Ik als elektrotechnicus ben altijd engiszins sceptisch geweest t.o. verschillende bekabeling. zeker als het over astronomische bedragen gaat! totale kolder. Het staat wel chique.
De reden dat ik er benieuwd naar was is omdat ik om de installatie compleet te maken een mooie kabelset wil kopen/maken. Echter een paar dagen internette leerd dat dat behoorlijk in de kosten gaat lopen.
Deels voor het uiterlijk, en deels omdat ik hoop het sssssscherpe randje dat bij sommige cd's hinderlijk aanwezig kan zijn. Een beetje finetuning zegmaar.
Heb ooit eens het idee gehad om te werken met coax interlinks. Heb toen via het werk wat studio rca pluggen weten te scoren (niet de beste maar toch vergulde connectors) en wat rg58 coax kabel. Heb hier echter nooit wat mee gedaan, totdat de herinnering vanmiddag ineens door mn hoofd schoot. na wat zoeken in de schuur en wat laatjes mn spulletjes gevonden en daar wat van gemaakt.
De coax kabel bestaat uit een masieve koperen kern met staal/alu mantel en vertind scherm.
Na het beluisteren is mij opgevallen dat er totaal geen verschil te horen is t.o.v. mijn AIV goedkoop caraudio RCA kabeltje. Terwijl de kabels qua opbouw toch erg van elkaar verschillen.
Wanneer ik voor pak'mbeet 90euro een W&M kabel koop, of voor 90euro aan onderdelen (2 paar WTB-0144 connectors en een stuk AIRCEL7/AIRCOM en wat visuele opsmuk) Ga ik daar dan verschil van merken?
Ik zou dan hetzelfde willen doen met speakerkabels en netsnoeren.
Het valt mij gewoon op dat zelfs wanneer je DIY bezig gaat, de onderdelen tegen bizar hoge bedragen worden aangeboden.