Nieuw stekkerblok van STS-Digital

Gestart door HiFi gek, december 17, 2009, 20:14:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 22 gasten bekijken dit topic.

lo

Dan heeft marvin toch gelijk met zijn veerboten. :schater:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marvin

Het zal sommigen onder ons misschien verbazen, maar ik heb wel vaker gelijk....  clown1

Barrett

#452
de efx heb ik niet aangeraakt Marco  clown1

Pjotr27


Mexicaanse Hond

De goede afscherming is hiermee wel aangetoond, maar wat is de waarde ervan. Welke elektro-magnetische signalen hebben een storende invloed en wat is het hoorbare resultaat van die storing?
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

HiFi gek

Citaat van: Pjotr27 op maart 12, 2011, 16:47:55
Even on-topic: Fritz heeft ook een film online gezet:

www.youtube.com/watch?v=fjYxybEW9Zw



Leuk dat je dit filmpje van Fritz hebt geplaatst , waar ikzelf o.a ook de metingen vericht  .

Vanaf 2.06 minuut tot 2.32 minuut vericht ik de meting aan mijn PS-Audio - Quintet Power Center .

Vanaf 2.32 minuut tot 2.53 minuut vericht ik de meting aan mijn STS six pack stekkerblok .

Deze 2 metingen zijn bij mij thuis uitgevoerd terwijl Fritz met zijn camera de opname maakte .




Groeten  EDWIN  B

Vlearmoes

Citaat van: f.luisteraar op maart 12, 2011, 17:14:23
De goede afscherming is hiermee wel aangetoond, maar wat is de waarde ervan. Welke elektro-magnetische signalen hebben een storende invloed en wat is het hoorbare resultaat van die storing?

Je vraagt weer naar de bekende weg   lees het topic eens weer van voor af aan  :wink:
of luister eens naar de spreker in het filmpje  :yes:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Barrett

De koperen hulsen houden volgens mij het magnetisch veld tegen (een magnetisch veld zit altijd om een stroomvoerende geleider, hoe groter de stroom des te groter de straling)
Dat apparaatje meet de magnetische straling en laat dit door een soort brom horen.
Houd dat apparaatje maar eens tegen de meterkast  :yes:

JohnWx

Citaat van: Vlearmoes op maart 12, 2011, 19:48:03
Je vraagt weer naar de bekende weg   lees het topic eens weer van voor af aan  :wink:
of luister eens naar de spreker in het filmpje  :yes:

Ik ben bij Fritz toen geweest maar hoorde geen verschil met of zonder hulzen voor mij is er dus niks aangetoond alleen wel dat hij beter afschermd maar geen verschil in klank

Als je er een goed gevoel bij hebt absoluut doen maar ik denk dan waarom doen de rest van de merken het niet omdat die zeggen dat het geen storende werking heeft op het geluid de trafo lost dat op van de verschillende apparaten

Er zijn ook mensen die een goed gevoel hebben met zakjes zand rond de stekkers en (hififabriek)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

bramdg

Citaat van: HiFi gek op maart 12, 2011, 18:45:02


Leuk dat je dit filmpje van Fritz hebt geplaatst , waar ikzelf o.a ook de metingen vericht  .

Vanaf 2.06 minuut tot 2.32 minuut vericht ik de meting aan mijn PS-Audio - Quintet Power Center .

Vanaf 2.32 minuut tot 2.53 minuut vericht ik de meting aan mijn STS six pack stekkerblok .

Deze 2 metingen zijn bij mij thuis uitgevoerd terwijl Fritz met zijn camera de opname maakte .




Groeten  EDWIN  B

Blij je nog eens iets van jou te lezen Edwin  :-D, heel mooi filmpje  :yes:

.... al komt de  PS-Audio - Quintet Power Center er maar erg  :| uit

Hoop toch binnenkort nog wat tweaks van jou te lezen  pompom  pompom
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Vlearmoes

Citaat van: jwx op maart 12, 2011, 20:52:07
Ik ben bij Fritz toen geweest maar hoorde geen verschil met of zonder hulzen voor mij is er dus niks aangetoond alleen wel dat hij beter afschermd maar geen verschil in klank

Als je er een goed gevoel bij hebt absoluut doen maar ik denk dan waarom doen de rest van de merken het niet omdat die zeggen dat het geen storende werking heeft op het geluid de trafo lost dat op van de verschillende apparaten

Er zijn ook mensen die een goed gevoel hebben met zakjes zand rond de stekkers en (hififabriek)

Typisch    als er een dect telefoon in de buurt van je set staat horen ze het allemaal  shutup
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

JohnWx

Citaat van: Vlearmoes op maart 12, 2011, 21:48:49
Typisch    als er een dect telefoon in de buurt van je set staat horen ze het allemaal  shutup

die snap ik niet ?  frusty
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Mexicaanse Hond

#462
Citaat van: Vlearmoes op maart 12, 2011, 19:48:03
Je vraagt weer naar de bekende weg   lees het topic eens weer van voor af aan  :wink:
of luister eens naar de spreker in het filmpje  :yes:
Mijn nederige dank voor deze terechtwijzing, maar ik hoor in het filmpje niets over wat de oorzaken van de eventuele storing zijn.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op maart 12, 2011, 22:04:53
Mijn nederige dank voor deze terechtwijzing, maar ik hoor in het filmpje niets over wat de oorzaken van de eventuele storing zijn.

had ik een jaar geleden ook al is gemeld maar we hebben weer mensen die het zwarte garen opnieuw gaan uitvinden  frusty
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Vlearmoes

Citaat van: f.luisteraar op maart 12, 2011, 22:04:53
Mijn nederige dank voor deze terechtwijzing, maar ik hoor in het filmpje niets over wat de oorzaken van de eventuele storing zijn.

Wat zijn ze in het filmpie aan het doen dan ??

(aantonen van van oorzaken mbv speciale meetapparaatjes ??)
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v