SA-1 vs SA-7s1

Gestart door bonbon, maart 27, 2010, 23:01:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bonbon

er was een tijdje een vraag om deze 2 spelers te vergelijken,

toevallig kwam ik een artikel tegen van iemand die beiden in zijn bezit heeft gehad,

enkele citaten ( is natuurlijk de mening van 1 persoon)

Overall, after a year or so, I tired of the SA71, as I found it to be too restrained for my taste, it never quite seemed to let go & boogie... You can sit back in wonder at the sound, but I didn't find it as musically involving as the older SA-1, which is now long in the tooth, and very hard to find... I replaced it with a LEEMA Antila, which beats SA7s1 musically, for me...

The SA7s1 is a good player, but I found it to sound like a bit of a soft ' brute ' and whilst detailed, does not have the precision allied with the enthusiastic musicality of the SA-1
PM14KI, SA-1, ST17, DV7001, speaker ESS AMT1D
Rotel RA980BX, RT935AX, RCD975, sony MDS JA20ES (MD),Denon DRM 740, Thorens TD125 SME3009 Goldring G1042, Dali 350
PM17 MKII, CD14, Quadral aurum30
sony MZ-RH1(port.MD), sony ECM-MS957 microfoon

lo

Klopt, slechts 1 persoon.
Er zijn een heleboel reviews over de SA7 die allemaal bijzonder lovend zijn.
Er zijn ook reviews van SA1's die de speler ook een onbetrokken en niet detail rijke speler vinden.
Een heleboel is natuurlijk te verklaren door persoonlijke voorkeur en smaak :yes:
Wel goed gevonden trouwens :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

bonbon

Citaat van: lo op maart 27, 2010, 23:21:00

Er zijn een heleboel reviews over de SA7 die allemaal bijzonder lovend zijn.



verschrikkelijk veel zelfs!! Ik lees nergens in de topic dat ik of iemand anders dat in twijfel trekt, integendeel !
Persoonlijk verwacht ik dat de SA-7 beter is dan de SA-1,( zoals ik al eerder schreef in een van mijn berichten)

ook de schrijver van deze vergelijking is lovend over de SA-7!
hij eindigd zijn review over de SA-7 zelfs met

Buy if you like it & can afford it!


het ging hier over vergelijk tussen 2 spelers ............... dit is het enige artikel wat ik heb gevonden waarin iemand beide spelers vergelijkt die ze ook beiden langere tijd in zijn bezit heeft gehad @!
de andere vergelijking die ik ken is via dit forum van Fritz,


ik denk dat verder er niemand een zinnig woord over kan zeggen, including me!


het hele verhaal............

http://www.audioreview.com/mfr/marantz/cd-players/sa7s1/PRD_418516_1586crx.aspx
PM14KI, SA-1, ST17, DV7001, speaker ESS AMT1D
Rotel RA980BX, RT935AX, RCD975, sony MDS JA20ES (MD),Denon DRM 740, Thorens TD125 SME3009 Goldring G1042, Dali 350
PM17 MKII, CD14, Quadral aurum30
sony MZ-RH1(port.MD), sony ECM-MS957 microfoon

lo

Hoi bonbon,

Ik had geen kritiek hoor :-D
Ik vind het wel grappig dat jij die artikelen altijd weer weet te vinden HB
Geniet van je SA1 en de muzikaliteit die deze speler ongetwijfeld aan de dag legt.
Ik denk maar zo marantz heeft er de filosofie niet naar om zo ie zo al slechte spelers op de markt te zetten en al helemaal niet in het top segment en daar behoren zowel de SA1 als de SA7 toch zeer zeker toe. De SA7 wordt zelfs in de top 10 ingeschaald. Niet slecht wat marantz doet :kwijl:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Het is en blijft natuurlijk altijd puur persoonlijk hoe men de klank ervaard .

Zo heb ik eens een rechtstreeks vergelijk gehoord tussen een Accuphase DP500 die enkel cd's speeld en de SA7-S1 .

Ik vond persoonlijk de Accuphase helemaal niets , klonk in mijn oren niet muziekaal wat de SA7-S1 wel deed .
Ik hoorde het na enkele seconden al dat de Accuphase niet mijn persoonlijke voorkeur kreeg .

Ik ben trouwens wel erg benieuwd wat LO zijn Accuphase DP700 doet qua klank .




Groeten  EDWIN B

bonbon

#5
Citaat van: HiFi gek op maart 28, 2010, 18:42:34
Het is en blijft natuurlijk altijd puur persoonlijk hoe men de klank ervaard .

Zo heb ik eens een rechtstreeks vergelijk gehoord tussen een Accuphase DP500 die enkel cd's speeld en de SA7-S1 .

Ik vond persoonlijk de Accuphase helemaal niets , klonk in mijn oren niet muziekaal wat de SA7-S1 wel deed .
Ik hoorde het na enkele seconden al dat de Accuphase niet mijn persoonlijke voorkeur kreeg .

Ik ben trouwens wel erg benieuwd wat LO zijn Accuphase DP700 doet qua klank .


Groeten  EDWIN B
dan ben je niet de enige !!

ik zou die wel eens in vergelijk willen horen met de SA-7 maar die kans is ook al weer verkeken,
staat trouwens wel een mooie DP 600 op hifi.de   6900 euro....

Als ik een mooie en niet te dure SA7 tegenkom zou ik ook nog wel eensover stag kunne gaan......

ik laat wel weten als er weer iets gebeurd...

PM14KI, SA-1, ST17, DV7001, speaker ESS AMT1D
Rotel RA980BX, RT935AX, RCD975, sony MDS JA20ES (MD),Denon DRM 740, Thorens TD125 SME3009 Goldring G1042, Dali 350
PM17 MKII, CD14, Quadral aurum30
sony MZ-RH1(port.MD), sony ECM-MS957 microfoon

lo

Citaat van: HiFi gek op maart 28, 2010, 18:42:34
Het is en blijft natuurlijk altijd puur persoonlijk hoe men de klank ervaard .

Zo heb ik eens een rechtstreeks vergelijk gehoord tussen een Accuphase DP500 die enkel cd's speeld en de SA7-S1 .

Ik vond persoonlijk de Accuphase helemaal niets , klonk in mijn oren niet muziekaal wat de SA7-S1 wel deed .
Ik hoorde het na enkele seconden al dat de Accuphase niet mijn persoonlijke voorkeur kreeg .

Ik ben trouwens wel erg benieuwd wat LO zijn Accuphase DP700 doet qua klank .




Groeten  EDWIN B

Volgens mij was ik bij dat vergelijk :-D
Je raakt precies de kern Edwin, muziek beleving is en blijft toch heel er persoonlijk.
Mbt de DP500 in vergelijk met de SA7 vond ik de verschillen niet wereld schokkend. Heb ik je ook verteld volgens mij. Bij mij sloeg de balans door in het voordeel van de DP500, maar nogmaals dat was geheel te wijten aan MIJN smaak :yes:
Was toch wel uniek te noemen om die twee naast elkaar te horen, niet?

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

viceadmiraal61

#7
beste bonbon kom naar amersfoort en laten wij edwin lo jij en ik de test doen met de twee spelers...
je kan er echt heeeeeeeeeeeeeel lang over schrijven.........maar het vergelijk is toch better it is...
wordt het ook weer eens een interessant topic..en ik ben benieuwd naar de speler wie weet als hij
goed klinkt......kan je hem inruilen ???????

lo

Ik houd mij van harte aanbevolen. :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

bonbon

ik hou me ook van harte aanbevolen.......

zodra ik tijd heb lijkt me dat mooi,
Als lo dan ook zijn DP700 mee neemt.....

PM14KI, SA-1, ST17, DV7001, speaker ESS AMT1D
Rotel RA980BX, RT935AX, RCD975, sony MDS JA20ES (MD),Denon DRM 740, Thorens TD125 SME3009 Goldring G1042, Dali 350
PM17 MKII, CD14, Quadral aurum30
sony MZ-RH1(port.MD), sony ECM-MS957 microfoon

lo

 nonono

Die maakt geen lange reizen meer :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Sander

Ben ook erg benieuwd naar de resultaten van een dergelijke vergelijking van deze top spelers.

De mogelijk ligt binnen het bereik, wat is het i-net toch een mooi medium  pompom

grtz Sander
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

JohnWx

Citaat van: lo op maart 28, 2010, 23:57:43
nonono

Die maakt geen lange reizen meer :-D

groet,

lo

die heeft als is een keer in een container gezeten


gelijk heb je hoor



we hebben gelukkig nog de audiobladen aus der heimat
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

 notworthy

Maar nee, nee,

Heeft als het goed is niet in een container op een schip gezeten maar is in gevlogen op rotterdam, zoals alle accuphase's bestemd voor hifine, de benelux importeur.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Citaat van: lo op maart 28, 2010, 20:49:50
Volgens mij was ik bij dat vergelijk :-D
Je raakt precies de kern Edwin, muziek beleving is en blijft toch heel er persoonlijk.
Mbt de DP500 in vergelijk met de SA7 vond ik de verschillen niet wereld schokkend. Heb ik je ook verteld volgens mij. Bij mij sloeg de balans door in het voordeel van de DP500, maar nogmaals dat was geheel te wijten aan MIJN smaak :yes:
Was toch wel uniek te noemen om die twee naast elkaar te horen, niet?

groet,

lo


Nou je er toch over begind , het was inderdaad bij jou .

Ik noem niet graag namen van forumleden , maar omdat je het nu zelf aangeeft maakt het niet meer uit .



Groeten  EDWIN  B