De set van Jan - Marantz is terug!!!

Gestart door Janver, mei 01, 2010, 21:44:50

Vorige topic - Volgende topic

Welke bron richting gaan we naar toe?

Cd speler
4 (21.1%)
Multi speler (Marantz of Oppo, alleen voor cd/sacd)
3 (15.8%)
Platenspeler
4 (21.1%)
Nieuwere streamer
8 (42.1%)

Totaal aantal stemmen: 19

Stemmen gesloten: november 29, 2012, 08:49:53

Cornelis1921

pompom pompom pompom P.S. Gefeliciteerd Jan met de snelle verkoop. byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Janver

Thanks!

Openingspost al aangepast; er moeten nog nieuwe foto's komen!

En een poll toegevoegd voor eventuele nieuwe bron.
Hier kan uw reclame staan!

TurboMarco

CiteerBreng ajb een stem uit!
Deze staat niet in de poll ,ik opper maar wat  :-)
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Definitive Technology D9, Edifier R1800 & R1855DB ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

Janver

Kan eventueel ook een Onkyo zijn; maar Marantz zou de voorkeur hebben!

Niber

Heb je überhaupt al een mooie verzameling platen Jan? Zo niet zou ik die platenspeler lekker achterwege late. Bij mij wijst de praktijk uit dat ik hem bijna nooit pak.
Met Sonos is je streaming toch dikke prima?

Als je SACD wil zou ik lekker voor een UD of een SA gaan (beetje afhankelijk van of je meerkanaals of stereo wil).

Ik ga dus nog even goed nadenken voor ik mijn stem uitbreng. Zou zonde zijn als je wat moet kopen wat je eigenlijk niet wil (de polls hier op Marantz forum zijn toch bindend... :wink: ).
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Zoldar

In omgekeerde volgorde van belang.

Streamer
Een losse streamer voegt naar mijn korte ervaring met de TX-NR3008 het minst toe. De streamer/dac combo in de 5008 is al heel erg goed. Nas of HDD in de onkyo pluggen en klaar.

SACD's
Daar hoef je geen speler voor te kopen. Er zijn tegenwoordig zat blu ray spelers die DSD over HDMI kunnen zetten (goed opletten dat het Native DSD is geen PCM). Je laat de onkyo vervolgens de DAC functie doen. Ook hier heb je een knappe speler nodig om het naar een hoger plan te krijgen dan de DAC van de 5008. Geld ook voor Red book CD natuurlijk.

DVD-Audio
Dit is de uitzondering. Het schijnt dat er een beveilgeing zit op de 5.1 MLP codec. Die exporteerd dus niet over HDMI/spdif. Je MOET dus een speler hebben met goede analoge uitgangen. Oppo, Marantzen ed. Maar hoeveel DVD-A heb je eigenlijk? Er zijn er niet veel....

Vinyl
imho nog steeds het beste format met de meeste keus voor redelijek prijzen. Investeer in een redelijk deck met puik element en zorg voor goede isolatie. Er zit al een phono input op de 5008. Ik zal mijn Arezzo eens voor de gein aansluiten. Joy starts here  :mrgreen:

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Janver

Ik heb een x aantal platen ter beschikking, nog niet in bezit!

Sonos is goed, zeer gebruiksvriendelijk. Maar misschien is er nog wat beters.

Janver

pameijer

Citaat van: Zoldar op oktober 30, 2012, 10:36:32

DVD-Audio
Dit is de uitzondering. Het schijnt dat er een beveilgeing zit op de 5.1 MLP codec. Die exporteerd dus niet over HDMI/spdif. Je MOET dus een speler hebben met goede analoge uitgangen. Oppo, Marantzen ed. Maar hoeveel DVD-A heb je eigenlijk? Er zijn er niet veel....

HDMI is ook beveiligd via HDCP (het beruchte handshake-protocol). DVD-A over HDMI gaat dus ook prima. doet de UD5005 ook. Voor meer info check: http://en.wikipedia.org/wiki/DVD-Audio.
Gegroet  byebye
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

TurboMarco

CiteerStreamer
Een losse streamer voegt naar mijn korte ervaring met de TX-NR3008 het minst toe. De streamer/dac combo in de 5008 is al heel erg goed. Nas of HDD in de onkyo pluggen en klaar.
stupid
Eigelijk het meest voor de hand liggend  :yes:
Ik heb ook geen enkel klankmatig verschil kunnen ontdekken tussen de BD-809 en de TX-NR1007 ,dus eigenlijk heb je wat streaming betreft verder niets nodig .
CiteerDVD-Audio
Ik heb een DVD-A speler en heb in al die jaren slechts 3 DVD-A's gedraaid ,het aanbod is ook erg klein evenals SACD ,en als je toch fraaiere producties op high-res wil beluisteren is een BD de uitkomst .
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Definitive Technology D9, Edifier R1800 & R1855DB ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

Marantz 81

Cornelis1921

stupid Nieuwere streamer? Dat is dé toekomst. Maar zou even goed een multi-speler kunnen worden. Je kunt maar 1 stem uitbrengen. Vinyl ligt niet zo voor de hand en een enkelvoudige CD-speler lijkt mij te beperkt.
Je houdt ons behoorlijk in spanning Jan. Maar leuke spanning. :-) byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Janver

Een nieuwe streamer zal ver boven geplande budget uitkomen. Hoewel evt. een Squeezebox Touch met eventuele upgrades BOTW of andere voeding/software ook een upgrade zou kunnen zijn. Sonos is ook te upgraden, maar geen Hi-Res bestanden.

Waarom ik nu weer zit te denken aan cd of platenspeler; rustgevendheid. Je doet je cd-tje erin en gaat luisteren tot de cd stopt. Dat is met streamen ook mogelijk, maar regelmatig ga je toch gewoon switchen van cd's/nummers.

Een platenspeler heeft altijd nog een magische werking; maar zal ook veel investeren zijn. Platen kopen is ook duurder dan cd's en moeilijker met kwaliteit bij tweedehands.

Zoldar

Onkyo pakt ook 24 bit/96khz bestanden. 192 khz weet ik niet maar die zijn nog heel zeldzaam. Ik heb hier ook een SBT maar die heeft geen meerwaarde tov de onkyo op gapless na.

Prject genie voor 350 euri, Ortofon blue voor 140 euri en klaar. spelen.
nieuw vinyl is duur; 20 euri maar wel vaak mooi 180grams
2de hands tussen de 5-15 euro. Ik heb nu redelijk wat plaatjes en ongeveer 4 miskopen gedaan. 1 niet kunn ruilen en de 3 anderen weer inegelverd bij de platenboef voor nieuwe.
2 lp's vind ik echt minder dan de CD versie. de rest even goed of beter.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden