De set van Jan - Marantz is terug!!!

Gestart door Janver, mei 01, 2010, 21:44:50

Vorige topic - Volgende topic

Welke bron richting gaan we naar toe?

Cd speler
4 (21.1%)
Multi speler (Marantz of Oppo, alleen voor cd/sacd)
3 (15.8%)
Platenspeler
4 (21.1%)
Nieuwere streamer
8 (42.1%)

Totaal aantal stemmen: 19

Stemmen gesloten: november 29, 2012, 08:49:53

Janver

HB

Stereo zonder problemen, het hoog is in controle! pompom

Surround is natuurlijk heel erg sterk verbeterd! Pompom

Opnieuw Audyssey inmeten staat gepland voor zaterdagochtend vroeg. Ik moet dan werken maar pas later dan normaal. Dus dan is het lekker rustig.

Eventueel toch nog eens een cd speler overwegen(Oppo 83?) maar hoe gaan wij die het meest efficient aansluiten? Digitaal of toch analoog voor cd's afspelen.

Hoe zit het met analoog signaal de receivers; wordt alles analoog-digitaal-analoog gemaakt of blijft het signaal analoog door de receiver heen?
Hier kan uw reclame staan!

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Cornelis1921

stupid
Hoezo wordt jouw set "mogelijk marantzforum onwaardig"? Als één van onze onvolprezen moderatoren zelfs al langer dan enige tijd geen enkele marantz in zijn set up meer heeft. Zou die zichzelf ook om die reden moeten excommuniceren?
Jan, jouw constructieve en informatieve bijdragen, al dan niet begeleidt door interessante plaatjes, zijn voor het forum, ik spreek bewust niet alleen namens mijzelf, zeer waardevol.
And last but least, je bent op M&Gs een welkome en graag geziene gast, ook al laat jouw agenda dat maar in een beperkte mate toe.
Dus Jan...
Groet, Cor. byebye, ik hoop niet voorgoed.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Citaat van: Cornelis1921 op oktober 24, 2012, 05:36:53
stupid
Hoezo wordt jouw set "mogelijk marantzforum onwaardig"? Als één van onze onvolprezen moderatoren zelfs al langer dan enige tijd geen enkele marantz in zijn set up meer heeft. Zou die zichzelf ook om die reden moeten excommuniceren? Jan, jouw constructieve en informatieve bijdragen, al dan niet begeleidt door interessante plaatjes, zijn voor het forum, ik spreek bewust niet alleen namens mijzelf, zeer waardevol.
And last but least, je bent op M&Gs een welkome en graag geziene gast, ook al laat jouw agenda dat maar in een beperkte mate toe.
Dus Jan...
Groet, Cor. byebye, ik hoop niet voorgoed.
Daar loopt nu al geruime tijd, achter de schermen, een gootschalig onderzoek in betreffende kwestie 8-).

:-D

Perfect_audio

Citaat van: Janver op oktober 23, 2012, 21:38:46

Eventueel toch nog eens een cd speler overwegen(Oppo 83?) maar hoe gaan wij die het meest efficient aansluiten? Digitaal of toch analoog voor cd's afspelen.

Hoe zit het met analoog signaal de receivers; wordt alles analoog-digitaal-analoog gemaakt of blijft het signaal analoog door de receiver heen?
Alleen in pure direct gaat het analoge signaal er ongestoord doorheen. Met audyssey wordt het signaal eerst gedigitaliseerd. En als je een van de vele muziekweergaveopties kiest waarbij het signaal wordt opgesplitst voor de diverse kanalen, zal het eerst digitaal moeten worden anders kan de processor er niks mee. Maar dat kan je AVR wel aan.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Janver

Janver

Vandaag maar even weer wezen struinen op Marktplaats; daarbij een Synology DS212+ gescoord en opgehaald!

Net ook maar even 2 nieuwe HDD's besteld: Western Digital Red 3 TB, speciaal voor NAS gebruik!

ik wilde een 4 a 5 schijf NAS, maar dat zat er financieel niet in.

De DS209 werd me te langzaam en 1 HD was sterfende met slechte sectoren. Dan maar gelijk goed aanpakken!

WimPeu

HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: Janver op oktober 24, 2012, 22:41:55
Vandaag maar even weer wezen struinen op Marktplaats; daarbij een Synology DS212+ gescoord en opgehaald!

Net ook maar even 2 nieuwe HDD's besteld: Western Digital Red 3 TB, speciaal voor NAS gebruik!

ik wilde een 4 a 5 schijf NAS, maar dat zat er financieel niet in.

De DS209 werd me te langzaam en 1 HD was sterfende met slechte sectoren. Dan maar gelijk goed aanpakken!

Zou u alvast symbolisch uw Signature kunnen aanpassen  :cry:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Janver

Yessir, maar NU even niet...

Ik ga het binnenkort aanpassen als alles een beetje verkocht is. Met aankopen ben ik nu wel even klaar!

JohnWx

Citaat van: Janver op oktober 25, 2012, 06:08:18
Yessir, maar NU even niet...

Ik ga het binnenkort aanpassen als alles een beetje verkocht is. Met aankopen ben ik nu wel even klaar!

:-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Janver

Aangepast :-D

Veel gedaan vanavond

* Vanavond eerst maar de kabelchaos veranderd. Door de receiver een extra aansluiting nodig dus gelijk maar een switch er bij gegooid; nu 6 LAN aansluitingen.

* Stroomkabels en stekkerblokken verplaatst.

* router aan spijkertjes achter de kast gehangen, hopelijk nu nog beter bereik in slaapkamer.

* nieuwe Syno geïnstalleerd met nieuwe HD's in Synology Hybrid Raid, eigenlijk hetzelfde als RAID 1.

* receiver een goed plekje in de kast gegeven, er moet misschien nog wat koelgaten of fan komen om te koelen.

* nu alles verplaatsen van oude Syno naar de nieuwe. Dat wordt veel geduld hebben, want ontiegelijk langszaam.

EN VOOR IK HET VERGEET: signature aangepast!

WimPeu

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Janver

Zo vanochtend toch lekker vroeg wakker. Even opnieuw ingemeten, 2 keer omdat de buurvrouw opeens veel lawaai maakte. Het maakt weinig tot geen verschil uit, want het klinkt toch lekker.

Nu bezig om de laatste hand te leggen aan de instellingen van de DS212+, laatste back-ups overzetten en dan is die volledig gereed. Sickbeard en SABnzbd moeten nog ingesteld worden.

Voor de rest maar even lekker genieten van deze set.