De set van Tigger

Gestart door Tigger, september 01, 2009, 13:38:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stadium III

Citaat van: Tigger op januari 14, 2010, 18:59:14
En gister is netjes de (aktie) Panasonic BD-speler afgeleverd......nu nog aansluiten, maar dat zal dit weekend pas worden....

:-D

Lekker BDtje kijken !!! HB
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Tigger

Ik kon het natuurlijk niet laten  :no: !!

Vanavond toen mijn vriendin op bed lag en ook onze zoontjes allang en breed op 1 oor lagen, heb ik het audiomeubel maar eens naar voren geschoven om alles eens netjes aan te sluiten met enkel HDMI.
Zo gezegd, zo gedaan. Daarna de SR goed ingesteld en meteen de juiste benamingen gegeven voor de diverse inputs en rustig wat gaan "testen" -> er is geen enkel verlies in beeld en/of geluid!  :-D De SR geeft perfect het beeld 1-op-1 door en "pakt" het geluid meer dan uitstekend op. Bovendien kan ik nog steeds tegelijkertijd tv kijken en radio luisteren  :-D

Helaas geen br-disc in huis, dus morgen maar eens shoppen  :yes:



Heb dus nu een tweetal PRACHT digitale audiokabels over.....
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Tigger

Tja......en ook dit kon ik weer niet laten......toch maar even langs de Makro gereden en m'n eerste BR-schijfje gehaald!  :-D  Angels & Demons!

Los even van de film en verhaallijn (daar schijnen de meningen over verdeeld te zijn.....ik vond het een goed film), is het beeld en het geluid werkelijk helemaal fantastisch!!! Ik heb me een paar keer betrapt dat ik toch even achterom keek, waar dat geluid vandaan kwam ;)
Het beeld is inderdaad haarscherp. Ik weet op dit moment, na 1 BR, nog niet of er ontzettend veel verschil is met de DV-7001......  :? Ik denk dat ik daarvoor een aantal films op BR moet kijken, die ik goed ken op dvd?

Maarruh.....ik denk dat ik snel wat meer BR schijfjes ga kopen, want dit is toch wel errug mooi  :yes: (met name het geluid  notworthy ).
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Stadium III

Ik vindt het idd ook een zeer mooie film angels en demons !

Kwa beeld en geluid zeker goed !!!

Hellboy II en The dark knight zeker aanraders !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dmeerpa

Laten we Transformers 2 niet vergeten, voor mij een referentie op HD audio gebied.


Sta wel versteld dat je nog niet overtuigd bent van het verschil met de DV7001. Hier is het een wereld van verschil. Ofwel is mijn DV7001 slecht ingesteld, ofwel is mijn Pioneer PD51F een supercombinatie met de Pioneer plasma.
OF merk ik het verschil beter door de afmeting van mijn scherm. Maar hier vermijd ik waar het kan DVD en ga resoluut voor BD.
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround,
              SVS 4 x Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Stadium III

Ben het wel met tigger eens dat een dv 7001 met zijn dvd's zeer goed overweg kan  :-D

Maar ik heb ook wel dat ik voor liever BD kijk als DVD
De verschillen kwa scherpe dynamiek end zijn wel een stuk groter !!!

Dus al bij al komt er hier eigenlijk alleen maar BD binnen !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Tigger

Angels & Demons had ik nog niet gezien, dus ik zat meer naar de film zelf te kijken dan ècht op te letten wat beeld en geluid betreft. Natuurlijk valt de scherpte van het beeld en de geluidskwaliteit op, maar meer ook niet.
Vandaar dat ik vanmiddag even langs de Makro ben gereden en de BD Cars en The day after tomorrow gehaald (beide films heb ik op dvd en al een paar keer gezien).
Zojuist hebben we Cars gekeken en ik moet eerlijk zeggen: BD is idd scherper en gedetailleerder en het geluid is (veel) krachtiger.
Wellicht vanavond nog The day after tomorrow kijken...  :-D


Ik zal deze week eens dezelfde film op dvd en blu ray afspelen en tussendoor switchen -> volgens mij komt dan het verschil helemaal naar voren toe.



O ja: de DV-7001 kan gewoon heel erg goed overweg met dvd's  :yes:
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Tigger

Zoals ik in een ander topic aangaf, was ik nog niet helemaal tevreden met de plaats van de sub.... Vandaag toch maar aangepakt en de sub verplaatst naar links van de linker front. Was wel weer ff wat kabels verleggen, maar de in het andere topic genoemde ophoping is weg. De sub heeft nu meer ruimte om te kunnen spelen en het komt zelfs de laagweergave iets ten goede.

Heb ook nog even geëxperimenteerd met rubberen voetjes onder de fronts en de sub, maar was daar niet tevreden over -> het laag zakte weg en het geluid werd wat tam. Maar meteen eronderuit gehaald.

Het geheel ziet er nu zo uit:


(binnenkort maar een spuitbusje zwart kopen en de sub wat meer in kleur brengen....)
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Stadium III

Kijk mooie opstelling zo !

Fijn dat de subwoofer wat meer ruimte heeft om te ademen !
Ik kom binnenkort wel langs  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

lo

Ziet er strak en verzorgd uit pompom
Netjes, geniet ervan.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Citaat van: Tigger op januari 28, 2010, 16:47:24
Zoals ik in een ander topic
Het geheel ziet er nu zo uit:


(binnenkort maar een spuitbusje zwart kopen en de sub wat meer in kleur brengen....)
Wow, gave sloffen :yes:.


Sander.

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Tigger

Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Marantz 81

wat heb je met dat oude audio rack gedaan ?

ziet er wel mooi uit  :yes: welk merk type is het , misschien te koop ?

Tigger

Het oude rack staat nu boven op m'n kantoor niks te doen..... 't is 'n rack wat ik snel een keer bij een woonwinkel (niet Ikea) heb gekocht.

Binnenkort wil ik m'n oude Denon-set op m'n kantoor gaan aansluiten en plaatsen in het rack. Mocht dat nu niks worden, geef ik wel 'n seintje en mag je 't komen ophalen ;)
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips