De set van Tigger

Gestart door Tigger, september 01, 2009, 13:38:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

xander32

Citaat van: Tigger op juli 25, 2010, 21:05:25
Ik ben doorgeslagen!  redface  redface  redface Vanmiddag kwam mijn broertje langs om een aantal fijne dingen af te leveren (4)......dingen, die beter bekend staan als monoblokken.....monoblokken, die ik van thepioneer heb over kunnen nemen (bedankt, Ronald!)......monoblokken die de naam dragen Marantz MA-500

Ik zei nog zo: "Voorlopig eerst maar eens genieten"........maar het mocht niet baten  :no: Ik schaam mij diep dat ik mijn forumgenoten heb voorgelogen dat de stroomkabels de laatste upgrade zou zijn voor de komende tijd.  :eerie:
Zo hey, jij bent ernstig besmet :-o.





:-D Sander.

lo

Afgevoerd door "meneren in witte jassen"  :-o

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Tigger

 :-o

:-D


Heb ze vanavond toch even snel aangesloten en ik wist niet of ik wel verschil hoorde of niet......Even verder luisteren....en jawel hoor: daar was-ie dan -> het verschil! Meer controle en meer kracht! :) Het geluid is dieper.....  :yes:



Maarrrrr...........de MA-500's gaan niet op standby bij het uitschakelen van de SR en heb dan dus een vervelende bromtoon.... -> dat betekent, denk ik, 2 dingen:
1) de verbinding met de SR is nog niet goed of een instelling op de MA's of SR -> zodat de MA's op standby gaan op het moment dat de SR wordt "uitgeschakeld"....
EN
2) de bromtoon wordt veroorzaakt door nabij liggende kabels of ik heb toch de plus en de min "verkeerd" om aangesloten...


Ik ga eerst pitten en morgenavond weer verder.... Tips zijn natuurlijk altijd welkom  :wink:
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

thepioneer

Hey hallo,

Ik zie dat je de blokken al staan hebt. Heb je ze gebrugd? Of heb je ze singel draaien. Zorg dat de signaalkabels goed liggen om de brom te onderdrukken. Ik moest mijn kabels goed vastschroeven en was alles super.

Dat de mono blokken niet uit gaan ligt aan de instelling van de blokken. Als het goed is zit er achterop een keuze schakelaar. Het staat ook in het boekje. Ik heb ze omgezet omdat ik ze schakelde uit een stereo versterker. Als je ze uit een sr schakeld moeten ze weer terug geschakeld worden.

groeten Ronald
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Tigger

#214
Of je zorgt dat je de D Bus ook aansluit vanuit de SR......  frusty De MA-500's gaan nu keurig aan en uit wanneer ik de SR in- dan wel uitschakel :)

Heb ze gebrugd met echte interlinks nu (i.p.v. "touwtjes" zoals gisteravond) en ik hoor meer diepte en meer kracht.

Ik moet wel een nieuwe stekkerdoos halen nu, want degene die ik gekocht had, bleek dus een DOA, dus gister snel maar een andere, die ik voor huis-, tuin- en keukenzaken gebruik, aangesloten en alles doet het. Daardoor mis ik nu wel een contact voor de sub......die dus nu volledig uit staat. Overigens merk ik dat op dit moment niet tijdens muziek luisteren. Daarom weet ik ook dat de MA's zich nu al bewezen hebben ;) -> Kan ik trouwens de sub toch weer High Level aansluiten op de MA's, zodat deze meespeelt met muziek? Dan zal ik wel het volume achter op de sub een behoorlijke draai terug moeten geven, maar ach... :)

De brom die ik gister hoorde toen de MA's aanstonden en de SR uit, komt denk ik doordat ik touwtjes had gebruikt en omdat de SR uitstond en de MA's aan. Dat is dus nu verleden tijd :)



Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Stadium III

High level van de subwoofer eventueel wel bij de MA 500 aansluiten
Niet zonder luidsprekers gaan draaien zeg maar dus alleen de high level in een appart kanaal !

Dit kan je subwoofer niet leuk vinden als je dat wel doet  :-D

Zo dat was dat,verder zeer leuke eindblokken
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Tigger

Citaat van: thepioneer op juli 26, 2010, 15:47:34.....Ik moest mijn kabels goed vastschroeven en was alles super.....
Hoe bedoel je precies "vastschroeven"?

Nogmaals super dat we e.a. hebben kunnen regelen zoals afgelopen weekend. Ik hoorde idd van mijn ouders dat jullie gezellig nog een kop koffie hadden gedronken ;)


Alles doet het dus en ik ben echt uiterst tevreden! Even terugkomend op de brom.....die is er helaas toch nog steeds, maar gelukkig wel veeeeeel minder duidelijk dan gister. Waar komt die vandaan? Ligt dat aan niet-afgeschermde interlinks? Aan de huis-, tuin- en keukenstekkerdoos? Aan een andere bevestiging? Ik ga eerst eens proberen om de interlinks van de SR naar de MA's "vrij" te laten hangen....


@Stadium III: ik kan dus gewoon de Neutrik gebruiken om op dezelfde manier als "normaal" de sub aan te sluiten? Dus geel en rood op beide plussen achter op de MA's (rode L + R aansluitingen waar de pre-out van de SR is aangesloten) en zwart op de min achter op de MA (rode aansluiting waar de min van de ls op is aangesloten)?

Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

drees62

Citaat van: Tigger op juli 26, 2010, 23:20:46

@Stadium III: ik kan dus gewoon de Neutrik gebruiken om op dezelfde manier als "normaal" de sub aan te sluiten? Dus geel en rood op beide plussen achter op de MA's (rode L + R aansluitingen waar de pre-out van de SR is aangesloten) en zwart op de min achter op de MA (rode aansluiting waar de min van de ls op is aangesloten)?

Kijk even goed in het boekje van je REL. Ik heb ook monoblokken, weliswaar niet gebrugd, maar je moet het dan anders aansluiten! Geel op de plus linker monoblok(-ken), rood op de plus rechter monoblok(-ken) en zwart als massa op je voorversterker. In dit geval dus achter een koperen schroefje op je SR 8002.
Staat een schema van in je boekje, pas op dat je de boel niet opblaast  :-(
Succes verder met je mooie upgrade, ze moeten fluisterstil te krijgen zijn. Anders is er iets niet goed.

Tigger

@drees62: Thanks!!! Heb snel nog even de handleiding van de REL bekeken en het staat inderdaad exact omschreven zoals je net zei ;) -> Geel op de linker plus van de (linker) MA, rood op de rechter plus van de (rechter) MA en zwart op "Ground" van de SR!

Ik ga zo even de handleiding van de SR erbij pakken om het massa-schroefje te vinden.... (elementaire electronica..... ??). Eerst goed lezen dus en eventueel hier wat vragen stellen en bij zekerheid dan pas aansluiten ;)
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

drees62

Citaat van: Tigger op juli 26, 2010, 23:58:56


Ik ga zo even de handleiding van de SR erbij pakken om het massa-schroefje te vinden....

Volgens mij zitten er een stuk of 10 (koperen schroefjes) op de achterkant van je SR  :-P :-P

thepioneer

Ik heb een keer een brom gehad in het begin met een standaard kabeltje. Nu heb ik interlinks met een rca stekker die je kunt vastschroeven. Toen was alles goed. Anders misschien eens de rca kabels wisselen. De kabel vanaf de reciever in de andere ma naar binnen laten komen. Dan kijken of je het kwijt bent. Let wel op de fase van de luidsprekers want die veranderen dan ook :)

Bij mij bromde ze namelijk niet. Ze waren gewoon stil zoals het hoort. Heb je het op een of op meerder blokken ?

Dit zijn mijn rca kabels, kun je zien wat ik bedoel. Deze pluggen doe je op de ingang en dan schroef je hem vast.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Marantz 81

mooie upgrade weer  notworthy volgende stap een losse voorversterker  :roll:

thepioneer

Citaat van: Marantz 81 op juli 27, 2010, 13:03:59
mooie upgrade weer  notworthy volgende stap een losse voorversterker  :roll:

Heb ik ook nog in de aanbieding :)
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Tigger

Ik heb al gevonden dat het alleen het rechterkanaal is (door eerst alle MA's een voor een uit te schakelen en luisteren wanneer de brom weg was...). Dan blijven er nog 2 over. Ik vermoed dat het de interlink is, want beide "rechter" MA's heb ik onderling al omgewisseld en daarna is de brom nog minder geworden.... Ik ga dus eerst de interlinks uitsluiten -> ik heb nog een setje liggen..

Ik verwacht ook niet dat het aan de MA's ligt, want die waren/zijn in meer dan uitstekende staat en kunnen echt wel tegen een stootje. Bovendien is dit (aparte eindversterking) voor mij nieuw, dus even wennen, veel vragen en info opdoen.


Ik las ook al ergens iets over Silclear....


Nee, geen losse eindversterker......anders ga ik meteen aan de AV/MM 8003 combi.... nonono
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Marantz 81

mooi dat je het gevonden hebt ,en nu genieten ervan  :wink:

zij een voorversterker  :-) ( 5/7 kanaals met de monoblokken erachter )