De set van Tigger

Gestart door Tigger, september 01, 2009, 13:38:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WimPeu

6 MA's :-o tijd voor een AV-8003..... :-P
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

jowa

Nah, separates blijven toch veeeel mooier dan zo'n all-in-one.  :evil:  :yes: :wink:

WimPeu

Citaat van: jowa op oktober 18, 2010, 20:46:15
Nah, separates blijven toch veeeel mooier dan zo'n all-in-one.  :evil:  :yes: :wink:

Dat heb je dan toch met een surround pre als de AV-8003... :-P
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

jowa

Moet me toch weer wat meer in Marantz verdiepen  redface
Dacht dat je het over de 8003 eindversterker had als vervanging van de MA's.

In het geval van de AV-8003 ga ik met je mee: tijd voor een AV-8003 i.p.v. een integrated  :-D

Tigger

 :? Uhm....ik heb de SR8002 pas een jaar!!! En nu al een andere? Nèh, ik hou 't voorlopig even op de SR en de MA's :) Eerst even hier mee spelen en pas over een paar jaar weer verder kijken ;)
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

WimPeu

Citaat van: Tigger op oktober 18, 2010, 23:05:52
:? Uhm....ik heb de SR8002 pas een jaar!!! En nu al een andere? Nèh, ik hou 't voorlopig even op de SR en de MA's :) Eerst even hier mee spelen en pas over een paar jaar weer verder kijken ;)

Da's al een half jaar langer dan dat ik de 8002 heb gehad voor ik naar de AV ging (die ik ook weer kort heb gehad maar ala... clown1)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Tigger

En toch hou ik 't voorlopig op de SR8002 :D Ik heb ook nog meer hobbies ;-) -> een tweetal Miata's rijden, waarvan de een nieuwe schokbrekers nodig heeft en de ander een nieuwe CAI :D en nog wat ander leuks.......
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

mars

 stupid  oi,


Je hebt een mooie set Tigger :yes:  En je hebt gelijk er zijn nog meer leuke dingen in het leven.

Kijk op een gegeven ogenblik(kan 1 , kan 2 jaar duren) ga je als fervent audiofreak , toch weer rondneuzen voor eventuele verbeteringen cq up-grades.
Want weet je wat het is??  Ook al is je set helemaal in orde , en elke is je bezoek zwaar onder de indruk van het geluid van jouw set.  Als eigenaar van een goede set ga je merken dat OOK goed geluid went , en dat je je doelen bijstelt
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

jowa

Hele mooie set zo, altijd heerlijk als er mensen gaan happen  :wink:
Nu lekker de puntjes op de ï zetten met die controles van de MA's, geeft lekker rust (voor even  :-P)

JoWa


Tigger

Audioservice heeft het zo ontzettend druk dat m'n MA's pas eind deze week aan de beurt komen..... hadden ze trouwens ook al keurig vantevoren aangegeven: 2 - 3 weken zal het ongeveer duren. Vandaag heel even e-mailcontact en idd als alles goed is, worden de MA's eind deze week onder handen genomen.


In de tussentijd heb ik "kritiek" gekregen van mijn vriendin over de set-up: zij wil graag een alles-speler.....en ik sta daar op zich eigenlijk best positief tegenover...... Toch maar even wezen kijken en ik zit nu even te twijfelen tussen een tweedehands BD8002 en een nieuwe UD8004... Beiden verschillen behoorlijk en dan heb ik het nog niet over het prijsverschil..... ik kan de BD voor een goede prijs kopen, maar een nieuwe UD zie ik ook wel zitten....



Ach, eerst maar de MA's terug en dan pas eens kijken naar een andere speler.... En ik hoor nu forumleden denken: "ik zei het toch: je wilt altijd meer!"  :oops: :oops: :oops:
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Tigger

 pompom

Krijg net een email binnen dat de MA's al klaar zijn! hello Nu nog even kijken wanneer ik ze kan gaan halen.... zal morgen zijn of anders uiterlijk donderdag.

Het viel allemaal wel mee, maar het was toch meer dan alleen even schoonmaken.....

Bij allen is het volgende gedaan:
Diverse soldeerverbindingen hersteld
Eindtrap hersteld
Output relais hersteld
Bias-circuit afgeregeld

En bij een is er nog een cinch connector hersteld.

Nu zijn ze weer helemaal in orde en kunnen ze weer gaan spelen :D
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

WimPeu

Mooi dat ze weer klaar zijn Tigger!

Als je vrouw een alles speler wil moet je wel voor de UD gaan want de BD8002 leest geen SACD...bofkont jij! :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

jowa

Moi om te lezen, gave set zo  hello
Verder  stupid, UD spelers zijn echt veel universeler. Mocht je een 6 kanaals analoge uitgang nodig hebben op de speler zelf, heb je wel een UD-7005 of hoger nodig.
Nog niet in het echtgezien of gehoord, ik vind de UD-7005 er wel strak uitzien op de foto's.
Hmmm, misschien een mooie upgrade om hierop de Sony in te ruilen, of toch gaan voor de UD-5005 in mijn opstelling.
Keuzes, keuzes  clown1

JoWa

Tigger

Ze zijn er weer!!!!  pompom Vanochtend opgehaald met onze oudste, daarna snel even langs Opa & Oma en vervolgens (nog sneller) weer naar huis gereden. Dan natuurlijk eerst even eten en de jongens zijn toen lekker gaan slapen. En had ik mooi de tijd om ze allemaal aan te sluiten, precies volgens het boekje, zeg maar :D

Wat heerlijk vol klinkt het geluid weer en krachtig! Voor degenen die benieuwd zijn naar hoe een 6-tal MA's naast elkaar staan, aanschouw  :mrgreen:






En voor degenen, die benieuwd zijn naar de binnenkant van een MA, heb ik Audioservice gevraagd om een paar foto's te maken:






Een TOP service van Audioservice! Ook kreeg ik nog een paar oranje D-bus snoertjes mee.



Het enige wat me nu verbaast, is dat die bromtoon nog steeds niet weg is. Het lijkt wel zo'n 50 Hz toon..... Toch heb ik alles goed aangesloten en staan alle instellingen goed. Ja, de kabels achter de kast lopen langs en over elkaar heen, maar dat kan toch niet die bromtoon veroorzaken. Ongeacht welk medium (radio, dvd, br of wat dan ook) wordt gekozen en welk geluidsniveau, die toon blijft continue aanwezig en op hetzelfde volume. Uiteraard wordt e.a. overstelpt wanneer er daadwerkelijk geluid wordt weergegeven door een medium.....

Wat zou 't kunnen zijn? Toch maar eens alle kabels opnieuw aansluiten en proberen te "rangschikken"? Het zou toch niet de SR zijn? Of een keer proberen om de MA's niet te bruggen, maar 1 MA per luidspreker?  HLP
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

lo

Ziet er indrukwekkend uit :yes:
En inderdaad, goeie service daar in Elst pompom
Tsja maar die bromtoon?
Inderdaad alles weer los en in zo klein mogelijke stapjes weer aan proberen te sluiten. Ergens moet dan de bromtoon ontstaan volgens mij.

Succes,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.