Waarom geen 4 luidsprekers voor stereo

Gestart door thepioneer, maart 29, 2010, 20:56:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: Marco op februari 06, 2011, 18:36:28
Of op een HTPC  :-D

Die maak je passief voor het geluid staat er zo een ventilator op te spinnen  :|
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

audiof. zonder budget

Citaat van: mountainbiker op februari 05, 2011, 22:18:55
Het geluid klinkt zo veel strakker en de speakers en versterker(s) worden veel minder zwaar belast en de amps worden minder warm ( gewoon gemeten met een thermometer!!) omdat de volumeknop teruggedraaid moet worden.
De mission speakers hebben een impedantie van 8 ohm en de Reflexxion 4-8ohm.
Mischien dat ik ooit nog een derde set erbij zet maar dan moet ik wel een derde versterker en derde set speakers ( zit te denken aan Wharfedale) zien te regelen. Ik heb nog een Onkyo reciever staan mischien dat ik deze daar ooit voor ga gebruiken.
Mischien iets voor andere leden om zoiets ook te proberen en de ervaringen te vermelden op dit forum?

Interessant om te lezen dat je het ook zo ervaart. Theoretisch gesproken zou je last van interferentie kunnen krijgen vanwege het verschillende afstraalgedrag van mid en hoog en je, analoog daaraan, dus iets minder crisp zou weergeven.

Dat het voller klinkt is wel logisch, je stelt een dubbel vermogen op en dubbele luidsprekers. Je wint zo dus aardig wat db's (jammer dat ze op deze opgestelde manier niet acoustisch koppelen dan kun je nog wat aan bas winnen :wink: )
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

JohnWx

Citaat van: audiof. zonder budget op februari 07, 2011, 08:57:44
Interessant om te lezen dat je het ook zo ervaart. Theoretisch gesproken zou je last van interferentie kunnen krijgen vanwege het verschillende afstraalgedrag van mid en hoog en je, analoog daaraan, dus iets minder crisp zou weergeven.

Dat het voller klinkt is wel logisch, je stelt een dubbel vermogen op en dubbele luidsprekers. Je wint zo dus aardig wat db's (jammer dat ze op deze opgestelde manier niet acoustisch koppelen dan kun je nog wat aan bas winnen :wink: )

Ja zeker wel interessant
Ik dacht ook gelijk kan niet mag niet hoort niet maar waarom niet ?
Dus als het lekker klinkt gaan met die banaan
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

mountainbiker

Toch leuk dat ik wat bijval krijg over deze 'opstelling".

Zoals eerder vermeld heb ik ook nog een Onkyo reciever staan die ik mischien ga gebruiken voor een derde set alleen ben ik niet kapot van het geluid van deze reciever. Mischien moet ik de elco's gewoon vervangen door nieuwe. Afgelopen maand heb ik dat ook gedaan met mijn twee Marantz versterkers ( Panasonic,Yageo en Visnay elco's) en je herkend deze apparaten gewoon niet meer terug zo strak en goed als het geluid is geworden.

Ik hou wel van "niet gangbare" manieren van denken en doen en heb er een hekel aan om met de grote meute mee te papagaaien. Een leuk voorbeeld hiervan pas ik ook toe in het mountainbiken. Op mijn mountainbike zijn pedalen gemonteerd ( op advies van een Ortopeed die ook aan mountainbiken doet!!!) die in het gewone wegwielrennen worden gebruikt.Daarmee kan ik dus met gewone wielrenschoenen fietsen , met stijve zool. en niet met mountainbikeschoenen met minder stijve zool. Hierdoor kan ik belasting wegnemen uit mijn verzwakte rechterenkel ( 23 jaar oude voetbalblessure!!).Onderweg krijg ik hierover vaak commentaar van collega mountainbikers dat ze het maar vreemd vinden dat ik wielrenpedalen gebruik.
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

JohnWx

Citaat van: mountainbiker op februari 07, 2011, 10:43:11
Toch leuk dat ik wat bijval krijg over deze 'opstelling".

Zoals eerder vermeld heb ik ook nog een Onkyo reciever staan die ik mischien ga gebruiken voor een derde set alleen ben ik niet kapot van het geluid van deze reciever. Mischien moet ik de elco's gewoon vervangen door nieuwe. Afgelopen maand heb ik dat ook gedaan met mijn twee Marantz versterkers ( Panasonic,Yageo en Visnay elco's) en je herkend deze apparaten gewoon niet meer terug zo strak en goed als het geluid is geworden.

Ik hou wel van "niet gangbare" manieren van denken en doen en heb er een hekel aan om met de grote meute mee te papagaaien. Een leuk voorbeeld hiervan pas ik ook toe in het mountainbiken. Op mijn mountainbike zijn pedalen gemonteerd ( op advies van een Ortopeed die ook aan mountainbiken doet!!!) die in het gewone wegwielrennen worden gebruikt.Daarmee kan ik dus met gewone wielrenschoenen fietsen , met stijve zool. en niet met mountainbikeschoenen met minder stijve zool. Hierdoor kan ik belasting wegnemen uit mijn verzwakte rechterenkel ( 23 jaar oude voetbalblessure!!).Onderweg krijg ik hierover vaak commentaar van collega mountainbikers dat ze het maar vreemd vinden dat ik wielrenpedalen gebruik.


waar de rest loopt fiets jij gewoon door op de macht  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

mountainbiker

Ik fiets juist op souplesse met een klein verzet!!!
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

mountainbiker

Update.Inmiddels een derde set speakers en een derde versterker aangesloten!!!
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: mountainbiker op juni 18, 2011, 00:13:26
Update.Inmiddels een derde set speakers en een derde versterker aangesloten!!!

En hoe vind jij het ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

mountainbiker

Klinkt wel zeer strak maar ook anders met een Denon versterker erbij. HB HB
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

JohnWx

Citaat van: mountainbiker op juni 18, 2011, 10:43:46
Klinkt wel zeer strak maar ook anders met een Denon versterker erbij. HB HB

maar zo heb je toch geen werkelijke weergave of gaat het jouw daar niet om?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

mountainbiker

#86
Citaat van: jwx op juni 18, 2011, 12:21:28
maar zo heb je toch geen werkelijke weergave of gaat het jouw daar niet om?

Tsja,wat is de werkelijkheid en wat is vooruitgang. Het geluid is wel veel transparanter maar dat kan ook een nadeel zijn. Zo heb ik bepaalde muziekopnamen waar ik geluiden hoor die mij niet eerder opgevallen waren met 1 of 2 versterker(s)/luidsprekerpaar(en)  zoals mensen op de achtergrond die moeten niezen en hoesten en voorwerpen die omvallen in een studio. Bij sommige opnames kun je zelfs duidelijk horen dat de geluidstechnicus in de studio bezig is zijn instelingen van een mengpaneel aan te passen.
Ik heb trouwens nog steeds een Onkyo reciver staan maar ik twijfel nog of ik deze ga gebruiken voor een vierde paar luidsprekers maar ben wel heel nieuwsgierig hoe dat zal klinken :yes:
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

JohnWx

Citaat van: mountainbiker op juni 18, 2011, 14:39:19
Tsja,wat is de werkelijkheid en wat is vooruitgang. Het geluid is wel veel transparanter maar dat kan ook een nadeel zijn. Zo heb ik bepaalde muziekopnamen waar ik geluiden hoor die mij niet eerder opgevallen waren met 1 of 2 versterker(s)/luidsprekerpaar(en)  zoals mensen op de achtergrond die moeten niezen en hoesten en voorwerpen die omvallen in een studio. Bij sommige opnames kun je zelfs duidelijk horen dat de geluidstechnicus in de studio bezig is zijn instelingen van een mengpaneel aan te passen.

werkelijkheid is dat je het zo goed mogelijk benaderd als de bron


en ik denk zelf met gebruik van meerdere verschillende speakers en versterkers je een niet natuurgetrouwe weergave krijgt maar het kan best wel zo zijn dat het een fijne manier van luisteren is wat jouw zeer kan bekoren en daar gaat het om


als je het met 3 speakers wel opvalt dat mensen niezen is denk ik iets niet goed met de andere versterkers en speakers naar mijn mening daar moet je het ook op horen ?


luister ze  HB
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject