SA-1 vs SA-7s1

Gestart door bonbon, maart 27, 2010, 23:01:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

bramdg

Citaat van: viceadmiraal61 op april 06, 2010, 20:00:18
holly mozes waar staat dit allemaal????????????????wie heeft deze foto gemaakt?

In Joep zen derde kamer   :-D

pompom  pompom  pompom  pompom
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

gerard

Citaat van: joep op april 06, 2010, 19:00:25


Fritz zijn natte droom......


Hoe zit het hier met de prijs /prestatie verhouding   :-P  :roll:
met een cd speler en geintegreerde versterker van accuphase hetzelfde resultaat uit 2 doosjes?  :-D :angel:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

JohnWx

Citaat van: gerard op april 06, 2010, 20:49:41
Hoe zit het hier met de prijs /prestatie verhouding   :-P  :roll:
met een cd speler en geintegreerde versterker van accuphase hetzelfde resultaat uit 2 doosjes?  :-D :angel:

zuigerd  :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Mexicaanse Hond

Citaat van: mars op april 06, 2010, 20:32:18
ahum,


nog een beetje gezellig hier :?

Ik las dat met z'n allen knuffelen iemands natte droom was, dus ik denk van wel.  clown1

joep


lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

mars

 stupid


hahaha oke dan  HB , als vanouds weer :-D
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

joep

Citaat van: mars op april 06, 2010, 21:23:59
stupid


hahaha oke dan  HB , als vanouds weer :-D

En weer lekker off-topic, maar Maurice deed ook mee. Dus verwacht niet al te strenge disciplinaire maatregelen.

mars

Citaat van: joep op april 06, 2010, 21:29:14
En weer lekker off-topic, maar Maurice deed ook mee. Dus verwacht niet al te strenge disciplinaire maatregelen.

hahaha yep  :yes: off-topic is goed juist.    Daar hebben we ''Mars'' ook voor , als het te ......wordt zorgen we gewoon dat het in off-topic verzand :-D
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

WimPeu

even weer on topic heren...  :-D  :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

mars

Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

joep

Wat was het topic ook alweer?

lo

 notworthy
:schater: :schater:

Tsja, dat zou je door de tijd heen zomaar uit het oog verliezen. :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

211

#88
Recentelijk een gebruikte SA-7S1 uit Duitsland kunnen bemachtigen.

In absolute nieuwstaat met verpakking en factuur... Gaaf...!!! De eerste indrukken waren gemengd : Erg mooi qua klankbeeld en super diepte met heel veel gevoel voor detail... Mahler, Bach, Brahms, Dvôrak... allemaal CD's die ik door en door ken.

Ogen dicht en wijntje er bij en genieten... Maar toch knaagt er iets. Zonder een directe vergelijking denk ik : Dit is zijdezacht. Mijn gehoor wordt gestreeld, heerlijk gestreeld.. Maar niet gekieteld...

OK, Rammstein en Yellow er eens in. Hier wordt het vanaf de eerste tonen direct duidelijk!!!  Geen druk, geen schop in je noten...

Hop, NA-11 er naast (wat een luxe realiseer ik me).. A-B,B-A, kabels omwisselen weer A-B, B-A... enzovoort..

De NA-11 weet een veel "dramatischer" beeld neer te zetten voor zowel Klassiek maar zeker voor popmuziek. Voor Hardcore, trance e.d. valt de SA-7S1 helemaal af... gewoon te lief, netjes, aardig...

De ontwikkeling heeft klaarblijkelijk niet stil gestaan. De SA blijft als collectors item en voor SACD, maar voor de rest : NA-!! zonder enige twijfel...

PS : Als altijd, mijn mening op mijn set in mijn huis...

 
Zolang je maar geniet....

xander32

Mooi vergelijk, met enerzijds het warme Marantzgeluid van weleer en anderzijds het huidige veel meer open geluid van een recent Marantz component.


Citaat van: 211 op maart 11, 2016, 15:48:19
Recentelijk een gebruikte SA-7S1 uit Duitsland kunnen bemachtigen.

In absolute nieuwstaat met verpakking en factuur... Gaaf...!!! De eerste indrukken waren gemengd : Erg mooi qua klankbeeld en super diepte met heel veel gevoel voor detail... Mahler, Bach, Brahms, Dvôrak... allemaal CD's die ik door en door ken.

Ogen dicht en wijntje er bij en genieten... Maar toch knaagt er iets. Zonder een directe vergelijking denk ik : Dit is zijdezacht. Mijn gehoor wordt gestreeld, maar niet gekieteld...

OK, Rammstein en Yellow er eens in. Hier wordt het vanaf de eerste tonen direct duidelijk!!!  Geen druk, geen schop in je noten...

Hop, NA-11 er naast (wat een luxe realiseer ik me).. A-B,B-A, kabels omwisselen weer A-B, B-A... enzovoort..

De NA-11 weet een veel "dramatischer" beeld neer te zetten voor zowel Klassiek maar zeker voor popmuziek. Voor Hardcore, trance e.d. valt de SA-7S1 helemaal af... gewoon te lief, netjes, aardig...

De ontwikkeling heeft klaarblijkelijk niet stil gestaan. De SA blijft als collectors item en voor SACD, maar voor de rest : NA-!! zonder enige twijfel...

PS : Als altijd, mijn mening op mijn set in mijn huis...