De set van Tigger

Gestart door Tigger, september 01, 2009, 13:38:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mars

Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Marantz 81

mooi scherm hoor  :kwijl: gelijk op de goede hoogte gehangen voor de nieuwe center  :wink:

veel kijkplezier  pompom

Tigger

Weer wat geleerd over beeldinstellingen ;) Geen probleem hoor.....leer ik altijd van :)


Het scherm geeft voor ons alles perfect weer; niet te donker of te licht.....eigenlijk precies goed. Er zal heus wel een andere instelling zijn die nèt iets meer geeft, maar voorlopig hoeft dat van ons niet. Misschien dat ik in de toekomst een calibratie laat uitvoeren, maar "het is nu even goed zo" (citaat.......)

Vandaag kreeg ik een belletje van Audiolab dat de center klaar was en is aangeboden aan TNT, dus morgenavond of overmorgen komt-ie binnen  :yes:  Het scherm hangt nu precies goed voor de huidige center, maar helaas toch een cm of 3 - 4 te laag voor de nieuwe center (die toch wel 'n stukje hoger, breder en dieper is.....). De kabels vallen dan wel meteen uit het zicht (dus geen gootje...), maar ik heb (denk ik) nu even niet zo'n zin om het scherm weer eraf te halen, de "ophanging" aan de achterkant te veranderen en het scherm weer op te hangen. De nieuwe center zal nu net onder het embleem Panasonic komen....

Ook heb ik contact gehad met Hifisupply en alle kabels zijn daar binnen. Hoogstwaarschijnlijk rij ik woensdag even naar Peter om alles op te halen en de center-kabel ook van Airlocs te voorzien. We wonen vrij dicht bij elkaar, dus dat komt helemaal goed :)


En als alles binnen is en aangesloten, kan de Kerst beginnen!!! Heerlijk genieten van bi-amp fronts, een nieuwe center, nieuwe beeldkabels en natuurlijk de Pana en de Marantz!  :yes:  pompom  hello
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Marvin

was ook zeker geen kritiek van mijn kant hoor.
elkaar een beetje scherp houden kan enkel geen kwaad dacht ik...

ik vind Panasonic namelijk vreselijk mooie schermen..... !! :wink:

Marvin

en over je center voor het merkje van de tv, dat heb ik hier ook gehad toen het er allemaal nog even wat huiselijker uitzag.
dat is niet echt storend, zelfs de vrouwelijke visite vond dat geen visueel probleem.

(dat is nu wel anders).  :-D

Tigger

Snap ik ;) Was ook niet zozeer een op/aanmerking als wel dat ik het altijd interessant vind om verschillende ideeën te lezen en vervolgens met die input mijn eigen conclusie te trekken ;)

Ik heb nu pas ervaren wat een scherm kan doen wat betreft (beeld) beleving! Ik stond altijd sceptisch tegenover allerlei tweaks, kabels, schermen etc, maar heb nu met eigen ogen ervaren dat dit wel een fenomenaal beeld geeft!

Qua geluidsbeleving kan ik aardig meekomen en weet wat ik mooi vind en wat niet. Ook bekabeling "snap" ik nu veel beter en ben overtuigd dat de enige juiste bekabeling degene moet zijn die een perfecte match is met de versterker, weergevers en luidsprekers. En dat is, denk ik, voor iedereen verschillend, want iedereen hoort weer anders en heeft 'n andere smaak ;)

Nee hoor, ik stel alle replies op prijs en neem ze ter harte.






PS: Ach, als ik me een keer "kwaad" maak, hangt dat scherm ook weer goed, zodat de center eronder kan.......  :-D
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Marvin

Citaat van: Tigger op december 21, 2009, 22:48:17
Snap ik ;) Was ook niet zozeer een op/aanmerking als wel dat ik het altijd interessant vind om verschillende ideeën te lezen en vervolgens met die input mijn eigen conclusie te trekken ;)

en dat is in mijn ogen nu juist de bedoeling van een forum, allemaal dezelfde hobby en iedereen zijn eigen insteek.
geloof dat mensen met een vissenkom, die ze dan aquarium noemen, ook niet allemaal dezelfde steentjes en vissen hebben....  :-D

Tigger

Precies!!! Elkaars mening en input respecteren zonder elkaar te violent1 !

Hier mag je gelukkig nog eens je eigen set hebben en je eigen ideeën......op 'n ander forum ben je niks als je niet met de "kenners" meeloopt, hetzelfde aanschaft wat zij hebben en het vooral exotisch duur is.....


Anyway, hier is het gezellig en kunnen we elkaar idd scherp houden  :yes:
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Tigger

 pompom pompom pompom


Vanmiddag zat ik even boven op m'n kantoor en kreeg 'n belletje van mijn vriendin....... "Schat, er is een ENORM pakket zojuist afgeleverd...." Ik wist natuurlijk niet hoe snel ik beneden kon komen!   :-D

Het was inderdaad een behoorlijk pakket met de tekst: "Voorzichtig! - Zwaar en Zeer Breekbaar!"  :yes: Mijn nieuwe center was zojuist afgeleverd!  hello Meteen uitpakken natuurlijk, maar nog niet aansluiten....... eerst even alles op kamertemperatuur laten komen (en mijn vriendin laten wennen aan het formaat van de center...) en een paar fotootjes maken :)






De Thesis Center is duidelijk een formaatje groter dan de Center.... Toch?  HB Eerlijk moet ik wel zeggen dat ook ik even moest wennen aan het formaat. Je bent natuurlijk een aantal jaren gewend geraakt aan de (oude) Center en dan komt er ineens een nieuwe....


Vanavond, toen de kids eenmaal op bed lagen, de Audiolab Thesis Center aangesloten :-D




Ik zal morgen overdag proberen een fotootje te maken bij daglicht....




Wat wel meteen duidelijk was, is dat de geluidskwaliteit enorm is verbeterd! De spraak komt veel helderder uit de luidspreker en ook hoor ik meer effecten! Bovendien is de bas in de center goed aanwezig. Ik had natuurlijk wel gehoord en gelezen dat een center een van de meest belangrijke luidsprekers is in een surround-set, maar nog niet zo met eigen oren kunnen waarnemen! Ik wist niet dat er zo veel informatie naar een center werd doorgestuurd!


Morgen nog even naar Peter voor de nieuwe kabels  :yes:
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Marvin

ziet er goed uit hoor!
kan die stofkap eraf?
ik kijk graag onder de motorkap.....  :-D

Tigger

Citaat van: marvin op december 22, 2009, 22:36:04
ziet er goed uit hoor!
kan die stofkap eraf?
ik kijk graag onder de motorkap.....  :-D
Ik ook ;)

Zoiets???




Een errug fijne Center!  notworthy
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

WimPeu

Als ie net zo klinkt als ie eruit ziet zit het wel goed! HB
Lage WAF factor...but, who cares... :-D

Have fun..maar dat gaat wel goed komen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Tigger

Hahaha.......mijn vriendin zei nog: "Wat is die Center groot en lelijk!" Maar idd: who cares ;) Als we straks met Kerst een filmpje bekijken, zal er vast wel iets gezegd worden.....

De plasma vond ze ook eerst veel te groot, maar nu zegt ze: "Wauw, wat een beeld, zeg!"  :-D Mmmm....komt wel in orde, denk ik zo ;)



Daarnet even een klein "testje" gedaan..... de scene van de LOTR, Fellowship of the Ring, The Pass of Khazad-dum, waarbij The Balrog een toontje blaast.... -> het geluid is intens en vol, krachtig en helder, overtuigend en bijna overdonderend!

Toch wel anders dan met de oude center  :yes:
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Marvin

ja zoiets....  :-D

ziet er inderdaad degelijk uit, drivers lekker dicht op elkaar!
en een lekker ruim bemeten kast, je gaat een hoop dingen beter vinden zometeen.
zelf luister ik alles via de installatie, dus ook de tv. (altijd).
en daar merk je het ook gewoon heel goed. Philip Freriks stotterde dan wel, ik hoorde hem perfect.
stemmen zijn nu eenmaal fullrange.
stemmen zijn ook een puntbron, maar dat is weer een andere discussie...  :-D
erg mooi hoor!

nu de oude center als backsurround in een 6.1 proberen?

dmeerpa

Citaat van: Tigger op december 20, 2009, 23:17:32




Toch een mooie upgrade dat je gedaan hebt dit jaar.  Heb zelf ook een grootte center, en inderdaad dit doet veel met je geluid.

6.1 kan leuk zijn, vooral als je de achterste center een stuk achter de luisterpositie kan plaatsen. Ik heb er vroeger ook mee gespeeld met mijn oude center, alleen hed ik bijna geen plaats achter de zetel en stond de center zo goed als aan de hoofdsteunen, dus veel te dicht om mooi te integreren in het gehele geluidsbeeld. Had toen ook geen db meter en moest alles via de setup van de receiver afstellen.

Tevens bezitte ik toen de Marantz SR7500 ipv de SR8002. De SR8002 vind ik toch beter in het creëren van surround bij stereo of 6.1 of 7.1 bij 5.1 surround. Bij stereo vind ik vooral de CS-II zeer goed.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150