Nieuw stekkerblok van STS-Digital

Gestart door HiFi gek, december 17, 2009, 20:14:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

lo

#405
Citaat van: jwx op maart 09, 2011, 23:45:39
Meerdere komen hier niet meer door vreemde reakties van sommige waaronder Fritz die heeft het daarom voor gezien gehouden hier

Helaas klopt dit en is het geen speculatie.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Mexicaanse Hond

Wij Nederlanders staan niet voor niets als lomp en onbeleefd te boek in het buitenland.
Iedereen die zijn hoofd boven het maaiveld uitsteekt kan rekenen op hoon.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Citaat van: Marco op maart 10, 2011, 01:17:38
Haaahahaahh ik lig in een deuk !  :schater: ,kom laten we vooral verder speculeren over zaken die nergens over gaan  :wink:

Leg uit ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: lo op maart 10, 2011, 10:21:02
Helaas klopt dit en is het geen speculatie.

groet,

lo

nee dit is uit de eerste hand mondeling nog wel van man tot man
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

scanspeakman

Beetje jammer dit allemaal. Je kan van Fritz zeggen wat je wil maar hij heeft wel meerdere van ons zeer prettig en gastvrij ontvangen bij hem thuis om te luisteren naar zijn installatie. Iets dat niet velen hem nadoen (ook ikzelf niet). Alleen daarom is het al jammer als hij hier niet meer komt.

Maar ik kan het wel begrijpen en daarom wil ik even de knuppel in het hoenderhok gooien. Waar dit forum enige tijd geleden vooral uitblonk in het arrangeren van dergelijke meet-and-greets (bezoekjes Frits, bezoek Speakerland, bezoek Marantz Nederland) verwordt het de laatste tijd een beetje tot een neuzelforum met oeverloze discussies over kabels, stekkerblokken, al dan niet realistische 2e handsprijzen etc. Die discussies zijn allemaal zo 2010 en volstrekt inwisselbaar met fora als hifi-forum. Ik merk in ieder geval dat ik steeds minder op dit forum kijk.

Waar de meerwaarde volgens mij zit is het delen van info als je een probleem hebt met Marantz-apparatuur (bv met instellen HT-receiver), vraag-aanbod sectie van/voor liefhebbers, nieuwe modellen aankondigen en eventueel feedback over wat we missen in de huidige Marantz-apparatuur en/of line-up.

Scanspeakman

Mexicaanse Hond

Ik kan een eind met je meegaan scanspeakman, maar waarom zou er naast de zaken die jij noemt geen plaats zijn voor het uitwisselen van ervaringen met bekabeling en stroomzaken? Als dat je wat minder interesseert, dan lees je het toch gewoon niet.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

TurboMarco

Citaat van: jwx op maart 10, 2011, 11:35:53
Leg uit ?
Er word over sets gesproken dat deze niet goed genoeg zouden zijn om evt verschillen bloot te kunnen leggen ,ook word er gespeculeerd over het wel of niet goed functioneren van het menselijke gehoor ,dit is te meten en daarmee kan je de speculaties verbannen ......echter dit schijnt voor een aantal leden niet interessant genoeg te zijn en nu ik wat verder lees word het ook nog onder geneuzel geschaard   .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op maart 10, 2011, 12:07:43
Er word over sets gesproken dat deze niet goed genoeg zouden zijn om evt verschillen bloot te kunnen leggen ,ook word er gespeculeerd over het wel of niet goed functioneren van het menselijke gehoor ,dit is te meten en daarmee kan je de speculaties verbannen ......echter dit schijnt voor een aantal leden niet interessant genoeg te zijn en nu ik wat verder lees word het ook nog onder geneuzel geschaard   .

okee begreep ik het toch goed dank voor de toelichting

idem  :wink:


John
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

joep

Zien jullie allemaal hoe verstandig ik ben door me buiten de discussie te houden? Zouden meer mensen moeten doen.

Music is emotion ...   


"Music is the highest form of art. It is also the most noble. It is human emotion, captured, crystallised, encased... and then passed on to others."

By Ken Ishiwata


Mexicaanse Hond

#414
Ga zo door Joep en gij zult Spinoza heten!  notworthy
Gelukkig hebben fora negeerlijsten.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Marantz 81

Citaat van: jwx op maart 09, 2011, 23:45:39
Meerdere komen hier niet meer door vreemde reakties van sommige waaronder Fritz die heeft het daarom voor gezien gehouden hier

ok

cz79

Inderdaad jammer dat sommigen hier niet meer komen, ook jammer dat Fritz en Edwin hier niet meer aan deelnemen, zij hadden bets wel handige ideeën en zeker een hoop kennis van zaken.

