De set van Tigger

Gestart door Tigger, september 01, 2009, 13:38:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WimPeu

Ziet er zeker strak uit zeg.. notworthy

Wat een joekel ven een center.. HB
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Tigger

Thanks!! Yep, het is geen kleine center......even groot als de rears.......dus een rear, maar dan op z'n kant, zeg maar ;)




En ik hoef nu ook geen kabelgootje meer te maken voor de kabels naar de Pana  clown1


Trouwens, iemand een idee hoe ik de Pana meteen op ingang HMDI 1 kan laten beginnen bij het aanzetten van het scherm? Nu moet ik iedere keer overschakelen.....
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Vlearmoes

Ja dat beginnen op HDMI 1  moet ik ook nog uitvogelen   
het heeft iets met de hotel instelling te maken in het service menu

Theo
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Tigger

@ jwx: Ja, Audiolab is voor mij ècht helemaal top!! Ik ben ervan overtuigd dat Audiolab menige "bekende" luidsprekers wegspeelt!  :mrgreen:




@Vlearmoes: gevonden!!!!  :-D


Heb ff gegoogled en het volgende gevonden:
CiteerHotel = -/V (op tv) + 3x AV (op afstandsbediening)

Met behulp van de Hotel mode kun je enkele standaard instellingen wijzigen. Je moet hiervoor de Hotel Mode op ON zetten (Hotel menu: [-/V] knop op de TV ingedrukt houden en gelijktijdig 3x de AV knop op de afstandsbediening indrukken).

Ongevaarlijk zijn de volgende opties:

* Initial INPUT: Als je de TV aan zet, maakt deze standaard gebruik van de analoge tuner. Kijk je alleen via digitale kabel decoder die je op een HDMI, Scart of component ingang hebt aangesloten, dan kun je hier instellen dat bij het aanzetten van de TV niet de analoge tuner geselecteerd wordt, maar de HDMI, Scart of component ingang.
* Initial VOL level: Het volume level dat de TV gebruikt bij het aanzetten. Loopt je geluid altijd via je surround set, dan kun je deze op 0 zetten.
* Maximum VOL level: Handig als je kleine kinderen hebt. Je kunt hiermee nl. instellen hoe hard de TV kan.
* Initial POS: Het analoge kanaal dat standaard geselecteerd wordt bij analoge ontvangst. Kijk je vaak naar RTL4, dan kun je deze op 4 zetten zodat kanaal 4 direct geselecteerd wordt op het moment dat je de TV aan zet. (Alleen nuttig wanneer je analoog kijkt).

Gevaarlijke opties (DUS NIET GEBRUIKEN!)
Als je de Remote lock of de Button lock aan zet, dan kun je NIET meer in het hotel menu komen. Je kunt deze wijzigingen dan dus NIET meer ongedaan maken, dit kan enkel een service monteur!

* Remote lock. Zorgt er voor dat je je afstandsbediening niet meer kunt gebruiken.
* Button lock. Zorgt er voor dat de knoppen op de TV niet meer werken.

Heb 't net geprobeerd en het werkt! Eerst tv aanzetten en vervolgens bovenstaande stappen doen en de tv start keurig op HDMI 1 wanneer ik deze aanzet. Geen extra handeling meer.  :-D
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Vlearmoes

#170
Citaat van: Tigger op mei 01, 2010, 21:17:23
@ jwx: Ja, Audiolab is voor mij ècht helemaal top!! Ik ben ervan overtuigd dat Audiolab menige "bekende" luidsprekers wegspeelt!  :mrgreen:




@Vlearmoes: gevonden!!!!  :-D


Heb ff gegoogled en het volgende gevonden:
Heb 't net geprobeerd en het werkt! Eerst tv aanzetten en vervolgens bovenstaande stappen doen en de tv start keurig op HDMI 1 wanneer ik deze aanzet. Geen extra handeling meer.  :-D

Kijk dat is mooi  ik wist van de klepel   maar had de klok nog niet gevonden    Dank daarvoor  :yes:
ook makkelijk voor mijn schotelaansluiting op de hdmi 1
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Tigger

Gelukkig dat de klok nu luidt ;) Ach, gelukkig zochten we niet naar een speld in een hooiberg ;)



Graag gedaan :)
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Vlearmoes

#172
Citaat van: Tigger op mei 01, 2010, 21:38:57
Gelukkig dat de klok nu luidt ;) Ach, gelukkig zochten we niet naar een speld in een hooiberg ;)



Graag gedaan :)


Bij andere toestellen (merken/types )  is dat wel anders  :|

Er komen nu veel mensen die een HDkabelbox (hdmi verbinding) krijgen   en die schakeld de tv niet rechtstreeks naar de hdmi ingang heen
dit was wel het geval met de oude scart rgb die gaf een handshake mee zodat de tv netjes naar een externe ingang schakelde

Ik probeer ze dan wel eens te helpen maar kan dan geen gegevens vinden


Theo
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Tigger

Vanmiddag m'n centerkabel weer terug: een tijd geleden heb ik een aantal kabels besteld en opgehaald, maar omdat ik toen nog m'n oude center had en de kabel niet kon aansluiten met banaanstekers, de kabel "droog" laten leveren.....
De nieuwe center stond er nu al een tijd, maar nog geen tijd gehad om de centerkabel te laten voorzien van QED Airloc banaanstekers...... Donderdag verstuurd, vrijdag gemonteerd en gisteren weer ontvangen! Het resultaat mag er zijn! Niet alleen qua uiterlijk, maar zeer zeker ook qua geluidskwaliteit  :-D



Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

xander32

Citaat van: Tigger op mei 09, 2010, 02:15:01
Vanmiddag m'n centerkabel weer terug: een tijd geleden heb ik een aantal kabels besteld en opgehaald, maar omdat ik toen nog m'n oude center had en de kabel niet kon aansluiten met banaanstekers, de kabel "droog" laten leveren.....
De nieuwe center stond er nu al een tijd, maar nog geen tijd gehad om de centerkabel te laten voorzien van QED Airloc banaanstekers...... Donderdag verstuurd, vrijdag gemonteerd en gisteren weer ontvangen! Het resultaat mag er zijn! Niet alleen qua uiterlijk, maar zeer zeker ook qua geluidskwaliteit  :-D




Ziet er strak uit. Mooie pluggen zijn dat die QED :yes:.


Sander.

JeroenGRT

ziet er inderdaad goed uit! Volgens mij gebruik BB&G ze ook bij cardas crosslink kabels van de rol.

Tigger

notworthy  :-D  :mrgreen:  HB  hello  pompom  :yes: Dat zijn de eerste indrukken van de huidige instellingen en veranderingen, gedaan door Stadium III!!!

Stadium III was vanavond bij ons op bezoek om e.a. af te stellen en het is absoluut op alle gebieden een succes geweest: ik stond nogal sceptisch tegenover "technisch" luisteren en aan de hand daarvan de set instellen en dan ook nog met behulp van meetapparatuur en een calibratie-dvd. MAARRRRRR.........ik kom hier volledig op terug: het loont namelijk wel!!! Ik dacht toch echt dat ik e.a. goed had ingesteld, maar dat bleek dus niet het geval :( Stadium III heeft meer dan ruime ervaring in het afstellen van diverse sets en heeft daar ook gevoel bij en dat was goed te merken.

Zo op 't eerste gehoor klonk alles best aardig, maar na meten en (goed) luisteren, bleek dat toch e.a. anders afgesteld moest worden en ingedeeld -> de sub staat weer aan de rechterkant en de diverse instellingen zoals Source Direct (ik had dus toch op de een of andere manier SD uit staan), luidsprekervolumes, frequenties e.d. staan nu zoals het hoort. Het geluid is nu: volledig aanwezig, homogeen, vullend, vol, omringend..... om maar een paar termen te noemen.

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik nu echt wel de meerwaarde zie/hoor van het meten en calibreren van het geluid. Ik dacht dat ik goed kan horen (kan dat nog steeds), maar tegen de ervaring en het gevoel van Stadium III en de dB-meter en calibratie-dvd kan ik echt niet tegenop....
Enige is wel dat de sub op dit moment de zwakkere schakel is in het geheel, maar nog steeds goed z'n mannetje staat!!

Al met al een zeer geslaagde avond en ook nog complimenten gekregen over de set en de luidsprekers  :-D

De meer technische aspecten laat ik even over aan Stadium III ;)
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

WimPeu

Mooi om te lezen Tigger. :yes: Laat de "Subman" maar schuiven en draaien!! HB. Ooit zal hij hier ook maar eens de fine-tuning moeten gaan doen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

Hahaha mooi man !

Tja naar idd eerst wat luisteren kwam ik er idd al snel achter wat wel en niet klopte !
De veranderingen zijn doorgevoerd en Tigger was zo blij als een kind ! :-D

Ik moet wel zeggen dat de Audiolab speakers wel hun mannentje staan en dan dit 1 van de weinige set's is waarin ik zelf zou zeggen van jah deze speakers zou ik zelf ook wel willen !

Al bij al een zeer mooie set waar nog zeeeeer lang geluisterd naar kan worden ga zo daar Arnt ! :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

xander32

Citaat van: JeroenGRT op mei 09, 2010, 22:22:35
ziet er inderdaad goed uit! Volgens mij gebruik BB&G ze ook bij cardas crosslink kabels van de rol.
Goh  :lol:.


Sander.