SA-1 vs SA-7s1

Gestart door bonbon, maart 27, 2010, 23:01:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lo

Citaat van: viceadmiraal61 op april 04, 2010, 13:26:59
beste lo het is toch wel een prijs prestatie verhouding..met andere woorden de d 700 voor zijn prijs zal
hij of is het een zij heel wat beter moeten presteren..dan de veeeeeeeel goed kopere sacd 7..
beste iioii de D1 is binnen(geweest) maar heb deze direct weer verkocht!!!!! het geluid is niet echt het
marantz geluid te veel upfront en veel minder ambiance dan ik verwacht had..nu blijkt dat mijn da94
met mijn modeviakatione ..zijnde de kast volledig metaal af te schermen daarnaast een euro stekker met
rand aarde ..aarde aan kast en gelijk meegestuurd uit japan een dubbel kroon td,,,,,,,s2 in gezet.....
nu verslaat hij de D1 met gemak....deze is nu naar de usa daar woond een hele goede marantz fan
en opname man..ook vond ik de omzetter van 110 volt naar 230 volt niet fijn......goed ik ben 2500,-
euro rijker en ook een ervaring rijker......zo zie je elk voordeel heeft ook zijn nadeel en andersom...
ben nu in afwachting van een sacd 1..cd 7..tt 1000s..ben benieuwd

Beste Fritz,

Ik doe niet mee.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

viceadmiraal61

jammer lo maar er komt er een uit duitsland ..en ik blijf er bij dat de accuphase heel wat meer moet presenteren
dan de marantz ..waarom zou je anders zo veel meer betalen?

lo

Vind ik niet hoor.
Ik heb geen zin in dit soort dingen zoals jij ze schetst, maar dat had ik al aangegeven.
Succes met je vergelijk. Ik heb trouwens wel een vermoeden wat de uitslag wordt, maar daar zul je niet verbaasd over zijn.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Ik denk dat de SA7-S1 voor wat mijn persoonlijke muzikale voorkeur betreft echt geen gek figuur zal slaan tegenover de DP700 .

Ik ga dan af op het vergelijk bij LO thuis tussen zijn vorige SA7-S1 en de demo DP500 .
De DP500 was niet wat ik er van vervacht had , ik vond de SA7-S1 muziekaal klinken en de DP500 niet .

Je mag aannemen dat alle Accuphase cd/sacd spelers voor een groot deel dezelfde klank signature hebben , alleen worden natuurlijk wel de prestaties steeds beter naarmate de speler duurder wordt .

Het staat voor mij natuurlijk niet vast dat ik persoonlijk de voorkeur zal geven aan de SA7-S1 tegenover de DP700 , ik heb enkel maar een vermoeden wat de uitslag zou kunnen wezen .

Maar de DP700 kost wel bijna 2.5 maal zo duur als de SA7-S1 , dus daar opaf gaande zou de uitslag in het voordeel moeten zijn van de DP700 .





Groeten EDWIN  B

viceadmiraal61

kijk dat bedoel ik..prijs prestatie verhouding ..en de uitslag is wat mijn betreft nog niet bekend...
ondanks dat ik een wel bekende marantz fan ben..zo als gezegd de accuphase moet wel heel erg
zijn best doen om zijn zeer hoge prijs waar te maken........

lo

Citaat van: HiFi gek op april 04, 2010, 14:21:58
Ik denk dat de SA7-S1 voor wat mijn persoonlijke muzikale voorkeur betreft echt geen gek figuur zal slaan tegenover de DP700 .

Ik ga dan af op het vergelijk bij LO thuis tussen zijn vorige SA7-S1 en de demo DP500 .
De DP500 was niet wat ik er van vervacht had , ik vond de SA7-S1 muziekaal klinken en de DP500 niet .

Je mag aannemen dat alle Accuphase cd/sacd spelers voor een groot deel dezelfde klank signature hebben , alleen worden natuurlijk wel de prestaties steeds beter naarmate de speler duurder wordt .

Het staat voor mij natuurlijk niet vast dat ik persoonlijk de voorkeur zal geven aan de SA7-S1 tegenover de DP700 , ik heb enkel maar een vermoeden wat de uitslag zou kunnen wezen .

Maar de DP700 kost wel bijna 2.5 maal zo duur als de SA7-S1 , dus daar opaf gaande zou de uitslag in het voordeel moeten zijn van de DP700 .





