De set van Tigger

Gestart door Tigger, september 01, 2009, 13:38:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Tigger

redface redface redface redface redface redface redface




Ssssssttt.......dit zijn dezelfde Thesis, die ik nu heb, maar dan in pianolak zwart......ga ik begin september ophalen.....


redface redface redface redface redface redface redface
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

xander32

Mooi :yes:! Niets om voor te schamen.


Sander.

lo

ssssssssssttt, ziet er goed uit man
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4


Tigger

#245
Zo, eind van de middag even snel naar Peter gereden om de nieuwe interlinks voor de MA's op te halen (plus alvast een setje of 2 onderlegschijfjes......voor de nieuwe rears met spikes... ;) ).

Zojuist pas kunnen aansluiten en heel even geluisterd, wat foto's gemaakt en meteen maar naar boven om jullie deelgenoot te maken van de nieuwe aanwinst :D







Eerste indruk is wederom zeer positief en meteen een bevestiging wat ik al eerde hoorde: mooie open klank en het middengebied is er nu helemaal. De lage tonen komen strak door en een behoorlijk fundament hoor ik nu. De hoge tonen zijn sprankelend en helder zonder scherp of over de top te geraken.
Al met al zijn de MA's in combinatie met de SR en de nieuwe interlinks een verademing om naar de Audiolab Opus te luisteren.......nu weet ik pas wat deze luidsprekers kunnen en aan kunnen!

Een gedachte die nu in me opkomt: wanneer de versterking helemaal in orde is, waarom zou je dan nog andere luidspekers willen hebben? Ik bedoel: ik ben nu van mening dat menigeen de toegevoegde waarde van goede versterking onderschat!
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

lo

Mooi man, geniet ervan.
En mbt tot luidsprekers heb je wel een goed punt denk ik. Goede bron en versterking halen het potentieel uit je speakers, mits ze van goede kwaliteit en in verhouding zijn natuurlijk. Speakers groeien met je set mee is wel een veel gebezigde uitspraak. (mits goed :wink:)

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

Mooi he die controle/kracht en dynamiek met een goede versterker   pompom

je bek kan er van openvallen  :-D dat weet ik met name van Car audio wat ik zelf gehad heb  :wink: en bij hifi gek en lo gehoord heb

mijn eigen luidspreker kunnen ook nog veel meer als dat ze nu doen op de pm7001  byebye


Tigger

Citaat van: Tigger op augustus 11, 2010, 23:06:24Ssssssttt.......dit zijn dezelfde Thesis, die ik nu heb, maar dan in pianolak zwart......ga ik begin september ophalen.....
Begin september is eind augustus geworden........vanavond de luidsprekers opgehaald bij iemand, die er maar met moeite afscheid van kon nemen. Wel gaf hij toe blij te zijn dat de Audiolabs bij een liefhebber terecht kwamen en daarmee in goede handen waren. Zelf heeft hij inmiddels Amphion luidsprekers gekocht...volgens hem kwamen die het meest dichtbij bij de Audiolabs....





Het geheel is nu compleet: pianolak zwarte Opus als fronts, pianolak zwarte Thesis als rears, donkerantraciet zwarte Thesis center en een nog niet aangesloten donkerantraciet zwarte Center. Niet alleen qua kleur een perfecte match, maar absoluut qua geluid en kwaliteit ook :D Ik ben een blij en tevreden persoon! :)



En de witte Audiolab Thesis??? Die staan nu boven op mijn kantoortje (annex rommelkamer) niks te doen en te wachten op nieuwe componenten, die geluid afspelen en versterken.....





Trouwens......afgelopen zaterdagavond was mijn vriendin naar een vrijgezellenfeestje van een vriendin van haar en ik had het rijk alleen met onze jongens. Terwijl zij boven heerlijk in hun bedje lagen te ronken, heb ik maar zelf een klein feestje gebouwd beneden......de SR heeft de -15 aangetikt bij een aantal br's en cd's die ik keek en luisterde.....wat een ademruimte geven die MA's dan en wat een bakbeest is die SR  HB
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Tigger

 :-o  :?  :| Er komt deze week een setje MA-500 bij.......voor de center......



HLP


WAAR EINDIGT DIT?
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Stadium III

DIT EINDIGT NERGENS !!  :-P

Hoe is het met de bouw van de subwoofer
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Tigger

Vanmiddag dan eindelijk de tijd gevonden om de MA's naar Audioservice in Elst te brengen voor een servicebeurt. Er is volgens mij niks mis mee, maar ik wil dat ze alle 6 ( :-o ) even nagekeken worden en van binnen schoongemaakt. Wel heb ik nog steeds last van een bromtoon bij ongeacht welk medium wordt afgespeeld, dus heb dat meteen aangegeven. Er werd heel even geopperd aan de manier van aansluiten, maar als ik ze over een twee weken of zo kan ophalen, krijg ik een volledig verslag van een techneut.

Dus alle kabels, interlinks e.d. liggen nu hulpeloos in het gedeelte waar eerst de MA's prijkten.......de fronts dus maar weer direct op de SR aangesloten en hoewel dat absoluut uitstekend klinkt, mis ik toch echt wel de MA's! De kracht waarmee de MA's de fronts de baas blijven, is formidabel!

Groet van een voor-een-paar-weken-MA-loze-Marantz-liefhebber.......  :cry:
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Stadium III

We hebben het met je te doen !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Tigger

Dank je. Dit doet me goed! Het zal me helpen om de komende tijd doorheen te komen  :-D
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips