Dat zijn de eerste indrukken van de huidige instellingen en veranderingen, gedaan door Stadium III!!!
Stadium III was vanavond bij ons op bezoek om e.a. af te stellen en het is absoluut op alle gebieden een succes geweest: ik stond nogal sceptisch tegenover "technisch" luisteren en aan de hand daarvan de set instellen en dan ook nog met behulp van meetapparatuur en een calibratie-dvd. MAARRRRRR.........ik kom hier volledig op terug: het loont namelijk wel!!! Ik dacht toch echt dat ik e.a. goed had ingesteld, maar dat bleek dus niet het geval

Stadium III heeft meer dan ruime ervaring in het afstellen van diverse sets en heeft daar ook gevoel bij en dat was goed te merken.
Zo op 't eerste gehoor klonk alles best aardig, maar na meten en (goed) luisteren, bleek dat toch e.a. anders afgesteld moest worden en ingedeeld -> de sub staat weer aan de rechterkant en de diverse instellingen zoals Source Direct
(ik had dus toch op de een of andere manier SD uit staan), luidsprekervolumes, frequenties e.d. staan nu zoals het hoort. Het geluid is nu: volledig aanwezig, homogeen, vullend, vol, omringend..... om maar een paar termen te noemen.
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik nu echt wel de meerwaarde zie/hoor van het meten en calibreren van het geluid. Ik dacht dat ik goed kan horen
(kan dat nog steeds), maar tegen de ervaring en het gevoel van Stadium III en de dB-meter en calibratie-dvd kan ik echt niet tegenop....
Enige is wel dat de sub op dit moment de zwakkere schakel is in het geheel, maar nog steeds goed z'n mannetje staat!!
Al met al een zeer geslaagde avond en ook nog complimenten gekregen over de set en de luidsprekers

De meer technische aspecten laat ik even over aan Stadium III