De set van Tigger

Gestart door Tigger, september 01, 2009, 13:38:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tigger

Citaat van: drees62 op juli 27, 2010, 00:28:55
Volgens mij zitten er een stuk of 10 (koperen schroefjes) op de achterkant van je SR  :-P :-P
Maar ik wil die ene......  :?



Vanavond geen tijd gehad om e.a. te controleren. Wel morgenavond een nieuw stekkerblok ophalen bij Hifisupply -> dan kan ik de sub weer .1 aansluiten en wellicht toch ook nog High Level.... ;)



PS: mijn broertje is een sub voor mij aan het uitrekenen......
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Marvin

Die ene is de ander niet, -en die ander is de mijne....!

(Ramses Shaffy).  byebye

Tigger

 :wink:


Einde van de middag even naar Peter gereden om een nieuw stekkerblok te halen :) Duurde iets langer, want we raakten in gesprek over audio en onze sets.....en wat er allemaal was veranderd de afgelopen tijd in onze sets.....en wat we nog graag zouden willen doen in onze sets... Nee, ik heb me ingehouden en geen nieuwe bestelling gedaan.....hoewel het wel moeite kostte..... :|



Thuisgekomen maar meteen de Goldkabel uitgepakt en aangesloten! Zo, nu kan de REL weer fijn spelen via het .1 kanaal. Tot nu toe mis ik, heel eerlijk gezegd, de ondersteuning van de REL bij muziekweergave niet! Volgens mij is dat wel een goed teken richting de MA's  HB




Vanavond aan mijn vriendin gevraagd of en wat zij nu hoorde.....antwoord: "Ik moet alles veel zachter zetten dan normaal, want ik hoor OVERAL geluid en dan ook nog vrij hard!" Mmmm....betekent dus dat de MA's zeer goed hun werk doen ;)


Heb nog een tweede stekkerblok meegekregen om uit te proberen.....





Heb nu ook gemerkt dat het ècht de interlinks zijn, die de zachte brom veroorzaken -> ik had nog 1 andere interlink liggen en even verwisseld op het rechterkanaal. Vervolgens de diverse MA's achter elkaar uit- en aanzetten en nu bleek het linkerkanaal de zachte brom te veroorzaken. Conclusie: op zoek naar nieuwe interlinks  :angel:
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

WimPeu

...en zo blijf je bezig..... :-D

Mooi setje zo bij mekaar Tigger!! HB
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Tigger

#229
Heb net de Valhalla aangesloten en geluisterd (en gekeken) of er verschil was met het normale stekkerblok (Ehmann stekkerblok met Bals stekker en Lapp kabel) en de Valhalla Technology Cleanpower Filter.....

Zo op 't eerste gezicht was er toch wel wat verschil qua beeld: het leek iets rustiger en de kleuren waren net iets helderder. Heb zowel dvd, br als decoder gekeken. Aangezien ik alle beeld via de SR laat lopen, heb ik eerst de tv, de dv, de br en de decoder aangesloten en gekeken. Daarna ook de SR op de Valhalla en ik zag meer verschil. Verschil qua diepte en kleur (beide in positieve zin).

Daarna muziek gaan luisteren.....HEEEEEE, WAAR is de dynamiek in het geluid? De kracht, de volheid? Mmm.....de SR weer terug op de Goldkabel en HEEEEEE.....daar is dus de dynamiek en de kracht!! Ik had me al laten vertellen dat het vaak voorkomt dat gefilterde stekkerblokken in sommige sets de kracht en dynamiek wegfilteren.....

Dit wordt een lastige.....qua beeld doet de Valhalla wel het nodige en daar kan ik best in mee gaan, maar qua geluid zorgt het stekkerblok ervoor dat ik de dynamiek mis....

Ik laat het de komende paar dagen maar even zo: de MA's, de REL en de SR op de (ongefilterde) Goldkabel en de DV, de Humax en de Pana op de (gefilterde) Valhalla. Mocht het me toch niet bevallen, dan gaat de Valhalla weer terug.... Toch ook maar even mijn dierbare wederhelft raadplegen hierover ;)
Dat is toch het fijne van uitproberen: fijn kijken & luisteren en zien of horen of er een positief verschil is!

Wordt vervolgd....



PS: de interlinks voor de MA's zijn besteld :D

PS: ik zeg niet dat de Valhalla slecht is. Absoluut niet! De Valhalla doet absoluut aan filtering e.d. en ik moet er nu zien achter te komen of dit stekkerblok op mijn set datgeen doet wat ik graag zie en hoor!
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Marantz 81

wat ik erover gelezen heb werken alleen de echt dure netfilters ( 5/600 euro )

maar dan nog zou een afgeschermd stekkerblok beter zijn  :wink:

merk je echt verschil met het verbeteren van de voedings kabels en stekkerblok van goldkabel ? en wat zijn de verschillen ?

heb je ook nog andere merken geprobeerd ?

Tigger

Om met de laatste vraag te beginnen: Nee, ik heb geen andere merken geprobeerd. Ik heb me laten adviseren en het nodige "gegoocheld". Ik ben niet zo van uitproberen ;) Ik vraag na, zoek e.a. uit en dan koop ik het. In 9 van de 10 gevallen blijkt het een match :)

De Goldkabel is goed afgeschermd en heeft geen filter. Dat werkt echt prima: geen verlies aan dynamiek en kracht en nog steeds de rust in het gehele geluidsbeeld.

De Valhalla is ook goed afgeschermd en heeft ook een filter. Deze gebruik ik nu voor de diverse beeldweergevers en dan merk ik echt verschil in de kleuren: deze zijn kleurechter (tjeee, het lijkt wel een wasmiddelenreclame.......).

Heel even heb ik de Valhalla gebruikt voor de versterking, maar daarmee miste ik dynamiek en kracht in het geluid. Dat kan natuurlijk voor iedere set anders zijn. Op mijn set was dit het geval.

De Goldkabel is sowieso een blijvertje. De Valhalla heb ik te leen, maar ik vermoed dat deze ook een blijvertje wordt.....

Ja, ik merk absoluut verschil in de netkabels van Essential Audio Tools en het stekkerblok van Goldkabel -> er is meer rust, kracht en dynamiek in het geluidsbeeld. Ik kan nu eindelijk genieten van mijn meest favoriete band (De Dijk), terwijl ik dat voorheen niet echt kon: het geluid leek gedrongen en niet live, zoals ik gewend was.
Tegelijkertijd wil ik wel zeggen dat het natuurlijk de uiteindelijke combinatie van alle componenten is, die mij dat plezier in luisteren en kijken geven. Ik geloof namelijk (nog steeds) niet dat slechts 1 kabeltje of 1 stekkerblokje een levensgroot verschil kan maken. Ik geloof wel dat het de optelsom is van alles bij elkaar!
En zo langzamerhand kom ik steeds dichterbij bij de, voor mij, ultieme set.


Als 't goed is, komen eind deze week m'n interlinks binnen pompom


(Wat daarna komt/gebeurt, is nog 1 groot vraagteken, behalve 1 component, want de schetsen zijn al klaar.....maar ik ga nu maar eens gewoon genieten i.p.v. blijven upgraden, updaten e.d. ......)
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Marantz 81

bedankt voor de uitleg ,helder  :yes:

ja genieten van wat je hebt en stiekum verder kijken is niks mis mee  :-) maar wel blijven genieten  pompom

de dijk vindt ik ook goed ,maar vindt blof nog beter  byebye er is sowieso erg veel goeie nederlands talige muziek

lo

Citaat van: Tigger op augustus 02, 2010, 23:01:10
Om met de laatste vraag te beginnen: Nee, ik heb geen andere merken geprobeerd. Ik heb me laten adviseren en het nodige "gegoocheld". Ik ben niet zo van uitproberen ;) Ik vraag na, zoek e.a. uit en dan koop ik het. In 9 van de 10 gevallen blijkt het een match :)

De Goldkabel is goed afgeschermd en heeft geen filter. Dat werkt echt prima: geen verlies aan dynamiek en kracht en nog steeds de rust in het gehele geluidsbeeld.

De Valhalla is ook goed afgeschermd en heeft ook een filter. Deze gebruik ik nu voor de diverse beeldweergevers en dan merk ik echt verschil in de kleuren: deze zijn kleurechter (tjeee, het lijkt wel een wasmiddelenreclame.......).

Heel even heb ik de Valhalla gebruikt voor de versterking, maar daarmee miste ik dynamiek en kracht in het geluid. Dat kan natuurlijk voor iedere set anders zijn. Op mijn set was dit het geval.

De Goldkabel is sowieso een blijvertje. De Valhalla heb ik te leen, maar ik vermoed dat deze ook een blijvertje wordt.....

Ja, ik merk absoluut verschil in de netkabels van Essential Audio Tools en het stekkerblok van Goldkabel -> er is meer rust, kracht en dynamiek in het geluidsbeeld. Ik kan nu eindelijk genieten van mijn meest favoriete band (De Dijk), terwijl ik dat voorheen niet echt kon: het geluid leek gedrongen en niet live, zoals ik gewend was.
Tegelijkertijd wil ik wel zeggen dat het natuurlijk de uiteindelijke combinatie van alle componenten is, die mij dat plezier in luisteren en kijken geven. Ik geloof namelijk (nog steeds) niet dat slechts 1 kabeltje of 1 stekkerblokje een levensgroot verschil kan maken. Ik geloof wel dat het de optelsom is van alles bij elkaar!
En zo langzamerhand kom ik steeds dichterbij bij de, voor mij, ultieme set.


Als 't goed is, komen eind deze week m'n interlinks binnen pompom


(Wat daarna komt/gebeurt, is nog 1 groot vraagteken, behalve 1 component, want de schetsen zijn al klaar.....maar ik ga nu maar eens gewoon genieten i.p.v. blijven upgraden, updaten e.d. ......)


Kijk dat zijn nog steeds mooie berichten.
Inderdaad bij elke wijziging in dit soort dingen zijn de verschillen niet super groot. De som maakt het verschil, en misschien is de uitkomst wel groter dan de som der delen.
Veel plezier met je "testwerk"

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Tigger

Citaat van: Tigger op augustus 02, 2010, 23:01:10Als 't goed is, komen eind deze week m'n interlinks binnen...
En inderdaad: vanmiddag kwam de postbode langs met een pakketje  pompom Gister op de post gedaan, vandaag binnen! Super weer, Hifisupply.

Snel openmaken....



Kon me niet inhouden om meteen aan te sluiten en te luisteren.... Eerste bevindingen zijn uitermate positief! Een mooie open klank en het middengebied komt nu helemaal tot z'n recht!  HB





Ikzelf heb alleen een kleine vergissing gemaakt met de "jumpers" van dezelfde serie......deze zijn te kort om de MA's te bruggen, maar dat is uitstekend opgelost: ik kan ze omruilen tegen een set 50cm interlinks... die kan ik aankomende week ophalen.

Dan volgt er ongetwijfeld een wat uitgebreider commentaar over m'n bevindingen ;)
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

thepioneer

nette kabels hoor, alleen balen dat de korte kabels te kort zijn. Je bent al gauw meer lengte kwijt als je denk.

Je bent er goed mee bezig
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Marantz 81

Je voelt je af en toe net weer klein kind zo gelukkig met je nieuwe spullen  :-D

veel luisterplezier  :yes: byebye

Totofan

Nette kabels, veel luister plezier.

Groet Marcel
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Tigger

Citaat van: Marantz 81 op augustus 07, 2010, 10:27:39
Je voelt je af en toe net weer klein kind zo gelukkig met je nieuwe spullen  :-D
:yes:

Boys and their toys... ;)
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

xander32

Nice!

Heb zelf ook alleen positieve ervaringen met Hifisupply.


Sander.
Citaat van: Tigger op augustus 06, 2010, 23:24:51
En inderdaad: vanmiddag kwam de postbode langs met een pakketje  pompom Gister op de post gedaan, vandaag binnen! Super weer, Hifisupply.

Snel openmaken....



Kon me niet inhouden om meteen aan te sluiten en te luisteren.... Eerste bevindingen zijn uitermate positief! Een mooie open klank en het middengebied komt nu helemaal tot z'n recht!  HB





Ikzelf heb alleen een kleine vergissing gemaakt met de "jumpers" van dezelfde serie......deze zijn te kort om de MA's te bruggen, maar dat is uitstekend opgelost: ik kan ze omruilen tegen een set 50cm interlinks... die kan ik aankomende week ophalen.

Dan volgt er ongetwijfeld een wat uitgebreider commentaar over m'n bevindingen ;)