In omgekeerde volgorde van belang.
Streamer
Een losse streamer voegt naar mijn korte ervaring met de TX-NR3008 het minst toe. De streamer/dac combo in de 5008 is al heel erg goed. Nas of HDD in de onkyo pluggen en klaar.
SACD's
Daar hoef je geen speler voor te kopen. Er zijn tegenwoordig zat blu ray spelers die DSD over HDMI kunnen zetten (goed opletten dat het Native DSD is geen PCM). Je laat de onkyo vervolgens de DAC functie doen. Ook hier heb je een knappe speler nodig om het naar een hoger plan te krijgen dan de DAC van de 5008. Geld ook voor Red book CD natuurlijk.
DVD-Audio
Dit is de uitzondering. Het schijnt dat er een beveilgeing zit op de 5.1 MLP codec. Die exporteerd dus niet over HDMI/spdif. Je MOET dus een speler hebben met goede analoge uitgangen. Oppo, Marantzen ed. Maar hoeveel DVD-A heb je eigenlijk? Er zijn er niet veel....
Vinyl
imho nog steeds het beste format met de meeste keus voor redelijek prijzen. Investeer in een redelijk deck met puik element en zorg voor goede isolatie. Er zit al een phono input op de 5008. Ik zal mijn Arezzo eens voor de gein aansluiten. Joy starts here