Groeten EDWIN  B

Edwin,

De SA7 is natuurlijk een fantastische speler en dat blijft zo. Ik ben erg blij voor je dat hij in jou set je, nog steeds, prima bevalt. Zelf heb je binnen diverse topics verschillende keren aangegeven dat je "weg" bent van de klankleur van accuphase zoals je deze al vele malen gehoordt hebt op de diverse demo's van de importeur en dat dat je uiteindelijke doel zou kunnen worden. Dat de DP500 niet jou favoriet is heb je inmiddels al diverse malen duidelijk gemaakt. Echter dit zegt absoluut niets over de prestaties van bijv de DP600 en 700. Je kunt die vergelijking niet 1 op 1 doortrekken, zoals je zoals ik al aangaf hierboven al hebt ervaren in de demo's.
Ik zou een vergelijk best wel leuk hebben gevonden, echter niet in de context zoals Fritz dit brengt. Ik heb helemaal geen zin in het afmeten wie nu de spreekwoordelijke dikste of langste heeft. Daar blijf ik ver van. Alles wat ik over de SACD spelers van accuphase heb geschreven zowel de DP600 als de 700 zijn de belevingen zoals ik en mijn vrouw deze hebben ondergaan en ervaren. Dat is voor mij / ons het belangrijkste. Wij genieten er elke dag van, wat de rest daar ook van vind of gaat vinden.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WimPeu

Edwin lijkt wel wat bijgedraaid gezien zijn eerdere post in jouw set Lo  :wink:

Check:
CiteerRe: De set van lo
« Antwoord #427 Gepost op: Maart 03, 2010, 05:31:41

Zoals ik al aangaf Gaat dat nog minimaal zo'n 14 maanden duren voordat ik een eventuele demo aan zou vragen van de DP600 .

Voor mij is een komplete Accuphase set al vanaf mijn jongensjaren een droom .
Ik volg het merk al ongeveer vanaf mijn 16e levensjaar schat ik ruw in , dat zegt meer dan 1000 worden lijkt mij .

Ik volg ook al jaren de demonstraties van Paul Hattink van HiFine (importeur) .



Groeten  EDWIN  B 

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

#37
Citaat van: viceadmiraal61 op april 04, 2010, 14:42:31
kijk dat bedoel ik..prijs prestatie verhouding ..en de uitslag is wat mijn betreft nog niet bekend...
ondanks dat ik een wel bekende marantz fan ben..zo als gezegd de accuphase moet wel heel erg
zijn best doen om zijn zeer hoge prijs waar te maken........

Ik zou dan ook eens naar beneden kijken en die dure apparaten van jou eens vergelijken met een meer modale speler van pak em beet €1000,- Kijken of (in alle eerlijkheid) dan die enorme investeringen wel verantwoord zijn....maar ik denk dat ik daar het antwoord ook wel al op weet.

Ik bedoel maar, waarom een DP-700 investering tov. de SA-7 niet gerechtvaardigd zou zijn maar de meerwaarde van de SA-7 tov (ik noem maar wat) de SA-15s2 wel?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: WimPeu op april 04, 2010, 16:34:07
Ik zou dan ook eens naar beneden kijken en die dure apparaten van jou eens vergelijken met een meer modale speler van pak em beet €1000,- Kijken of (in alle eerlijkheid) dan die enorme investeringen wel verantwoord zijn....maar ik denk dat ik daar het antwoord ook wel al op weet.

Ik bedoel maar, waarom een DP-700 investering tov. de SA-7 niet gerechtvaardigd zou zijn maar de meerwaarde van de SA-7 tov (ik noem maar wat) de SA-15s2 wel?

Je bedoeld mijn Philips DVD-963sa of MH zijn DVP-720sa


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Ik vind de gehele toon die Fritz tegen over andere merken doet niet echt het school voorbeeld van iets in zijn of haar waarde laten en vind dat zeer jammer.

Er lopen al steeds meer mensen met een boog om dit soort testen heen en de berichtgeving ervan.


Jammer
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

#41
Men staart zich blind op de prijs....
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: WimPeu op april 04, 2010, 17:19:57
Men staard zich blind op de prijs....

ja alle kanten op naar boven beneden naar links en rechts

is op zich niet erg maar laat alles in zijn waarde


ik geef ook geen geld uit aan een stekkerblok maar kan er wel op een verantwoorde manier naar kijken en luisteren en voor mijzelf daar een mening aan geven zonder iemand of wat dan ook te kwetsen op een of andere manier


alleen jammer dat Fritz zelf het hardste roept nu


ik hoor hem nog zeggen toen ik bij hem was hoe duurder de set hoe kleiner de verschillen



"schiet mij maar lek denk ik nu"

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: viceadmiraal61 op april 04, 2010, 13:59:03
jammer lo maar er komt er een uit duitsland ..en ik blijf er bij dat de accuphase heel wat meer moet presenteren
dan de marantz ..waarom zou je anders zo veel meer betalen?

Je vertelde zelf het tegen deel Fritz ?


Vind dat je dit soort uitspraken niet kan doen in een handel waar jij je in begeeft maar dat is mijn mening
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

ll0ll

#44
.
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen