advies over goede interlink

Gestart door grendel, januari 04, 2010, 09:33:11

Vorige topic - Volgende topic

Mexicaanse Hond

Citaat van: grendel op januari 05, 2010, 19:45:26
@ Mexicaanse Hond:

Misschien komt het holografische ook wel omdat ik veel naar Pink Floyd luister  :wink:, LOL!

Dat kan inderdaad een holocinerend effect hebt.  :wink:

grendel

Na een redelijke inspeeltijd wil ik even melden dat ik zeer onder de indruk ben van de VDH The Bay C5. Ik heb de D102 MKIII al een tijd in mijn bezit, maar tussen mijn PM 7001 KI en SA 7001 KI is de The Bay duidelijk de betere keuze. Veel mooier stereobeeld. Zo zie je maar weer dat prijs niet alles zegt.
Bedankt voor de tip!

JohnWx

Citaat van: grendel op januari 18, 2010, 23:43:23
Na een redelijke inspeeltijd wil ik even melden dat ik zeer onder de indruk ben van de VDH The Bay C5. Ik heb de D102 MKIII al een tijd in mijn bezit, maar tussen mijn PM 7001 KI en SA 7001 KI is de The Bay duidelijk de betere keuze. Veel mooier stereobeeld. Zo zie je maar weer dat prijs niet alles zegt.
Bedankt voor de tip!

Nee klopt het zelfde als met SOMMER Cable en W&M van die internet kabel fabrikanten zeker de prijs kwaliteit is daar erg goed in
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

SmauG

Excuses voor het schoppen van deze oude koe! Niet dat ik persé een andere kabel wil maar ik ben aangaande dit verhaal toch nieuwsgierig geworden naar de W&M Audio AC-01 Analog Interconnect.

wat doet de ferrietkern om deze interconnect?
En wat voor winst ga ik met deze (hele mooie) kabel behalen t.o.v. mijn AIV interconnect?  :oops:
http://new.aiv.de/de/car/products/630391/cinchkabel
Deze komt uit de caraudio, en heeft mij altijd zeer goed bevallen! robuste kabel met stevige connectoren.

JohnWx

Citaat van: SmauG op januari 12, 2012, 15:30:57
Excuses voor het schoppen van deze oude koe! Niet dat ik persé een andere kabel wil maar ik ben aangaande dit verhaal toch nieuwsgierig geworden naar de W&M Audio AC-01 Analog Interconnect.

wat doet de ferrietkern om deze interconnect?
En wat voor winst ga ik met deze (hele mooie) kabel behalen t.o.v. mijn AIV interconnect?  :oops:
http://new.aiv.de/de/car/products/630391/cinchkabel
Deze komt uit de caraudio, en heeft mij altijd zeer goed bevallen! robuste kabel met stevige connectoren.

ze moeten ergerns het logo op zetten

nadeel van dit merk is dat je het nergens kan beluisteren tis een echt internet merk

heb deze kabels ook gehad doen gewoon wat ze moeten doen het is dezelfde als Xindak
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SmauG

Ik als elektrotechnicus ben altijd engiszins sceptisch geweest t.o. verschillende bekabeling. zeker als het over astronomische bedragen gaat! totale kolder. Het staat wel chique.

De reden dat ik er benieuwd naar was is omdat ik om de installatie compleet te maken een mooie kabelset wil kopen/maken. Echter een paar dagen internette leerd dat dat behoorlijk in de kosten gaat lopen.
Deels voor het uiterlijk, en deels omdat ik hoop het sssssscherpe randje dat bij sommige cd's hinderlijk aanwezig kan zijn. Een beetje finetuning zegmaar.

Heb ooit eens het idee gehad om te werken met coax interlinks. Heb toen via het werk wat studio rca pluggen weten te scoren (niet de beste maar toch vergulde connectors) en wat rg58 coax kabel. Heb hier echter nooit wat mee gedaan, totdat de herinnering vanmiddag ineens door mn hoofd schoot. na wat zoeken in de schuur en wat laatjes mn spulletjes gevonden en daar wat van gemaakt.
De coax kabel bestaat uit een masieve koperen kern met staal/alu mantel en vertind scherm.

Na het beluisteren is mij opgevallen dat er totaal geen verschil te horen is t.o.v. mijn AIV goedkoop caraudio RCA kabeltje. Terwijl de kabels qua opbouw toch erg van elkaar verschillen.

Wanneer ik voor pak'mbeet 90euro een W&M kabel koop, of voor 90euro aan onderdelen (2 paar WTB-0144 connectors en een stuk AIRCEL7/AIRCOM en wat visuele opsmuk) Ga ik daar dan verschil van merken?

Ik zou dan hetzelfde willen doen met speakerkabels en netsnoeren.
Het valt mij gewoon op dat zelfs wanneer je DIY bezig gaat, de onderdelen tegen bizar hoge bedragen worden aangeboden.

cz79

Ik heb eerder al ergens gelzen dat de AIRCELL/AIRCOM zeer geschikt zijn als interlink, als jij geen verschil hoort op jouw set dan zou ik die lekker gebruiken,z eker als je ze zelf kunt maken.
Ik heb de W&M ook gehad en vond de kabel wat donker, de hoge en midhoge tonen kwamen niet echt los en er was een te wollige bas,een LAT International IC 200 vond ik ook niet heel erg goed en ik heb daarna nog een Siltech MXT New York/Paris gehad en deze gaven juist weer een te scherp hoog, de QED Silver Spiral deed het heel erg goed en de huidige DNM is imo totaal kleurloos en deze bevalt mij tot nog toe het beste.

Gewoon lekker proberen en als je dus geen verschil hoort dan lekker het geld in je zak houden

Whisper.nl

Op mijn set hangen nu twee interlinks.

Van de XLR Nordost Red Dawn ben ik erg van onder de indruk.
In combi met de hudige LS Nordostflatline. Dan gaat als een zonnetje.

Ik sluit me aan bij CZ79. Indien je voorkeur uitgaat dan een (bruin) warme sound is de W&M een mooie keuze. Heb het l.s. snoer een tijd gehad. Was allleen veel te zwaar en tilde mijn amp. een stukje omhoog  HLP

Groet Whisper  nonono

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

JohnWx

Citaat van: Whisper.nl op januari 15, 2012, 11:08:37

Ik sluit me aan bij CZ79. Indien je voorkeur uitgaat dan een (bruin) warme sound is de W&M een mooie keuze. Heb het l.s. snoer een tijd gehad. Was allleen veel te zwaar en tilde mijn amp. een stukje omhoog  HLP

Groet Whisper  nonono

als hij je amp op tildezat je nog niet in je Accu fase

Marantz 81

Citaat van: John Wx op januari 15, 2012, 12:41:54

Groet Whisper  nonono

De kabels waren gewoon te kort  clown1 :schater: byebye

Whisper.nl

Citaat van: Marantz 81 op januari 15, 2012, 14:47:20
Citaat van: John Wx op januari 15, 2012, 12:41:54

Groet Whisper  nonono

De kabels waren gewoon te kort  clown1 :schater: byebye

Nope, die snoeren zijn gewoon een maatje tuinslang.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

Ik heb de MIT Terminator 2 biwire gehad en die is ook ongeveer 2 cm doorsnee

JohnWx

Citaat van: cz79 op januari 15, 2012, 20:57:31
Ik heb de MIT Terminator 2 biwire gehad en die is ook ongeveer 2 cm doorsnee

heb je ook een keer wat in je hand  :schater:

die was te mooi om niet in te koppen

cz79

Waar het hoofd vol van is, stroomt de mond van over, John!! clown1

JohnWx

Citaat van: cz79 op januari 15, 2012, 21:02:08
Waar het hoofd vol van is, stroomt de mond van over, John!! clown1

mmmmmmmrrmrmmmm  sorry mag niet met volle mond praten