12:00
Mmm misschien ook een leuke tip voor CZ79.

Groet Whisper

Waarom zou me dat gaan helpen, ik heb het nog niet nodig gehad, ik heb toch geen last van galm?

xander32

Citaat van: cz79 op augustus 17, 2012, 08:26:05
Waarom zou me dat gaan helpen, ik heb het nog niet nodig gehad, ik heb toch geen last van galm?
Wanneer de speakers goed staan opgesteld allicht toch het proberen waard; dat kan eerst heel praktisch met snel ff een paar dekens of een dekbed zoals een mede-forumlid ook heeft gedaan. Het kost je slechts een paar tellen om het uit te voeren en het effect ervan te achterhalen 8-).

cz79

Ja is waar, ik hen sowieso nog 12m2 flamexpanelen liggen en nog een 4 m2 ander dempingsmateriaal (Kharma gebruikt het spul als verpakking en intern in de luidspreker), ik mag alleen van mijn vrouw geen panelen ophangen dus wellicht maak ik de panelen toch en plaats ik ze gewoon als ik ga luisteren.

Of ik doe een aantal tubes weg en ruil ze voor panelen,  :-D

xander32

Citaat van: cz79 op augustus 17, 2012, 08:42:25
Ja is waar, ik hen sowieso nog 12m2 flamexpanelen liggen en nog een 4 m2 ander dempingsmateriaal (Kharma gebruikt het spul als verpakking en intern in de luidspreker), ik mag alleen van mijn vrouw geen panelen ophangen dus wellicht maak ik de panelen toch en plaats ik ze gewoon als ik ga luisteren.

Of ik doe een aantal tubes weg en ruil ze voor panelen,  :-D
Tip: hou je vrouw te vriend :yes:.

cz79

Ja ik moet nu even niet gaan pushen want die luidsprekers, daar was ze het ook niet helemaal mee eens. Gelukkig kan ik op mijn goede momenten wat overredingskracht hebben  :-D

Die panelen kan ik gewoon opbergen en tevoorschijn toveren als ik ga luisteren

TurboMarco

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Definitive Technology D9, Edifier R1800 & R1855DB ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

WilliamB

Goed bezig Jan, nu alleen nog een mooi vloerkleedje kopen. pompom
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

WimPeu

Mooie set Jan. Zoals jij er mee bezig bent denk ik dat HT bij jou de langste tijd heeft gehad.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Whisper.nl

Citaat van: cz79 op augustus 17, 2012, 08:26:05

@ excuus Janver voor de topic vervuiling.

Misschien spreek ik voor mijn beurt maar @ Lo zou je het deel van CZ79 kunnen verplaatsen naar de set van.

Vast bedankt

Groet Whisper

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Janver

Bedankt!

Het kleedje komt hopelijk vrij snel!

Voor de rest moeten er nog wel meer akoestische aanpassingen komen.

Gisteren nog wezen handje klappen door de kamer, met dekbed en zonder dekbed. Groot verschil maar er zit met dekbed nog steeds een redelijke galm.

Als er nog meer ideeën zijn, voor kleine akoestische tips; ik hoor ze graag.

Hier kan uw reclame staan!

Whisper.nl

Citaat van: Janver op augustus 17, 2012, 11:53:50
Bedankt!

Het kleedje komt hopelijk vrij snel!

Voor de rest moeten er nog wel meer akoestische aanpassingen komen.

Gisteren nog wezen handje klappen door de kamer, met dekbed en zonder dekbed. Groot verschil maar er zit met dekbed nog steeds een redelijke galm.

Als er nog meer ideeën zijn, voor kleine akoestische tips; ik hoor ze graag.

Geen idee of het wat toevoegd maar probeer het eens met de beaks aan de binnenzijde.

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Janver

Citaat van: WimPeu op augustus 17, 2012, 10:06:54
Mooie set Jan. Zoals jij er mee bezig bent denk ik dat HT bij jou de langste tijd heeft gehad.

Enerzijds wel, anderzijds niet.

Ik vind stereo belangrijk maar kan ook genieten van surround. Voorlopig geen interesse om surround te upgraden. Een subwoofers wil ik mijn buren niet aandoen.

Ik heb nog zitten overwegen om surround weg te doen en stereo te upgraden, maar daar is mijn vriendin het niet mee eens. En een topic op HT forum afgelopen week was zeer verhelderend!

Akoestiek is de actuele stand! Dit kan Audyssey of DSP zeker niet kunnen corrigeren. Mijn akoestische drama!
Laatst in een winkel nog de Totems in erg goede akoestiek gehoord om Class À versterker en dat geluid was super!

cz79

Mooie set heb je zo staan Jan, ik zal je topic verder niet vervuilen

Janver

Citaat van: cz79 op augustus 17, 2012, 12:42:22
Mooie set heb je zo staan Jan, ik zal je topic verder niet vervuilen

Geen probleem...ik vlieg misschien ook weleens ergens off topic!

Janver

Op de terugweg vanuit het werk samen met vriendin even naar Ikea gegaan.

Het is geen wollen vloerkleed geworden omdat:
A. Het niet zo mooi was gemaakt
B. De gewenste maat niet op voorraad was.

Het is wel een hoogpolig polypropeen vloerkleed geworden. Bij thuiskomst is misschien de klein niet helemaal goed gekozen, of we moeten nog wennen :-)

Akoestiek is nu verbeterd en daarom een big smile!

Ik gebruik nu voor de tv een aantal kussentjes hetgeen het geluid ook beter maakt!

En natuurlijk voor een objectief oordeel moet er een Biologisch biertje gedronken worden!