De set van Tigger

Gestart door Tigger, september 01, 2009, 13:38:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marantz 81

ok  :-) 

moet je ze ook uitlaten die sloffen  :schater:

Tigger

Vanavond e.a. veranderd aan de instellingen van de SR: nadat ik de nieuwe center binnen had en het nieuwe meubel en sinds vandaag (=gister) de sub had verplaatst, had ik nog niet de instellingen veranderd van de SR. Eerst maar eens de afstand meten en die opnieuw ingesteld en tegelijkertijd dvd en bd op Source Direct gezet......

En toen viel mijn mond letterlijk open.....WAUW!!!! Dit klinkt opeens een stuk fijner en (nog) lekkerder! Met name de Source Direct gaf een veel helderder (en dieper) geluid. Een dvd is nu nog prettiger om naar te kijken en luisteren, om maar niet te spreken van een bd. De (sa)cd-weergave had ik al op Pure Direct staan en laat ik zo.



Ik snap nu dat er wordt gezegd om de Audyssey maar te laten voor wat het is of anders de basis-instellingen daarmee te doen en vervolgens zelf handmatig de instellingen verder af te regelen! :) .......wordt vervolgd, denk ik zo......
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

drees62

Houdt ie bij Source Direct of Pure Direct wel de instellingen van je bassmanagement vast dan?
Bij stereo wordt dit juist allemaal omzeild. Dus afstanden, volume db per channel, etc.

Stadium III

Afstanden en volume's per kanaal worden altijd vast gehouden
De grote van de speakers kan veranderen van small naar large als je dat hebt ingesteld


Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

drees62

Citaat van: Stadium III op januari 29, 2010, 16:59:21
Afstanden en volume's per kanaal worden altijd vast gehouden
De grote van de speakers kan veranderen van small naar large als je dat hebt ingesteld




Thanks, vanavond ook eens even uitproberen. Op het programma staat Band of Brothers  hello

Tigger

Afstanden en volumes veranderen inderdaad niet. Ook heb ik alle luidsprekers op large staan, dus daar verandert ook niets. Een aangezien ik de sub zowel high als low heb aangesloten, speelt die ook vrolijk mee met alles.

Wat me met name opviel, was dat bij een dvd op Source Direct de bas duidelijker en helderder werd weergegeven dan bij Audyssey.......het leek alsof die geknepen werd....zelfs bij bd is nu een verbetering hoorbaar.


Het lijkt wel een ontdekkingsreis van de mogelijkheden van de SR ;) Uitproberen, luisteren, andere instelling, weer luisteren, nog een andere instelling en weer luisteren en dan uiteindelijk tot een mooi geheel komen :)



drees62: laat even weten hoe en wat je veranderd hebt en wat je ervaringen zijn?
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

drees62

Citaat van: Tigger op januari 29, 2010, 19:07:00

drees62: laat even weten hoe en wat je veranderd hebt en wat je ervaringen zijn?

Ik heb het even uitgeprobeerd vanavond met de DVD van Roger Waters (veel laag!)
Maar eigenlijk geen verschil, ik had dan ook alles al handmatig ingesteld en met een db-meter de volumes bepaald. Ik merk dus zeker geen verbetering. Sterker nog, is voor mij geen optie omdat de lip-sync niet meer werkt in de Source Direct. Ik blijf dus gewoon in "Auto" afspelen.

Tigger

Thanks!

Leuk hè?! -> iedere set anders en ook weer andere instellingen en belevingen!


Ik zal zo eens proberen met een film-dvd wat er gebeurt.....mijn belevingen waren gebaseerd op de muziek-dvd Diana Krall - Live in Paris..... Zal ook nog een keer The Eagles - Hell freezes over & Farewell Tour I kijken / luisteren...


Wordt vervolgd  :-D
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

drees62

Citaat van: Tigger op januari 29, 2010, 23:26:20
Thanks!

Leuk hè?! -> iedere set anders en ook weer andere instellingen en belevingen!


Ik zal zo eens proberen met een film-dvd wat er gebeurt.....mijn belevingen waren gebaseerd op de muziek-dvd Diana Krall - Live in Paris..... Zal ook nog een keer The Eagles - Hell freezes over & Farewell Tour I kijken / luisteren...


Wordt vervolgd  :-D

Roger Waters is een muziek-DVD  :wink:

Maar zelfs dan is het lip-sync probleem er in Source Direct.

Tigger

Zojuist een paar gedeeltes van de eerder genoemde muziek-dvd's bekeken en geluisterd evenals een aantal gedeeltes van LOTR I.......

Ook nu is de basweergave in Source Direct veel duidelijker dan in Auto. Bovendien klinkt het gehele geluid in Auto veel tammer en vlakker (bijna flets in vergelijking met Source Direct). Ik heb geen idee hoe dat komt, maar weet wel dat ik vanaf nu (gister eigenlijk) fijn in SD speel wat betreft dvd en bd en niet meer in Auto.

Toen ik de SR kocht, heb ik eerst de Audyssey-microfoon aangesloten en alles laten instellen hierdoor. Daarna heb ik de afstanden gemeten en handmatig ingesteld en vervolgens de volumes op gehoor aangepast. Dat heb ik al die tijd zo gelaten.

Toen ik een paar dagen geleden bij Stadium III was en merkte dat hij e.a. op Source Direct had staan, ben ik dat eens gaan uitproberen en zoals al gezegd: SD is nu de standaard voor dvd en bd; voor (sa)cd is het Pure Direct!


Overigens heb ik geen last van lip-sync; die hoef ik niet gebruiken, want alles wordt hier direct doorgegeven zonder enige vertraging in beeld en/of geluid.







PS: vanmiddag alvast een spuitbus zwart gekocht voor de sub.......
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

drees62

Het verschil zit in de "auto" stand, is bij jou nog de Audessy instelling.
Heb dit ook ooit geprobeerd uiteraard maar klinkt bij mij nergens naar. De hoge tonen worden bijv. met 9 db opgehoogd, doet pijn aan de oren  violent1
Voor mij geen Audessy :no: :no:

Stadium III

Je kunt het beste de meeingebouwde EQ afzetten en idd de afstanden zelf ingeven

Bij de 7002 en 8002 zit er een optie auto lipsync functie op
De ze blijft altijd geactiveerd bij welke sound stand dan ook

Dus met de 7002 en 8002 kun je op source direct spelen en de lipsync blijft actief !

Verder heb ik hier met AUTO en SD of PD ook dat het geluid veranderd en dan in het positief van PD en SD

Ook met de oude SR 7001 hier altijd alles op source direct alleen dan kan je een lipsync probleem hebben omdat die niet auto bijgesteld wordt
(dit is met alle .001 recievers)
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Tigger

 hello Laat ik net mijn vriendin de nieuwe settings horen......zegt ze: "......het klinkt heel raar, maar ik hoor veel meer definitie! Ook de stemmen en snaar aanslagen zijn veel duidelijker...."  pompom


Zowel mijn vriendin als de set zijn blijvertjes!  :yes:  :-D
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Tigger

 redface ......het is veel te lang geleden dat ik ronddwaalde op het forum......  redface .....heb 't de afgelopen paar weken (uhm...maanden..) ontzettend druk gehad met m'n nieuwe opdracht, voorbereidingen treffen voor nieuw bedrijfje, organiseren lustrumevenementen MX-5 Owners en natuurlijk thuis met mijn vriendin en onze zoontjes.

Maar goed: de tijd dat ik even "vrij" was, hebben we wel kunnen genieten van de set :) Gisteravond nog Avatar op br gezien en jezus, wat is die SR en de Pana toch fijn speelgoed (en natuurlijk de Audiolabs en de REL).
Vanochtend bedacht ik me dat het maar tijd was geworden om de Pana iets omhoog te monteren zodat de center onder de tv kan staan (eindelijk dan, want het scherm hangt er al een maandje of 4.....). Meten = weten, wordt weleens gezegd en dat klopt absoluut: de center kan nu nèt onder de Pana en heeft iets minder dan een halve cm ruimte :) De Pana hangt nu ook meer van de muur af en ook dat bevalt ons prima.

Fotootjes zeggen soms meer, niet?! ;)







Dat is dus nu ook goed :D Eens denken wat ik de komende tijd kan verzinnen om te doen dan wel uit te breiden.....  :lol:
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Stadium III

Kijk ziet er weer zeer mooi uit !

En verder is Avatar zekerwel zeer mooi :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4