advies over goede interlink

Gestart door grendel, januari 04, 2010, 09:33:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

grendel

Na de interessante reakties die ik heb gekregen over mijn vraag over netsnoeren, heb ik nog een vraagstuk voor jullie.
Sinds dit weekend ben ik in het bezit van een CD 17 KI en ik zou graag willen weten wat jullie ervaring/mening is wat betreft een goede interlink vanaf mijn PM 7001 KI naar de SA 7001 KI en CD 17 KI. Ik heb nu een VDH D102 MKII, maar ik vroeg me af of er nog andere/ betere opties zijn om the overwegen. Ik heb ook een Nordost Red Dawn getest, maar die vond ik erg "scherp" klinken. Ik ben er ook al achter dat duurder in dit geval niet altijd beter hoeft te zijn.

Alvast bedankt voor jullie reakties, Grendel.

Mexicaanse Hond

Ik zou inderdaad een beetje tussen de standaard meegeleverde dropveters en de peperdure kabels in gaan zitten. Ik ben erg tevreden met de W & M AC-01.  :yes:

mahansz

supra kabels zijn ook kwalitatief erg goed, voor een betaalbare prijs. Ik heb zelf de meest exotische interlinks gehad (van puur zilver tot goud tot koper), en ben idd tot de conclusie gekomen dat duurder helemaal niet beter hoeft te zijn! Heb nu alles van Supra (ook ls-kabels), prima spul. Als je bij vdHul wilt blijven, zou ik voor the Bay c5 gaan, die vond ik het beste!
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

grendel

@ Mexicaanse Hond:

Over deze kabels heb ik veel goeds gehoord. Hoe zou jij het geluid beschrijven? Weet jij misschien een adres waar deze te koop zijn?

Mexicaanse Hond

#4
T.o.v. de standaard kabeltjes is het laag beter onder controle, minder wollig. Verder klinkt het geluid goed in balans, ik heb niet de indruk dat bepaalde frequentiegebieden harder of zachter klinken.

http://www.hifi123.nl/WM-Audio-AC-01-Analog-Interconnect-p-16138.html

Als je wilt, dan mag je wel een setje van me proberen.

Maurice

Al eens over zelfbouw nagedacht?
Met goede microfoonkabel en fatsoenlijke pluggen kun je hele mooie resultaten boeken, voor een prijs die je nekt.
Microfoonkabel gaat voor een paar euro de meter. Reken dan €30-€40 voor 4 mooie pluggen van Neutrik of Intertechnik.
Microfoonkabel is meestal goed afgeschermd en bedoeld om lage spanninkjes (lager dan normaal voor een interlink) verliesvrij over langere lengtes over te brengen.
Bijkomend voordeel: de kabel is erg flexibel.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

mars

Citaat van: mahansz op januari 04, 2010, 10:34:37
supra kabels zijn ook kwalitatief erg goed, voor een betaalbare prijs. Ik heb zelf de meest exotische interlinks gehad (van puur zilver tot goud tot koper), en ben idd tot de conclusie gekomen dat duurder helemaal niet beter hoeft te zijn! Heb nu alles van Supra (ook ls-kabels), prima spul. Als je bij vdHul wilt blijven, zou ik voor the Bay c5 gaan, die vond ik het beste!

oi

yep absoluut met je eens.

Ik heb dat ook met de Bay c5, dat ik hem een van de toppers van van den hul vind.


Weet je nog  dat we een tijdje terug toevallig tegelijkertijd al onze van den hul spullen verkochtten?
En toen hielden we allebei de Bay c5 als laatste over, omdat we deze interlink het best vonden, hahaha zeiden we nog als het om van den hul gaat; ''des te goedkoper, des te beter''
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Mexicaanse Hond

Ik las op een van de handige sites van marvin ook dat iemand coax-kabel gebruikte en dan de wat dikkere en beter afgeschermde.

grendel

Iedereen wederom zeer bedankt voor de hulp en adviezen. Daar ik niet zo technisch ben valt zelfbouw helaas af. Mijn keuze is gevallen op de VDH The Bay voor naar de SA 7001. En ik heb de W & M AC-01 al een tijdje op mijn netvlies staan, dus de bevestiging van Mexicaanse Hond gaf mij het duwtje dat ik nodig had, LOL! Deze komt tussen de PM 7001 en de CD 17 KI. Als de kabels binnen zijn en zijn ingespeeld laat ik jullie horen wat mijn bevindingen zijn. Nogmaals bedankt en ik begin me al aardig thuis te voelen op het forum.

Groeten, Grendel.

MadVillain

Ik heb nog een setje vdh the bay liggen waar ik niks mee doe......

mars

Citaat van: MadVillain op januari 04, 2010, 21:27:23
Ik heb nog een setje vdh the bay liggen waar ik niks mee doe......

oi

Als Grendel hem niet wil , dan heb ik wel interresse.......nou ja hangt ook een beetje van het prijskaartje af natuurlijk :wink:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

grendel

@MadVillain:

Dank voor het aanbod, maar ik heb de The Bay al in bestelling staan. Ik ben zeer benieuwd naar mijn bevindingen :yes:

grendel

Vandaag de W&M AC-01 binnengekregen. Wat een geweldige kabel is dit notworthy. Zo uit de doos aangesloten klinkt hij al geweldig. Ik ben gewoon bijna bang hoe hij gaat klinken als de boel is ingespeeld, LOL!
Hierbij wil ik Mexicaanse Hond bedanken voor zijn tip  :wink:. En wie nog twijfelt over W&M, gewoon proberen.
Zoals jullie weten heb ik een hoop kabels tussen mijn Marantz apparatuur gehad de afgelopen tijd, maar met deze kabel hoor ik nu al wat ik wil horen. Zoals ze zelf over hun produkt schrijven is het inderdaad bijna een holografisch beeld. Kabels kunnen dus echt het verschil maken.

Mexicaanse Hond

Graag gedaan, hoor.  :-) Ik heb de holografische weergave nog niet zo waargenomen, maar dat komt ook omdat de opstelling in de huiskamer verre van ideaal is sinds we de bank hebben verplaatst.

grendel

@ Mexicaanse Hond:

Misschien komt het holografische ook wel omdat ik veel naar Pink Floyd luister  :wink:, LOL!