advies over goede interlink

Gestart door grendel, januari 04, 2010, 09:33:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

daffy

#45
Nou voor mij was de oxypure serie ook gewoon een probeersel wat verrassend goed uitpakte.
hij geniet mijn voorkeur boven: John van gent zilver goud, lat ac-200, jk acoustic type II, siltech sq 80, wm ac-01
eichman six, en nog wat kabeltjes die ik heb liggen of geleend heb.

De naam Profigold heeft i.d.d een imago probleem v.w.b. audiokabels maar lees de specs en verkooppraat in de oxypure link maar eens, het is in mijn beleving en ervaring echt een uitstekende kabel voor een  erg vriendelijke prijs, er vanuitgaande dat je 58,- euro voor een kabeltje niet duur vind.

Ga naar een ander merk en alleen al voor de letters p.c.o.c.c betaal je al het drievoudige.

Hier wat uitleg van een concurrent:  http://www.acoustic-dimension.com/furutech/furutech-PCOCC.htm

daffy :wink:
Denon pma 2500ne & dcd 2500ne, monitor audio gold 200, Qed Genesis silver spiral bi-wire, Qed audio 40 reference rca, ps audio quintet.

JohnWx

Citaat van: WimPeu op januari 16, 2012, 22:20:32
Nou geef ik ook weinig om kabels maar als ze in het zicht hangen moet het er wel een beetje audiofiel uitzien en Nordost ziet er wel audiofiel uit... :angel:  Ben blij dat je bij mij alleen een paar HDMI ziet zitten en die zijn van ProfiGold...nooit geen problemen mee... HB

Nee Wim Bandridge heb je  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Whatever..





Heb ook Siltech hoor... :mrgreen:   :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Zoldar

#48
Geen idee. Zit alweer in de verhuisdoos. Maar het kwam hier op neer.

Dropveter: mja mja ok prima. Wat glazig in het hoog.
Profigold voor 20 of 50 euri bij de media markt gekocht. Dikke mantel, zware pluggen. Gewoon hele ruige hoge tonen. Alsof er iemand met een cement machine met glas,  500 knikkers en een kat erin staat mee te spelen.
Ok iets overdreven. Maar he, 50 euro ipv gratis en gewoon slechtere kwaliteit.

Daarboven is zo'n W&M echt een prima kabel voor hetzelfde geld. Deed het net zo goed als een vd hul the wave van 130 euri. geen verschil.
Daarna komen de duurdere kabels en die voegen echt wel wat toe zowel in het laag als in transparantie. Als je geen verschil hoort moet je het niet kopen, simpel toch.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: daffy op januari 16, 2012, 22:21:54
Nou voor mij was de oxypure serie ook gewoon een probeersel wat verrassend goed uitpakte.
hij geniet mijn voorkeur boven: John van gent zilver goud, lat ac-200, jk acoustic type II, siltech sq 80, wm ac-01
eichman six, en nog wat kabeltjes die ik heb liggen of geleend heb.

De naam Profigold heeft i.d.d een imago probleem v.w.b. audiokabels maar lees de specs en verkooppraat in de oxypure link maar eens, het is in mijn beleving en ervaring echt een uitstekende kabel voor een  erg vriendelijke prijs, er vanuitgaande dat je 58,- euro voor een kabeltje niet duur vind.

Ga naar een ander merk en alleen al voor de letters p.o.c.c betaal je al het drievoudige.

daffy :wink:

Ik vind die 58 euro in verhouding wel veel als je gewoon een Monster of van den Hul voor een tientje meer heb maar dat ben ik dan meer de merkenman

Vind zelf dat een set met de bijpassende dropveter al perfect moet zijn, een kabel moet niks toevoegen naar mijn mening

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

SmauG

Jeetje wat een reacties ineens!

Ik ben nu 2 dagen lekker aan het luisteren (muziek staat hier bijna altijd aan) en na wat switchen blijven toch echt mijn habbiebabbie coax kabeltjes zitten. waarom? geen idee maar het klinkt anders... prettiger.. ik kan het niet verklaren.
Geluid komt redelijk los, maar zou beter kunnen. Zit nog wel een scherp randje aan, maar hangt erg van de cd af.
Het scherm is nu van aluminium en is geklemd in de connector. Daar de koperen pin gesoldeerd is met TIN,
Wat denken jullie heren van een DIY project met koperen antennekabel met koper scherm alá aircell 7 kabel met een paar WBT/Viablue connectoren eraan? Lijkt me leuk om te doen en ziet er slick uit.
Maar het belangrijkste is dat het geluid ook vooruit gaat.

Een kennis van mij zweert in zijn (volledig) DIY audioinstallatie bij bamboe coax kabel.
Het geluid dat ik bij hem thuis heb gehoord is voor mij nog altijd ongeëvenaard.

jrm

Daarom heb ik dhz kabeltjes in blauw, rood en zwart  :-D
En ze klinken allemaal hetzelfde....

JohnWx

Citaat van: SmauG op januari 16, 2012, 22:47:50
Jeetje wat een reacties ineens!

Ik ben nu 2 dagen lekker aan het luisteren (muziek staat hier bijna altijd aan) en na wat switchen blijven toch echt mijn habbiebabbie coax kabeltjes zitten. waarom? geen idee maar het klinkt anders... prettiger.. ik kan het niet verklaren.
Geluid komt redelijk los, maar zou beter kunnen. Zit nog wel een scherp randje aan, maar hangt erg van de cd af.
Het scherm is nu van aluminium en is geklemd in de connector. Daar de koperen pin gesoldeerd is met TIN,
Wat denken jullie heren van een DIY project met koperen antennekabel met koper scherm alá aircell 7 kabel met een paar WBT/Viablue connectoren eraan? Lijkt me leuk om te doen en ziet er slick uit.
Maar het belangrijkste is dat het geluid ook vooruit gaat.

Een kennis van mij zweert in zijn (volledig) DIY audioinstallatie bij bamboe coax kabel.
Het geluid dat ik bij hem thuis heb gehoord is voor mij nog altijd ongeëvenaard.

de ander zweert bij x de ander bij y er zijn zelfs mensen die hebben geen kabels meer

je moet zelf gaan voor A B of X of Y
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

cz79

DNM doet bij mij de trick, speelt in mijn set de LAT, Siltech, W&M, VdH, Cambridge Audio, MIT, weg in termen van kleurloosheid (is dat wel een woord...?).

JohnWx

Citaat van: Zoldar op januari 16, 2012, 22:29:33
Geen idee. Zit alweer in de verhuisdoos. Maar het kwam hier op neer.

Dropveter: mja mja ok prima. Wat glazig in het hoog.
Profigold voor 20 of 50 euri bij de media markt gekocht. Dikke mantel, zware pluggen. Gewoon hele ruige hoge tonen. Alsof er iemand met een cement machine met glas,  500 knikkers en een kat erin staat mee te spelen.
Ok iets overdreven. Maar he, 50 euro ipv gratis en gewoon slechtere kwaliteit.

Daarboven is zo'n W&M echt een prima kabel voor hetzelfde geld. Deed het net zo goed als een vd hul the wave van 130 euri. geen verschil.
Daarna komen de duurdere kabels en die voegen echt wel wat toe zowel in het laag als in transparantie. Als je geen verschil hoort moet je het niet kopen, simpel toch.

weer mooi omschreven  notworthy ik zeg niks over de kabels maar over je stijl van schrijven heerlijk
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Whisper.nl

Citaat van: cz79 op januari 16, 2012, 22:52:24
DNM doet bij mij de trick, speelt in mijn set de LAT, Siltech, W&M, VdH, Cambridge Audio, MIT, weg in termen van kleurloosheid (is dat wel een woord...?).

@ CZ79
Welke Siltech ?? 

@
John. Als je op je gemak rond kijkt op E-Bay op MP kun je een leuke Red Dawn voor ca € 100 op de kop tikken.
En dat vind een mooie prijs voor deze IC.

Ik gebruik 'm nu een paar weken en iedere keer zet ik de Siltech in.
En een tijdje luisteren schakel ik toch weer naar de Red Dawn.
Die heeft net ff wat meer bite, meer detail enz.


Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

Siltech MXT New York / Paris heb ik een tijdje gehad, maar met de komst van de DNM heb ik een hoop beluisterd maar in mijn beleving kan daar tot nog toe weinig aan tippen (DNM kost ca 75 euro voor 1m RCA).

JohnWx

Citaat van: Whisper.nl op januari 16, 2012, 22:56:43
Citaat van: cz79 op januari 16, 2012, 22:52:24
DNM doet bij mij de trick, speelt in mijn set de LAT, Siltech, W&M, VdH, Cambridge Audio, MIT, weg in termen van kleurloosheid (is dat wel een woord...?).

@ CZ79
Welke Siltech ?? 

@
John. Als je op je gemak rond kijkt op E-Bay op MP kun je een leuke Red Dawn voor ca € 100 op de kop tikken.
En dat vind een mooie prijs voor deze IC.

Ik gebruik 'm nu een paar weken en iedere keer zet ik de Siltech in.
En een tijdje luisteren schakel ik toch weer naar de Red Dawn.
Die heeft net ff wat meer bite, meer detail enz.


Groet Whisper

now where talking buisiness  notworthy

heb je gelijk in, dacht nieuw maar dan nog is het wat iemand wilt 

en kabels kunnen ook een onderdeel zijn van de hobby
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.