De set van Tigger

Gestart door Tigger, september 01, 2009, 13:38:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

minguel

Citaat van: Tigger op juli 05, 2010, 23:03:33
En daar zijn we weer........net terug van een heerlijke vakantie en maar meteen de stoute schoenen aangetrokken en een kleine bestelling gedaan bij Hifisupply..... een 3-tal stroomkabels en een nieuwe subwooferkabel  :yes:

Ik weet het en menigeen onder ons ook: wanneer je eenmaal besmet bent met het virus, komt het simpelweg nooit meer goed met je!!!  nonono Ik heb al diverse sessies gehad met diverse mensen en iedere keer wordt tegen mij gezegd: je bent niet meer te redden, geef je er maar aan over! Dat laatste klinkt als muziek in mijn oren en hopelijk ook de nieuwe kabels ;)

Binnenkort worden de volgende kabels geleverd (voor de SR, de DV en de Sub): Essential Audio Tools Current Conductor en de QED Signature Subwooferkabel!  :angel:

Tigger,
Plaats je hier je ervaringen met nieuwe kabels?

Minguel
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

Tigger

Minguel, tuurlijk doe ik dat!


En uiteraard weer met een paar fotootjes ;)





Ik ga nu maar eens pitten en wie weet, ben ik morgen genezen van het virus............   HLP
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Tigger

Nog niet genezen, maar wel morgenavond de kabels ophalen  pompom
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

xander32

Citaat van: Tigger op juli 07, 2010, 21:50:03
Nog niet genezen, maar wel morgenavond de kabels ophalen  pompom
Voorpret is de leukste pret.


Sander.

Marantz 81

Citaat van: Tigger op juli 07, 2010, 21:50:03
Nog niet genezen, maar wel morgenavond de kabels ophalen  pompom

:schater:

en spelen ze al ?

Tigger

#200
Vanavond even snel langs Peter (HifiSupply) om de kabels op te halen en weer snel naar huis.......kom ik natuurlijk weer in de file terecht op de A2 bij Eindhoven! Maar goed, gelukkig heeft de Patriot een best acceptabel muzieksysteem, dus het was niet afzien (en de airco op standje winter!).

Thuisgekomen werd ik enthousiast begroet door ons oudste zoontje en mocht ik eerst buiten gaan spelen met 'm (helemaal geen straf overigens :) ). Dus de doos met alle dozen met kabels maar even op de tafel geparkeerd. Iets later kwam de buuf ff voorbij en zag ik mijn kans schoon om toch snel naar binnen te glippen en toch maar de kabels aan te sluiten......ach ja, grote jongens en hun speelgoed ;)





Toch wel weer de nodige kabels, dacht ik zo -> de SR, de DV en de REL hebben nu een nieuwe netkabel en ook heeft de REL een nieuwe interlink. Ziet er erg mooi uit, moet ik wel zeggen  8-)



En een behoorlijk verschil met de originele kabels.....



Zie ik verschil??? Jazeker!!!! Absoluut in uiterlijk, afscherming en dikte! Hoor ik verschil? Jazeker!!! Absoluut in rust en detail! Ik had snel een cd-tje opgezet van James Blunt en het eerste wat mijn vriendin zei: "Heee, ik hoor meer en alles veel duidelijker. Ik hoor veel meer rust."  hello

Inderdaad: ik hoorde het ook! Alles klinkt heerlijk rustig en ik hoor inderdaad ook meer detail. En dat door een paar andere netkabels? Ik heb een hele tijd volgehouden dat dat niet kan, dat dat geld uit je zak klopperij was, dat dat een fabeltje was etc! Maar ik kom (ook) hier op terug! Goede netkabels maken wel degelijk verschil!! Het is wel een investering, maar het verdient zich direct terug in het genieten van de muziek!!! Wil ik dit horen? Vermoedelijk wel. Hoor ik dit daadwerkelijk? Jazeker! Ook mijn vriendin hoort het verschil en met alle respect, maar zij is geen audiofiel....

Ben ik blij? Jazeker!! pompom  Ben ik tevreden? Uiterst!!  :yes:

Het grote verschil is de rust in het totale geluidsbeeld en dat hoort zo lekker aan!!!  :kwijl:
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

lo

Heeeelllllll mooi weer pompom pompom
Geniet ervan :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

minguel

Citaat van: Tigger op juli 08, 2010, 22:13:41
En een behoorlijk verschil met de originele kabels.....

Zie ik verschil??? Jazeker!!!! Absoluut in uiterlijk, afscherming en dikte! Hoor ik verschil? Jazeker!!! Absoluut in rust en detail! Ik had snel een cd-tje opgezet van James Blunt en het eerste wat mijn vriendin zei: "Heee, ik hoor meer en alles veel duidelijker. Ik hoor veel meer rust."  hello

Inderdaad: ik hoorde het ook! Alles klinkt heerlijk rustig en ik hoor inderdaad ook meer detail. En dat door een paar andere netkabels? Ik heb een hele tijd volgehouden dat dat niet kan, dat dat geld uit je zak klopperij was, dat dat een fabeltje was etc! Maar ik kom (ook) hier op terug! Goede netkabels maken wel degelijk verschil!! Het is wel een investering, maar het verdient zich direct terug in het genieten van de muziek!!! Wil ik dit horen? Vermoedelijk wel. Hoor ik dit daadwerkelijk? Jazeker! Ook mijn vriendin hoort het verschil en met alle respect, maar zij is geen audiofiel....

Ben ik blij? Jazeker!! pompom  Ben ik tevreden? Uiterst!!  :yes:

Het grote verschil is de rust in het totale geluidsbeeld en dat hoort zo lekker aan!!!  :kwijl:

Hoi Tigger,

Had je deze kabels eerst uitgeprobeerd of heb je ze op de gok gekocht?
Heb je de kabel van je stekkerblok ook vervangen?

Ben al een tijd een beetje nieuwsgierig. Heb zelf een Isotek Mutiway Stekkerblok, met een gewone kabel. Daarna heb ik alles van Supra Lorad.

Ik wil in 1e instantie een andere kabel proberen op het Isotek blok of iets anders voor ik verder ga tweaken.


O ja, natuurlijk gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten.

Minguel
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Tigger

Citaat van: minguel op juli 08, 2010, 22:35:39Had je deze kabels eerst uitgeprobeerd of heb je ze op de gok gekocht?
Ik heb de kabels niet uitgeprobeerd, maar in (zeer) goed overleg met en op aanraden van HifiSupply aangeschaft..... Peter kent mijn set en ik vertrouw hem op z'n woord. Hij gaf een tweetal suggesties, waaronder de zojuist aangeschafte netkabels en AudioQuest. Daarmee ben ik aan de slag gegaan....d.w.z.: recensies zoeken en ervaringen. Al snel kwam ik uit bij E.A.T. en dat is een zeer goede keuze gebleken!

PS: ik ben niet zo van uitproberen en nog een keer, en nog een keer...... Als 't niet goed is, verkoop ik ze of ruil ik ze in..... Bovendien ga ik uit van de kwaliteit van de leverancier / fabrikant. En QED en Essential Audio Tools zijn beiden erg goed.


Citaat van: minguel op juli 08, 2010, 22:35:39Heb je de kabel van je stekkerblok ook vervangen?
Het stekkerblok bestaat uit een Lapp-kabel, een Bals-stekker en een Ehmann-stekkerdoos...... Lijkt mij wel in orde (op dit moment....) ;)

Ik weet niet waar je woont, maar als je in Noord-Brabant woont, mag je wel een keer een E.A.T. kabel komen lenen.....





@Rob: thanks!!! :)
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

minguel

Citaat van: Tigger op juli 08, 2010, 22:55:26
Ik weet niet waar je woont, maar als je in Noord-Brabant woont, mag je wel een keer een E.A.T. kabel komen lenen.....
@Rob: thanks!!! :)

Almere :-D
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

Tigger

Mmmm.....is nèt iets te ver om op en neer te rijden....



Vanavond even de rust genomen om op m'n gemak te luisteren en te kijken.

Kijken: ik weet niet of er een direct waarneembaar verschil is, maar het lijkt alsof de DV iets meer helder en met nog meer detail weergeeft. Het beeld is rustig en piekfijn in orde.

Luisteren: tja, dat is wel degelijk direct waarneembaar! Het complete geluidsbeeld geeft ruimte, lucht, detail, helderheid en timbre weer! En met name dat laatste is heerlijk om naar te luisteren.....onderuit gezakt op de bank met een glas La Trappe is het dubbel genieten! Het geluidsbeeld is breed en ieder instrument en iedere stem wordt exact weergegeven.
Ik heb een aantal tracks van een tweetal DVD's gezien en beluisterd (The Eagles - Hell freezes over en Diana Krall - Live in Paris) en bij beide was het feest! Een nog groter feest werd het toen ik de cd Brussel van De Dijk opzette!!!!! De Dijk is mijn meest favoriete band en muziek: alle cd's heb ik en als 't even kan, ben ik bij hun concerten (wanneer in de buurt)..... Ik ben daarom altijd toch wat huiverig om cd's van De Dijk te luisteren, omdat ik te vaak bij een concert van hen ben geweest en thuis dezelfde passie verwacht. Voorheen hoorde ik die passie niet, maar sinds vanavond weer wel!



Ben ik om? Ben ik overtuigd? Volmondig: JA!! Dit is waar ik al lange tijd naar op zoek was! Kan het nog beter? Ongetwijfeld! Wil ik dat? Op dit moment even niet! Eerst maar eens rustig gaan genieten van wat de installatie nu kan!



PS: die laatste opmerking is trouwens ook in mijn oor gefluisterd door mijn vriendin......
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Marantz 81

die laatste zin  :schater: ze heeft wel gelijk  :yes:

mooie kabels weer een goeie vooruitgang zo te lezen  hello

Tigger

Ik ben doorgeslagen!  redface  redface  redface Vanmiddag kwam mijn broertje langs om een aantal fijne dingen af te leveren (4)......dingen, die beter bekend staan als monoblokken.....monoblokken, die ik van thepioneer heb over kunnen nemen (bedankt, Ronald!)......monoblokken die de naam dragen Marantz MA-500

Ik zei nog zo: "Voorlopig eerst maar eens genieten"........maar het mocht niet baten  :no: Ik schaam mij diep dat ik mijn forumgenoten heb voorgelogen dat de stroomkabels de laatste upgrade zou zijn voor de komende tijd.  :eerie:


Gelukkig is "de komende tijd" een relatief begrip  :yes:


Helaas heb ik nog geen tijd gehad om ze aan te sluiten, maar dat zal wel niet lang op zich laten wachten. Waarover meteen een vraag: ik kan ze natuurlijk gebrugd laten spelen voor de fronts -> meer kracht, meer reserve en meer controle. Dan vervalt wel het bi-ampen?
Maar ik kan ze ook apart gebruiken voor de fronts en de rears -> voor iedere luidspreker dan een aparte eindversterker. Ok, de SR8002 heeft dat ook, maar niet in de bouw, zoals de MA-500's....Ik vermoed ook hier meer kracht, meer reserve en meer controle.
Of is het zelfs mogelijk om te bi-ampen met de monoblokken via de SR en dan per front 2 blokken (in bi-amp opstelling)?

Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

thepioneer

Ik ben blij te horen dat je tevreden bent met de monoblokken. Als je ze brugt dan wordt je echt gelukkig. Je kan er altijd nog 4 bij halen voor de rears  stupid . Je ouders waren erg gastvrij. Hebben even gezellig koffie gedronken en gekletst. Het was zo even mooier als via tnt want nu heb je ze ongeschonden gekregen. Het zou zonde zijn geweest als ze beschadigden.

Denk wel aan dat je ze goed aansluit straks als je gaat bruggen. Denk ook vooral om de signaalkabel en luidspreker kabel aansluitingen. De monoblok waar je de signaalkabel vanaf de sr in zet wordt de plus van de luidspreker (ook de plus van de monoblok gebruiken) de beide minnen op elkaar aansluiten en dan wordt de plus van de laatste monoblok en min van de speaker.

Het staat ook in de papieren maar dacht zeg het maar even. Ook heb ik eens op internet gelezen dat iemand een keer de luidspreker kabel die de minnen verbinden heeft aangesloten maar die kabel had een paar draadjes tegen het chassis aan zitten en die heeft er een opgebrand :(. Denk daar dus ook goed om. Zelf had ik alles met banaanstekkers aangesloten. Zit je altijd goed en is lekker makkelijk.

Hoor wel hoe het je gaat bevallen ;)


groeten ronald
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550