Ik ben VOOR een gezonde discussie maar vaak mondt zo'n 'gezonde' discussie in een welles/nietes topic waarin de één de ander van zijn ongelijk 'probeert' te overtuigen, hierdoor ontstaat er meer dan eens een ongezellige sfeer op dit forum want het is zowel jammer voor diegenen die hun best doen om het forum onderhouden als de lezers en leden van het forum die hier topics kunnen lezen met informatie of tips/tricks.

Dus het zou leuk zijn als er weer eens een topic gestart wordt met een 'hot' onderwerp zoals bekabeling etc. dat diegenen die het echt interesseert zich mengen in de discussie, en als je alleen maar deelneemt aan het topic om te provoceren of je mening er door te drukken dat je je dan op de vlakte houdt.

WimPeu

Citaat van: cz79 op maart 10, 2011, 20:26:35
Inderdaad jammer dat sommigen hier niet meer komen, ook jammer dat Fritz en Edwin hier niet meer aan deelnemen, zij hadden bets wel handige ideeën en zeker een hoop kennis van zaken.

Ik ben VOOR een gezonde discussie maar vaak mondt zo'n 'gezonde' discussie in een welles/nietes topic waarin de één de ander van zijn ongelijk 'probeert' te overtuigen, hierdoor ontstaat er meer dan eens een ongezellige sfeer op dit forum want het is zowel jammer voor diegenen die hun best doen om het forum onderhouden als de lezers en leden van het forum die hier topics kunnen lezen met informatie of tips/tricks.

Dus het zou leuk zijn als er weer eens een topic gestart wordt met een 'hot' onderwerp zoals bekabeling etc. dat diegenen die het echt interesseert zich mengen in de discussie, en als je alleen maar deelneemt aan het topic om te provoceren of je mening er door te drukken dat je je dan op de vlakte houdt.

Ik krijg hiervan de indruk dat de 'non-believers' er van beticht worden hun mening er door te willen drukken. Als dat al zo zou zijn dan doen de 'believers' dat in mijn ogen even zo goed.

Als er een topic wordt gestart over zaken waarvan in ieder geval de wetenschap zegt dat het onzin is dan kun je niet verwachten dat de mensen die ook die mening en ervaring hebben met het onderwerp zich maar stil gaan houden. Dit soort dingen zijn juist een nietes/welles onderwerp bij uitstek. Omdat het meestal technisch nl niet kan maar sommige mensen het wel horen. Het is geen kwestie van smaak. Daar kun je niet over twisten.

Als je alleen ja-knikkers wilt horen dan moet je een prive club met gelijk gezinden oprichten maar niet op een openbaar forum gaan zitten.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

cz79

Zoals gezegd door mijzelf, ik ben VOOR een gezonde discussie (lees welles-niets zo je wilt), maar ik ben niet voor een discussie waarbij na twee reacties de sfeer al zo verziekt is dat het niet meer leuk discussieren is.
Ik hoef dus helemaal geen ja knikkers maar zeker ook geen mensen die hun mening er doorheen 'trappen', daarbij maak ik geen onderscheid tussen believers en non-believers.
Als iedereen in zijn waarde gelaten wordt tijdens een discussie kan het best een leuke discussie zijn maar het komt meer dan eens voor dat de sfeer niet echt gezelliger wordt als er zo'n topic gestart wordt dor iemand en dat is best jammer.

Whisper.nl

#419
Beste mede audio liefhebbers.

Wat ik zo jammer vind van een kabel of een stekkerblok topic vind is het volgende:

Ik koop een nieuw ls snoer. Wie doet dat niet.
Ik luister en vind 'm mooier klinken dan mijn vorige ls snoer.
Hierbij wil ik, mede gezien de gunstige prijs van dit ls snoer, mijn ervaring delen.

Je wilt niet weten wat er dan hierna gebeurt.

Er zijn er een aantal die echt interesse hebben en het fijne ervan willen weten.
Wat is er dan zo anders aan dat snoer. Waarom vind je dan beter klinken.
Hier kan ik wat mee. Hier kan ik mijn beleving, mijn gevoel tot in uitdrukking brengen.

Ik het me niet meer voor de geest halen, daarvoor zijn er teveel items op het topic geplaatst.
Maar dat er soms er of-of/topic meningen worden geplaatst is zeker.

Ik heb zelfs een aantal keer mensen een hint gegeven in sfeer van kom dan op een kabel sessie bij mij luisteren. Volgens mijn bescheiden mening zijn er slechts twee die zelf spontaan hier een reactie opgaven.
De anderen zie ik alleen non/of topic items plaatsen.

Zo dat wilde ik even kwijt.

Groet Whisper

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet