De set van Tigger

Gestart door Tigger, september 01, 2009, 13:38:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marantz 81

mooie center   :-) zal idd veel anders beter klinken  pompom

xander32

#121
Citaat van: Tigger op december 22, 2009, 22:29:21
pompom pompom pompom


Vanmiddag zat ik even boven op m'n kantoor en kreeg 'n belletje van mijn vriendin....... "Schat, er is een ENORM pakket zojuist afgeleverd...." Ik wist natuurlijk niet hoe snel ik beneden kon komen!   :-D

Het was inderdaad een behoorlijk pakket met de tekst: "Voorzichtig! - Zwaar en Zeer Breekbaar!"  :yes: Mijn nieuwe center was zojuist afgeleverd!  hello Meteen uitpakken natuurlijk, maar nog niet aansluiten....... eerst even alles op kamertemperatuur laten komen (en mijn vriendin laten wennen aan het formaat van de center...) en een paar fotootjes maken :)






De Thesis Center is duidelijk een formaatje groter dan de Center.... Toch?  HB Eerlijk moet ik wel zeggen dat ook ik even moest wennen aan het formaat. Je bent natuurlijk een aantal jaren gewend geraakt aan de (oude) Center en dan komt er ineens een nieuwe....


Vanavond, toen de kids eenmaal op bed lagen, de Audiolab Thesis Center aangesloten :-D




Ik zal morgen overdag proberen een fotootje te maken bij daglicht....




Wat wel meteen duidelijk was, is dat de geluidskwaliteit enorm is verbeterd! De spraak komt veel helderder uit de luidspreker en ook hoor ik meer effecten! Bovendien is de bas in de center goed aanwezig. Ik had natuurlijk wel gehoord en gelezen dat een center een van de meest belangrijke luidsprekers is in een surround-set, maar nog niet zo met eigen oren kunnen waarnemen! Ik wist niet dat er zo veel informatie naar een center werd doorgestuurd!


Morgen nog even naar Peter voor de nieuwe kabels  :yes:
Je beste upgrade van 2009  :yes:. Daar ga je heel veel plezier aan beleven! Destijds ging ik over van een Infinity C250 naar een C360 - die laatste heeft ongeveer hetzelfde formaat als jouw jongste aanwinst. Dat was echt een enorme stap vooruit van de gehele set. En betreft het formaat vs. jouw vriendin: zeg haar maar dat het heel snel gaat wennen en ze dan echt niet kleiner meer wil - zo heeft mijn vriendin dat ook ervaren toe zij het uit had met haar vorige vriend en mij ervoor in de plaats kreeg :-D.

Geniet ervan.

Sander.l

Mexicaanse Hond

Citaat van: xander32 op december 23, 2009, 19:25:30
En betreft het formaat vs. jouw vriendin: zeg haar maar dat het heel snel gaat wennen en ze dan echt niet kleiner meer wil - zo heeft mijn vriendin dat ook ervaren toe zij het uit had met haar vorige vriend en mij ervoor in de plaats kreeg :-D.

Geniet ervan.

Sander.l

En jij klaagt over het niveau van mijn posts?  :-P :wink:

xander32

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 23, 2009, 19:33:45
En jij klaagt over het niveau van mijn posts?  :-P :wink:
Hoezo niveau dan - ik help alleen een mede-forumlid verder door aan hem mijn ervaringen kenbaar te maken opdat hij daar zijn voordeel mee kan doen; dat is toch ook juist de kracht van een forum :-P.



:lol: Sander.

Tigger

#124
Tja.....het formaat......geeft altijd wel een soort van discussie.....gelukkig heb ik daar geen last van...  :schater:



Vanochtend ben ik even op en neer geweest naar Hifisupply! Ik werd vriendelijk begroet door Peter -> een persoon met kennis van zaken! Hij zei nog dat als ik iets nog wilde weten of vragen had, ik altijd welkom was! En hij meende het ook!! Kijk, dat is nog eens een stuk service!

Eenmaal thuisgekomen, meteen de doos uitgepakt en ik zou zeggen: met vriendelijke Kerstgroet van Hifisupply:



Ik moet altijd muziek aan hebben staan, dus ben ik eerst begonnen met het bi-ampen van de fronts...... Mijn allereerste indruk voor stereo: veel meer detail, helderder en sprankelender, vol overtuiging! Mijn allereerste indruk bij multi: meer detail en de bassen komen aardig door de fronts!

HDMI -> Wauw!!! Wat 'n haarscherp beeld!!! Geweldig!!

Optische interlink -> Wauw! Het geluid is ontzettend snel en breed. Veel meer detail e.d.

Helaas was er toen een intermezzo, want mijn vriendin moest met ons jongste zoontje naar het ziekenhuis....


Anyway, vanavond hebben mijn vriendin en ik toch heerlijk op de bank gezeten/gelegen en genoten van muziek. Haar reactie was: "Ik hoor veel meer en het geluid is veel volller!!!" Ze zei zelfs, tijdens het beluisteren van The Eagles: "Het lijkt net of we nu weer in de Ahoy zitten...!"

Ik kan niet anders beamen! Ik ben spontaan een "believer" geworden van bi-amp!!!!!!!!



O ja, onze oudste zoon moest natuulijk meehelpen... "Papa.. deze heb je niet meer nodig , hè?!"









Altijd mooi, zo'n QED!!
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Marvin

#125
een believer van bi-amp, -en dat is nou het enige in het verhaal wat technisch nut heeft......  :angel:  clown1

verder ziet het er wel mooi uit....!
vooral dat speakerdraad is om te smullen.
oh nee, dat wat op de doos van de toslink staat is om te smullen.
mooie degelijke kabels!

WimPeu

Citaat van: Tigger op december 24, 2009, 02:40:16
Tja.....het formaat......geeft altijd wel een soort van discussie.....gelukkig heb ik daar geen last van...  :schater:



Jij moet wel een hele lieve vrouw hebben. :wink:  :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Tigger

Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Tigger

#128
Vanavond, toen onze oudste zoon op bed lag en ik terug was uit het ziekenhuis van ons jongste zoontje, hebben mijn vriendin & ik eerst heerlijk gegeten en daarna een filmpje opgezet. We hebben Finding Nemo gekeken....

Mijn vriendin zei: "Het is alsof ik de film voor het allereerst zie! Ik zie schubben op de vissen, ik zie de film bijna in 3D, ik hoor ontzettend veel geluiden en effecten. Het is alsof ik de film "herontdek"!"

Kijk, als dat niet een compliment is over het beeld en geluid, weet ik het ook niet meer!!!  pompom




Ikzelf ben onzettend blij met de upgrades van de afgelopen paar maanden en heb niet alleen meer plezier in het kijken van een film, maar ook meer in het beluisteren van muziek. Het beeld is prachtig en haarscherp! En het geluid is loepzuiver en heeft (veel) meer fundering. Tijdens cd's luisteren bevangt mij iedere keer een intens gevoel en krijg ik soms zelfs kippevel! (ligt een beetje aan de betreffende cd en muziek natuurlijk...)
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Stadium III

KIjk dat zijn nou eens zeer mooie complimenten ! HB
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marantz 81

zit er allemaal heel mooi uit en je het als zo,n grote vooruitgang ervaart  pompom

veel luister en kijk genot  :-D  byebye

Vlearmoes

Dus de tv instellingen werken goed  :roll:

Ja mooi om te lezen  pompom
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Totofan

Dat zijn inderdaad mooie complimenten  pompom als zij het hoort dan weet je zeker dat je het goed gedaan heb shutup
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Tigger

Dank iedereen voor de reacties! Yep, wij zijn op dit moment wel erg tevreden met wat er staat en hangt  :yes:

Ikzelf heb nog wel wat ideeën......zo staat de oude center al achter-de-bank-op-de-dressoirkast-niet-aangesloten-te-wezen-maar-alvast-voor-de-vorm-er-te-staan-dus-wennen-voor-mijn-vriendin......een aantal wensen op mijn lijstje zijn er nog (waaronder de bekabeling voor de rears)......de sub toch maar zwart maken en naar linksvoor verplaatsen....e.d.

Maar voorlopig eerst maar eens genieten!! Vanmiddag had ik een "vader-zoon-dag" (mijn vriendin was naar onze jongste toe in het ziekenhuis) en ik had een cd-tje van De Dijk op staan......onze zoon (15 maanden) begon spontaan te dansen en te springen, terwijl hij dat eerst niet deed! Zou het kunnen dat zelfs hij het hoort?  :-D (of dat hij net zo'n fan van De Dijk is als zijn vader?)


Zonder gekheid: toen ik begon met het "aanleggen" van een mooie set, wist ik niet waar ik zou uitkomen. Mijn eerste idee toen was Denon, Piega en Van den Hul......maar de combinatie Marantz, Audiolab en QED is voor mij op dit moment werkelijk de top! En dan het beeld van de Pana maakt het allemaal compleet!



Ennuh....het formaat van de center is al gewend ;) En idd de instellingen van het scherm zijn helemaal goed ;)
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Tigger

En gister is netjes de (aktie) Panasonic BD-speler afgeleverd......nu nog aansluiten, maar dat zal dit weekend pas worden....

:-D
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips