Om met de laatste vraag te beginnen: Nee, ik heb geen andere merken geprobeerd. Ik heb me laten adviseren en het nodige "gegoocheld". Ik ben niet zo van uitproberen
Ik vraag na, zoek e.a. uit en dan koop ik het. In 9 van de 10 gevallen blijkt het een match
De Goldkabel is goed afgeschermd en heeft geen filter. Dat werkt echt prima: geen verlies aan dynamiek en kracht en nog steeds de rust in het gehele geluidsbeeld.
De Valhalla is ook goed afgeschermd en heeft ook een filter. Deze gebruik ik nu voor de diverse beeldweergevers en dan merk ik echt verschil in de kleuren: deze zijn kleurechter
(tjeee, het lijkt wel een wasmiddelenreclame.......).
Heel even heb ik de Valhalla gebruikt voor de versterking, maar daarmee miste ik dynamiek en kracht in het geluid. Dat kan natuurlijk voor iedere set anders zijn. Op mijn set was dit het geval.
De Goldkabel is sowieso een blijvertje. De Valhalla heb ik te leen, maar ik vermoed dat deze ook een blijvertje wordt.....
Ja, ik merk absoluut verschil in de netkabels van Essential Audio Tools en het stekkerblok van Goldkabel -> er is meer rust, kracht en dynamiek in het geluidsbeeld. Ik kan nu eindelijk genieten van mijn meest favoriete band (De Dijk), terwijl ik dat voorheen niet echt kon: het geluid leek gedrongen en niet live, zoals ik gewend was.
Tegelijkertijd wil ik wel zeggen dat het natuurlijk de uiteindelijke combinatie van alle componenten is, die mij dat plezier in luisteren en kijken geven. Ik geloof namelijk (nog steeds) niet dat slechts 1 kabeltje of 1 stekkerblokje een levensgroot verschil kan maken. Ik geloof wel dat het de optelsom is van alles bij elkaar!
En zo langzamerhand kom ik steeds dichterbij bij de, voor mij, ultieme set.
Als 't goed is, komen eind deze week m'n interlinks binnen
(Wat daarna komt/gebeurt, is nog 1 groot vraagteken, behalve 1 component, want de schetsen zijn al klaar.....maar ik ga nu maar eens gewoon genieten i.p.v. blijven upgraden, updaten e.d. ......)