Waarom geen 4 luidsprekers voor stereo

Gestart door thepioneer, maart 29, 2010, 20:56:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

pietjepc

 :-D Nee, het lijkt mij inderdaad vreemd dat wanneer je er een set luidsprekers aan hangt, je het niet hoort, maar zodra je er meer setjes aan hangt, je meer zou horen. Zou dan toch op die ene set ook mogelijk moeten zijn.
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

JohnWx

Citaat van: pietjepc op juni 18, 2011, 15:51:33
:-D Nee, het lijkt mij inderdaad vreemd dat wanneer je er een set luidsprekers aan hangt, je het niet hoort, maar zodra je er meer setjes aan hangt, je meer zou horen. Zou dan toch op die ene set ook mogelijk moeten zijn.


Hij geniet ervan en dat is goed voor hem

ik kan het me absoluut niet voorstellen dat je dan meer hoort ? en heb het ook nooit ervaren zo met meerdere sets tegelijk

er zijn meer wegen naar Rome
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

mountainbiker

#93
Citaat van: pietjepc op juni 18, 2011, 15:51:33
:-D Nee, het lijkt mij inderdaad vreemd dat wanneer je er een set luidsprekers aan hangt, je het niet hoort, maar zodra je er meer setjes aan hangt, je meer zou horen. Zou dan toch op die ene set ook mogelijk moeten zijn.

kan mischien ook wel aan andere eigenschappen/constructie/leeftijd van de speakers en versterkers liggen. :yes:
Mischien een idee voor mensen op dit forum om dit ook eens uit te testen?
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

JohnWx

Citaat van: mountainbiker op juni 18, 2011, 16:52:29
kan mischien ook wel aan andere eigenschappen/constructie/leeftijd van de speakers en versterkers liggen. :yes:
Mischien een idee voor mensen op dit forum om dit ook eens uit te testen?

Dat denk ik niet een speaker is een speaker en die weergeeft wat hij binnen krijgt
Net zoals versterkers

Waardeer je enthousiasme maar geen dingen zoeken die er niet zijn denk ik maar  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

mountainbiker

Citaat van: jwx op juni 18, 2011, 17:47:19
Dat denk ik niet een speaker is een speaker en die weergeeft wat hij binnen krijgt
Net zoals versterkers

Waardeer je enthousiasme maar geen dingen zoeken die er niet zijn denk ik maar  :angel:

Het is nog maar de grote vraag of alles word/werd doorgegeven zoals het binnenkomt.De Mission speakers zijn meer dan 19 jaar oud en die Wharfedale 2 maand en de Reflexion 2 jaar!!!Volgens mij is de werking/constructie van de Denon versterker ook anders.Deze heeft volgens mij geen direct source want je moet hem eerst aanzetten voordat er een signaal gaat naar de 2 Marantz versterkers die erachter hangen via tape out.Komende week als ik tijd heb eens kijken wat er gebeurd als ik de pm 35 en Denon achter de pm 40 zet.
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

JohnWx

Citaat van: mountainbiker op juni 18, 2011, 20:03:34
Het is nog maar de grote vraag of alles word/werd doorgegeven zoals het binnenkomt.De Mission speakers zijn meer dan 19 jaar oud en die Wharfedale 2 maand en de Reflexion 2 jaar!!!Volgens mij is de werking/constructie van de Denon versterker ook anders.Deze heeft volgens mij geen direct source want je moet hem eerst aanzetten voordat er een signaal gaat naar de 2 Marantz versterkers die erachter hangen via tape out.Komende week als ik tijd heb eens kijken wat er gebeurd als ik de pm 35 en Denon achter de pm 40 zet.

Ja natuurlijk komt dat door wat je erin stopt daar is een versterker en speaker voor gemaakt je denkt toch niet dat ze zo maar iets weg laten dat is pure logica en wetenschappelijk nou eenmaal zo

sorry maar als je dit meent kan ik je niet serieus nemen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: mountainbiker op juni 18, 2011, 20:03:34
Het is nog maar de grote vraag of alles word/werd doorgegeven zoals het binnenkomt.De Mission speakers zijn meer dan 19 jaar oud en die Wharfedale 2 maand en de Reflexion 2 jaar!!!Volgens mij is de werking/constructie van de Denon versterker ook anders.Deze heeft volgens mij geen direct source want je moet hem eerst aanzetten voordat er een signaal gaat naar de 2 Marantz versterkers die erachter hangen via tape out.Komende week als ik tijd heb eens kijken wat er gebeurd als ik de pm 35 en Denon achter de pm 40 zet.

Wat heeft leeftijd er nou mee te maken ? iets werkt of niet
De werking van elke versterker is het zelfde het versterkt een signaal niks meer niks minder

Je weet toch wel of je versterker source direct heeft ? dat staat erop

sorry maar ik haak af bij je
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

mountainbiker

De Denon heeft geen direct source knop zoals de beide Marantzen.Tussen de speakers onderling zijn dus behalve de leeftijd nog wel enkele verschillen zoals freqentie bereik,impedantie,wattage en gebruikte materialen. De Mission  heeft een opgegeven impedantie van 8 ohm en frequentiebereik van 50hz tot 20 khz, de Reflexxion een opgegeven impedantie van 4-8  ohm en een bereik van 20hz tot 20 khz en de Wharfedale een opgegeven impedantie van 6 ohm en een bereik van 40hz tot 20khz. De Mission woofer is gemaakt van een soort hardkarton met een kevlar coating.De wharfedale luidsprekers van een textielachtig materiaal dat volgens mij geinpregneerd is.De reflexxion van een metaalachtig materiaal ( ik heb trouwens zo een,twee,drie niet alle specificaties direkt bij de hand!!!)
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

JohnWx

Citaat van: mountainbiker op juni 19, 2011, 14:06:55
De Denon heeft geen direct source knop zoals de beide Marantzen.Tussen de speakers onderling zijn dus behalve de leeftijd nog wel enkele verschillen zoals freqentie bereik,impedantie,wattage en gebruikte materialen. De Mission  heeft een opgegeven impedantie van 8 ohm en frequentiebereik van 50hz tot 20 khz, de Reflexxion een opgegeven impedantie van 4-8  ohm en een bereik van 20hz tot 20 khz en de Wharfedale een opgegeven impedantie van 6 ohm en een bereik van 40hz tot 20khz. De Mission woofer is gemaakt van een soort hardkarton met een kevlar coating.De wharfedale luidsprekers van een textielachtig materiaal dat volgens mij geinpregneerd is.De reflexxion van een metaalachtig materiaal ( ik heb trouwens zo een,twee,drie niet alle specificaties direkt bij de hand!!!)

En wat heeft dat te maken of alles doorgegeven word ?

Je mag de Missions en de Wharfedale niet gaan vergelijken met de ander, die is van een zeer bedenkelijk nivo van Conrad
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

pietjepc

Citaat van: jwx op juni 19, 2011, 22:05:22
En wat heeft dat te maken of alles doorgegeven word ?

Je mag de Missions en de Wharfedale niet gaan vergelijken met de ander, die is van een zeer bedenkelijk nivo van Conrad
Kon je het toch niet laten? :-D
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

mountainbiker

#102
Citaat van: jwx op juni 19, 2011, 22:05:22
En wat heeft dat te maken of alles doorgegeven word ?

Je mag de Missions en de Wharfedale niet gaan vergelijken met de ander, die is van een zeer bedenkelijk nivo van Conrad

Jwx,

Wat is dan de technische onderbouwing van de definitie van het bedenkelijk niveau van Conrad en waarom kan/mag ik het niet vergelijken met een ander? Wat word er volgens jouw dan wel of niet "doorgegeven", in combinatie en samenhang uiteraard met alle andere componenten, van mijn geluidsinstallatie in het totaal concept zoals ik persoonlijk hanteer om een goede geluisweergave te bereiken zonder duizenden pleuro's te spenderen? Graag jouw reactie.
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

JohnWx

Citaat van: mountainbiker op juni 20, 2011, 01:51:15
Jwx,

Wat is dan de technische onderbouwing van de definitie van het bedenkelijk niveau van Conrad en waarom kan/mag ik het niet vergelijken met een ander? Wat word er volgens jouw dan wel of niet "doorgegeven", in combinatie en samenhang uiteraard met alle andere componenten, van mijn geluidsinstallatie in het totaal concept zoals ik persoonlijk hanteer om een goede geluisweergave te bereiken zonder duizenden pleuro's te spenderen? Graag jouw reactie.


ik haak af bij jouw

je mag alles doen wat je wil maar iemand die 3 versterkers aan heeft staan en 3 paar speakers heeft naar mijn visie niks met Hifi te maken maar met geluid produceren wat natuurlijk ook mag

om even terug te komen op de speakers, klank word mede bepaald door de gebruikte componenten en het maken van een speaker door een merk door onderzoek te doen en dan tot een bepaald resultaat te komen in een bepaalde prijsklasse, speakers die in elkaar worden gezet met de goedkoopste componenten zonder enige vorm van visie of onderzoek kan ik niet onder die noemer hifi plaatsen

en ik hoef geen technische onderbouwing te geven als de basis naar mijn mening al niet correct is om geluid te produceren voor een zo natuurlijke weergave

ik geef ook geen duizenden euro's uit

als ik jouw zo lees over het onderwerp "doorgeven" wil jij dus zeggen althans wat ik er steeds uit op maak  dat de ene versterker meer doorgeeft dan een andere ik heb vanaf het begin gezegd dat elke versterker alles doorgeeft van 20 Hz tot 20.000 Hz zo is een versterker gemaakt en kan mijn lachen dan niet onderdrukken als jij zegt dat jij bij 3 speakers en 3 versterkers in eens wel het publiek hoort kuchen en de opname technicus aan de schuiven hoort, nogmaals dan haak ik af

wens je verder veel plezier met jouw manier van muziek weergeven daar gaat het ook om toch
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

en of de ene woofer nu van papier is of carbon of metaal of weet ik veel wat doet er niet toe zo een speaker geeft tonen weer en het ene matriaal is zwaarder om aan te sturen of juist lichter met een versterker (weerstand)


en het kuchen wat jij hoort en die regelaar achter de knoppen zitten allemaal in regionen die zelfs een autospeaker nog kan weergeven het zit niet in het uisterste hoog of laag
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject