Nieuw stekkerblok van STS-Digital

Gestart door HiFi gek, december 17, 2009, 20:14:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

pietjepc

Gaat de luistersessie nog door? Mijn interesse was in den beginne reeds gewekt en ben dan ook benieuwd wat de anderen hiervan vinden... byebye
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

pietjepc

Foutje redface Had dit misschien even op het door jou gestarte topic moeten plaatsen...
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

pietjepc

Ik zal voortaan eerst even teruglezen voordat ik een reactie plaats... Topic was gestart door Obiwan violent1
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Whisper.nl

Citaat van: pietjepc op maart 10, 2011, 21:40:53
Ik zal voortaan eerst even teruglezen voordat ik een reactie plaats... Topic was gestart door Obiwan violent1

We zijn de boel toch al aan het vervuilen maar ik zit nu reeds op 5 liefhebbers.
Jowa was je net voor.

Groet Whisper

ps als er iemand afvalt zal ik aan je denken.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

pietjepc

Citaat van: Whisper.nl op maart 10, 2011, 21:53:52
We zijn de boel toch al aan het vervuilen maar ik zit nu reeds op 5 liefhebbers.
Jowa was je net voor.

Groet Whisper

ps als er iemand afvalt zal ik aan je denken.
Ik was niet van plan om te komen, hoor. Had me wel leuk geleken, maar je zal wel, zoals de meeste forumleden, een behoorlijk eindje bij me uit de richting wonen... Helaas....
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Mexicaanse Hond

Citaat van: WimPeu op maart 10, 2011, 20:49:58
Ik krijg hiervan de indruk dat de 'non-believers' er van beticht worden hun mening er door te willen drukken. Als dat al zo zou zijn dan doen de 'believers' dat in mijn ogen even zo goed.

Als er een topic wordt gestart over zaken waarvan in ieder geval de wetenschap zegt dat het onzin is dan kun je niet verwachten dat de mensen die ook die mening en ervaring hebben met het onderwerp zich maar stil gaan houden. Dit soort dingen zijn juist een nietes/welles onderwerp bij uitstek. Omdat het meestal technisch nl niet kan maar sommige mensen het wel horen. Het is geen kwestie van smaak. Daar kun je niet over twisten.

Als je alleen ja-knikkers wilt horen dan moet je een prive club met gelijk gezinden oprichten maar niet op een openbaar forum gaan zitten.

Ik denk dat je wel weet dat het niet gaat om dat er iets doorgedrukt wordt door voor- of tegenstanders.Dat is het punt niet.
Waar het om gaat is dat de ene partij zich weggezet voelt als mensen met slechte oren dan wel een slechte set of een minder verfijnde smaak en dat de andere partij zich weggezet voelt als zijnde elitair, opscheppers of gewoon niet goed bij hun hoofd. Dat is waar het fout gaat. Mensen voelen zich al dan niet terecht persoonlijk aangevallen.
En ik kan me daar wel wat bij voorstellen als ik lees wat er zoal in kabeltopics over elkaar i.p.v. over het onderwerp wordt geschreven.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Barrett

Hallo

Heb ooit eens een kabel van €150,- vergeleken met een welbekende rood/zwarte luidsprekerkabel.
hier ben ik de hele middag mee bezig geweest.  :? nee of  :| nee geen verschil kunnen horen.
Wat betreft stekkerblokken en voedingskabel..........helaas zit ik in de wereld van de techniek en heb ik al eens geprobeerd een stekker anders in het stopcontact te doen....helaas geen verschil kunnen horen.
speciale zekeringen....probeer ik niet.

Wie dit soort zaken wel probeert hello ga zo door als je wel het verschil hoort.
Maar sta er voor open dat er mensen zijn die graag de wetenschap erbij halen. De aarde is al lang niet plat meer....

Nu even een vraag HLP

Nadat mijn connector van mijn monster gitaarkabel is stuk gegaan, heb ik een eenvoudig kabeltje gehaald en daar een paar neutric connectors aangezet.
Wat denk je.........een heel ander geluid :-o :-o :-o :-o

Hoe kan dat?

groeten
Mart

misschien moet ik wel naar een ander forum....maar toch

lo

#427
  :-o Suggestie? :-D
Nee ik zou het niet weten, kan het niet uitleggen. Ik zelf vind het geen probleem om op deze manier veranderingen cq verbeteringen te horen.  pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Barrett

distortion is een stuk minder en das mooi kl... voor een metalgitarist  :x

Perfect_audio

Citaat van: Barrett op maart 10, 2011, 22:27:24
Nadat mijn connector van mijn monster gitaarkabel is stuk gegaan, heb ik een eenvoudig kabeltje gehaald en daar een paar neutric connectors aangezet.
Wat denk je.........een heel ander geluid :-o :-o :-o :-o

Hoe kan dat?

Hoi,

Je zegt niet wat er anders aan het geluid is. Dan is het ook niet mogelijk aan te geven hoe het kan!
Maar een logische verklaring zou kunnen zijn dat voorafgaand aan de daadwerkelijke breuk van de oude kabel er een gelijkmatige kwaliteitsverandering (=verslechtering) is opgetreden, die meteen opvalt als je een nieuw snoertje/steker gebruikt.
Soms zijn verklaringen simpel.

Ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Marantz 81

Ik vindt ik de Slogan van Ken Ishiwata die Joep plaatste ook wel heel mooi  notworthy

het is ook een gevoel ervaring emotie beleving sommige dingen zijn moeilijk uit te leggen

waarom ben je helemaal ondersteboven van een Vrouw terwijl een ander persoon het niks doet  :-)

TurboMarco

Citaat van: Perfect_audio op maart 10, 2011, 23:04:32
Hoi,

Je zegt niet wat er anders aan het geluid is. Dan is het ook niet mogelijk aan te geven hoe het kan!
Maar een logische verklaring zou kunnen zijn dat voorafgaand aan de daadwerkelijke breuk van de oude kabel er een gelijkmatige kwaliteitsverandering (=verslechtering) is opgetreden, die meteen opvalt als je een nieuw snoertje/steker gebruikt.
Soms zijn verklaringen simpel.

Ron
Of hij heeft per ongeluk een tikje aan de efx knop gegeven  clown1
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

WimPeu

Citaat van: f.luisteraar op maart 09, 2011, 16:43:54
Dat laatste is wel wat de recensent zegt. Juist bij netsnoeren die tot en met de stekker zijn afgeschermd heeft het zin. Bij die heel goed afgeschermde snoeren voegt het niets toe.Ik snap die grijns niet zo goed. Waarvoor is dat?

Ik snap dat niet zo goed.  :-D

Als het zo is als de tester zegt waarom stopt de ontwerper zelf er dan van die peperdure netkabels in. Er mag wel een gebruiksaanwijzing bij geleverd worden.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

#433
Nee, dat is inderdaad onlogisch.
Wat ik dan weer niet snap is dat je mijn vraag eerst afwimpelt met laat maar...
En waarom weer die grijns erbij?
Het komt over alsof je geen serieuze discussie wilt, maar je alleen maar wilt verkneukelen over het in jouw ogen onbenul van anderen.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

WimPeu

Citaat van: f.luisteraar op maart 11, 2011, 09:03:14
Nee, dat is inderdaad onlogisch.
Wat ik dan weer niet snap is dat je mijn vraag eerst afwimpelt met laat maar...
En waarom weer die grijns erbij?
Het komt over alsof je geen serieuze discussie wilt, maar je alleen maar wilt verkneukelen over het in jouw ogen onbenul van anderen.

Tís maar net wat je er in zien wilt. Je zit wel snel op de kast zeg.....

Toedeledokie maar weer..... :-D :-D :-D :-D :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES