SA-1 vs SA-7s1

Gestart door bonbon, maart 27, 2010, 23:01:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ll0ll

M'n D1 staat bij een kennis die aan het bekijken is of de trafo opnieuw om te wikkelen is zodat ie hier zonder een tussentrafo op het 230v lichtnet kan. Scheelt weer een tussentrafo en zal de prestaties waarschijnlijk weer net iets ten goede komen. :)

Je neemt de D1 dus ook niet op in een review, Frits?
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

JohnWx

Citaat van: viceadmiraal61 op april 04, 2010, 13:26:59
beste lo het is toch wel een prijs prestatie verhouding..met andere woorden de d 700 voor zijn prijs zal
hij of is het een zij heel wat beter moeten presteren..dan de veeeeeeeel goed kopere sacd 7..
beste iioii de D1 is binnen(geweest) maar heb deze direct weer verkocht!!!!! het geluid is niet echt het
marantz geluid te veel upfront en veel minder ambiance dan ik verwacht had..nu blijkt dat mijn da94
met mijn modeviakatione ..zijnde de kast volledig metaal af te schermen daarnaast een euro stekker met
rand aarde ..aarde aan kast en gelijk meegestuurd uit japan een dubbel kroon td,,,,,,,s2 in gezet.....
nu verslaat hij de D1 met gemak....deze is nu naar de usa daar woond een hele goede marantz fan
en opname man..ook vond ik de omzetter van 110 volt naar 230 volt niet fijn......goed ik ben 2500,-
euro rijker en ook een ervaring rijker......zo zie je elk voordeel heeft ook zijn nadeel en andersom...
ben nu in afwachting van een sacd 1..cd 7..tt 1000s..ben benieuwd


Nog even Fritz een kleine zinsnede die mij toch wel aan het hard gaat hoe jij het formuleert


"nu verslaat hij de D1 met gemak...."


Je bedoelt neem aan wat voor jouw geld aangezien jij het hebt over:



"te veel upfront en veel minder ambiance"

Je zal het niet opzettelijk doen maar als je er bij zet "vind ik of mijn mening zal je ook niet zoveel mensen tegen je in het harnas krijgen

Ik leer ook nog steeds elke dag
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

lo

Bedankt voor de laatste postings guy's. notworthy
Inderdaad, wie wat koopt hoe duur en waarom is ondergeschikt aan de muzikale beleving van die betreffende persoon. Je bepaalt uiteinderlijk zelf hoe of je je persoonlijke smaak vorm wil geven, en daar aan uit wil geven, daar kan niemand iets aan af doen en dat lees ik ook in jullie reacties en dat vind ik de kern weergeven van hoe het zou moeten zijn en waarom we hier op dit forum onze tijd door brengen. Ik zal ook nooit iets afkraken en zeker niet van een ander, zoals ik al meer maals heb geschreven. In de vergelijking met de DP600 tov de SA7 heb ik zo objectief (voor zover dat mogelijk was) bericht proberen te geven. En ja dan trek ik een bepaalde conclusie op basis van het verschil wat ik hoor. Toevallig was dit in het nadeel van de SA7, maar nogmaals de SA7 is een top 10 speler met enorme klasse echter in mijn ogen (oren) zijn de DP600 en 700 een klasse beter. (misschien zelfs 2).

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

viceadmiraal61

ja en de prijs ook...een klasse  wat zeg ik 2,5 keer klasse duurder..het moet toch iedereen duidelijk zijn dat mijn
verhaal op dit forum ook ECHT MIJN VERHAAL IS..mijn menig..ik ga dat er echt niet telkens bij vermelden.........
je loop een hifi winkel in en zegt geld speelt geen rol ..ik vind hem mooi klinken en koop de set...prima
je loopt een hifi winkel in en zegt ik wil een goede betaalbare set je luisterd en kies de set die en een goede
prijs heeft en daar voor het maximale presteert..,prima
in elk goed hifi blad lees je testen van en set en de eind conclusie gaat altijd over het feit is DE MEERWAARDE
van deze dure set zijn geld waard...of is deze goede kopen set eigelijk te goedkoop voor wat hij je bied....
Daar is toch niets mis mee..waar komt dat gemore nu van daan? op dit forum..wel de importeur hifine durfde de
vergelijkig met de twee top spelers accuphase en marantz ook al niet aan ..maar goed binnen kort weten we
meer ..ben marantz fan maar brand en minder D1 of slecht produkt S1 zo af..in alle eerlijkheid.
goed de d700 mag zich met een groot team meten met de op de 2 e plaats als beste sacd in het blad stereo
en de d700 staat op plaats 4 in het blad audio.(marantz is niet getest)

JohnWx

#50
Citaat van: viceadmiraal61 op april 04, 2010, 22:47:31
ja en de prijs ook...een klasse  wat zeg ik 2,5 keer klasse duurder..het moet toch iedereen duidelijk zijn dat mijn
verhaal op dit forum ook ECHT MIJN VERHAAL IS..mijn menig..ik ga dat er echt niet telkens bij vermelden.........
je loop een hifi winkel in en zegt geld speelt geen rol ..ik vind hem mooi klinken en koop de set...prima
je loopt een hifi winkel in en zegt ik wil een goede betaalbare set je luisterd en kies de set die en een goede
prijs heeft en daar voor het maximale presteert..,prima
in elk goed hifi blad lees je testen van en set en de eind conclusie gaat altijd over het feit is DE MEERWAARDE
van deze dure set zijn geld waard...of is deze goede kopen set eigelijk te goedkoop voor wat hij je bied....
Daar is toch niets mis mee..waar komt dat gemore nu van daan? op dit forum..wel de importeur hifine durfde de
vergelijkig met de twee top spelers accuphase en marantz ook al niet aan ..maar goed binnen kort weten we
meer ..ben marantz fan maar brand en minder D1 of slecht produkt S1 zo af..in alle eerlijkheid.
goed de d700 mag zich met een groot team meten met de op de 2 e plaats als beste sacd in het blad stereo
en de d700 staat op plaats 4 in het blad audio.(marantz is niet getest)

Nee dat is voor mij niet duidelijk als je het er niet bij verteld en voor meerdere denk ik
Dan lijkt het net of jouw waarheid de enige waarheid is ?
En met je opmerking van binnenkort weten we meer spreek voor jezelf en niet voor een ander je word zo ongeloofwaardig Fritz en een beetje zielig vind ik met je testjes tussen een Marantz en een Accuphase
Vind je opmerking over de importeur HiFine ook beneden alle peil wat wil je ermee bereiken in ieder geval geen goodwill bij mij


Ga jij lekker testen met je team gaan wij hier lekker door op onze manier
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

viceadmiraal61

beste IIOII..nee ik ga er geen test van geven ..zal niet goed uitpakken..of het is de moeilijk voeding 110/230
of en dat is mijn nu duidelijk ..via feedback met marantz japan ..het is duidelijk een hele andere sound dan
wat ik en zij kennen van marantz..de D1 is gemaakt door de NEC groep ..niet door marantz zelf..
zij adviseerden mij om de converter van de cd 7 te gebruiken..klinkt echt beter..ik zou zeggen even
proberen.......

Maurice

Heren, graag niet te persoonlijk worden in de discussie!
Het gaat niet om wie de grootste heeft hier, het gaat om muziek die toevallig via een stukje electronica moet  :yes:
En de ene stuk electronica blijkt nu eenmaal in de praktijk beter te zijn dan de andere  nopompom
Op zich jammer dat zo'n vergelijk niet door kan gaan, zou voor mij net zoiets zijn of ik de nieuwe mercedes slr vergelijk met de nieuwste koenigsegg. Beiden onbetaalbaar voor mij, maar zou ik er echt verschil in merken (antwoord weet ik trouwens wel, ja...).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

ll0ll

#53
Citaat van: viceadmiraal61 op april 04, 2010, 22:55:49
beste IIOII..nee ik ga er geen test van geven ..zal niet goed uitpakken..of het is de moeilijk voeding 110/230
of en dat is mijn nu duidelijk ..via feedback met marantz japan ..het is duidelijk een hele andere sound dan
wat ik en zij kennen van marantz..de D1 is gemaakt door de NEC groep ..niet door marantz zelf..
zij adviseerden mij om de converter van de cd 7 te gebruiken..klinkt echt beter..ik zou zeggen even
proberen.......


Interessant, wat is de NEC groep?

Voor zover ik heb begrepen is de D1 ontwikkeld door Marantz/Philips en zou het een  d/a converter voor de Philips LHH900R worden (vandaar ook de uiterlijke overeenkomsten met de LHH900r). Die ontwikkeling is gestaakt echter het product was al klaar (ofzoiets, m'n Japans is wat roestig ;) ) en Marantz heeft het product op de markt gezet alszijnde Marantz project D1.

Daarnaast, dit is een foto van het analoge PCB in de D1 met daarop de engineering staff. Zijn dit geen Marantz mensen?



Als ik vragen mag, hoe lang heb je de D1 in je bezit gehad, en wat vond je van de scaling?
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

viceadmiraal61

ik lees niet anders dan ..dit app is beter in dit of dat ..maar dat mag nu niet meer begrijp ik.
het hele forum bestaat uit menigen van anderen ..of moeten we allemaal alleen houden van
jou sony set de lisa??????nee john we leven in vrijheid ook in audio..en wat lo doet mag hij
uiteraard doen ik ben niet zijn baas..ik wil alleen voor mijn zelf weten hoe de prijs prestatie
tegen over een 2x zo duurdere speler uit pakt..als je dat ten minsten goed vind??????????
ik zie dat het weer tijd wordt naar de muziek te luisteren ..die ik overgens ook graag net als lo
en wie niet zelf wil uit kiezen..

JohnWx

Citaat van: Maurice op april 04, 2010, 23:03:10
Heren, graag niet te persoonlijk worden in de discussie!
Het gaat niet om wie de grootste heeft hier, het gaat om muziek die toevallig via een stukje electronica moet  :yes:
En de ene stuk electronica blijkt nu eenmaal in de praktijk beter te zijn dan de andere  nopompom
Op zich jammer dat zo'n vergelijk niet door kan gaan, zou voor mij net zoiets zijn of ik de nieuwe mercedes slr vergelijk met de nieuwste koenigsegg. Beiden onbetaalbaar voor mij, maar zou ik er echt verschil in merken (antwoord weet ik trouwens wel, ja...).

Ik reageer alleen niks meer niets minder

Fritz is volgens mij diegene die op een of andere manier probeert duidelijk te maken dat hij het buskruit opnieuw uitgevonden heeft ik niet en dat vind ik jammer
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

#56
Citaat van: viceadmiraal61 op april 04, 2010, 23:06:08
ik lees niet anders dan ..dit app is beter in dit of dat ..maar dat mag nu niet meer begrijp ik.
het hele forum bestaat uit menigen van anderen ..of moeten we allemaal alleen houden van
jou sony set de lisa??????nee john we leven in vrijheid ook in audio..en wat lo doet mag hij
uiteraard doen ik ben niet zijn baas..ik wil alleen voor mijn zelf weten hoe de prijs prestatie
tegen over een 2x zo duurdere speler uit pakt..als je dat ten minsten goed vind??????????
ik zie dat het weer tijd wordt naar de muziek te luisteren ..die ik overgens ook graag net als lo
en wie niet zelf wil uit kiezen..


Nu maak jezelf belachelijk Fritz
Waar heb ik hier over een Sony Lissa set gehad Fritz
Wel bij het onderwerp houden en blijven
Fritz als je het niet kan bevatten wat er allemaal om je heen gebeurt ga dan het forum af en ga lekker een plaatje opzetten
En haal ook geen andere erbij als LO en spreek voor jezelf Fritz en ga nou geen tegengas geven waarvan je het einde niet weet


succes
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

viceadmiraal61

ja dat heet marketing..maar mijn goede vriend in japan Ryuichi sawada san(zie pagina 124 van het marantz
boekje stereo)weet wel beter....nihon philips ..en nec is onder andere naam bekend als national  recorder ect

JohnWx

Nippon Electric Company
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

viceadmiraal61

overgens is de D1 nog steeds te koop in japan maar dan onder een ander merk..ik geloof zelf dat ik
dat al een keer vermeld heb?????jammer dat het voormij niet de ware is..de D1 is weer op reis naar
iemand die de D1 op zijn eigen voeding kan aan sluiten...in de USA