Recentelijk een gebruikte SA-7S1 uit Duitsland kunnen bemachtigen.
In absolute nieuwstaat met verpakking en factuur... Gaaf...!!! De eerste indrukken waren gemengd : Erg mooi qua klankbeeld en super diepte met heel veel gevoel voor detail... Mahler, Bach, Brahms, Dvôrak... allemaal CD's die ik door en door ken.
Ogen dicht en wijntje er bij en genieten... Maar toch knaagt er iets. Zonder een directe vergelijking denk ik : Dit is zijdezacht. Mijn gehoor wordt gestreeld, heerlijk gestreeld.. Maar niet gekieteld...
OK, Rammstein en Yellow er eens in. Hier wordt het vanaf de eerste tonen direct duidelijk!!! Geen druk, geen schop in je noten...
Hop, NA-11 er naast (wat een luxe realiseer ik me).. A-B,B-A, kabels omwisselen weer A-B, B-A... enzovoort..
De NA-11 weet een veel "dramatischer" beeld neer te zetten voor zowel Klassiek maar zeker voor popmuziek. Voor Hardcore, trance e.d. valt de SA-7S1 helemaal af... gewoon te lief, netjes, aardig...
De ontwikkeling heeft klaarblijkelijk niet stil gestaan. De SA blijft als collectors item en voor SACD, maar voor de rest : NA-!! zonder enige twijfel...
PS : Als altijd, mijn mening op mijn set in mijn huis...