(HT-) set van Drees62

Gestart door drees62, februari 09, 2009, 12:50:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

gerard

Ik had inderdaad nog niet alles gelezen, bedankt voor het plaatsen :-)

Als ik de review's zo lees is het toch wel een goede receiver  :yes:

Citaat van: drees62 op november 10, 2012, 19:07:36
Muziek vanaf HD/USB-stick heb ik ook geprobeerd, maar dan mis ik toch wel de detaillering van de Marantz SA11.
Ik gebruik dat nu om te bepalen of ik muziek naar CD brandt, nadeel bij mij is ook dat voor meerdere albums de beamer altijd aan moet.
Voor één album op stick weet ik inmiddels blind de toetsencombinatie.

Enige wat ik nog moet proberen is de Marantz SA11 analoog op de Anthem, dat hou je nog tegoed.
Overigens fungeert de PM15-S2 in alle gevallen wel als eindversterker.

Maar eigenlijk is die Anthem wel heel erg goed. Tis dat ik rechtstreeks kan vergelijken met de Marantzen anders was ik er ook heel erg blij van geworden. En dat ARC is wat mij betreft echt een topper.
Ik heb het nu voor muziek zo ingesteld dat ARC alleen onder de 200 Hz zijn werk doet. Dat levert een zeer mooi geluid op. Je kunt namelijk verschillende "profielen" instellen voor movie en music.  Maar bijna altijd speel ik muziek met de Marantzen en dus zonder ARC. Heb dus keus bij bijvoorbeeld bass-heavynummers.

Bij mij wordt ie dus bijna alleen gebruikt voor HT en dat doet ie verrekte goed mag ik wel zeggen. Een hele mooie buble en veel kracht en definitie!



Eigenlijk zou je pas echt een goed beeld van de Anthem krijgen door je SA11 zowel analoog als dig. aan te sluiten (kun je schakelen tussen de beide) en dan wel via de ingebouwde versterkers van de Anthem luisteren, niet via de PM15-S2. Speakerkabels even ompluggen naar de Anthem  :yes:
Dan krijg je ook een beeld van de contrôle die de Anthem zelf over je speakers heeft. Ook 100W/8 ohm per kanaal toch?
Misschien wel leuke test als Sander langs komt..
Veel luisterplezier.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

drees62

#406
Vandaag weer M&G-dag!  pompom
Nu in afwachting van Xander32 en dan na de middag samen door naar Wim.


Renes59 schuift daar ook aan.

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

drees62


JohnWx

Probeer als Wim vraagt biertje, ja straks anders gaat hij helemaal los, knallen Wim
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

drees62

Citaat van: John Wx op november 17, 2012, 10:38:18
Probeer als Wim vraagt biertje, ja straks anders gaat hij helemaal los, knallen Wim

Moet jij niet 's gaan trainen voor je Alpjes?  :-D :wink:

Marantz 81

Goeie dag voor een M&G  pompom saai grijs weer buiten

WimPeu

Ik pas me altijd aan aan mijn gasten. Tot zo jongens!! hello

Citaat van: Marantz 81 op november 17, 2012, 10:43:05
Goeie dag voor een M&G  pompom saai grijs weer buiten

Hier schijnt een prachtige najaars zon op de mooie herfst bomen....
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81


Janver

Hier ook mistig en grijs, heerlijk om muziekjes te draaien; op Totem Speakers...
Hier kan uw reclame staan!

xander32

Andre ook nog bedankt voor de gezellige dag en jouw gastvrijheid. M.o. zal ik wel een verslag(je) produceren  :yes:

drees62

Citaat van: xander32 op november 17, 2012, 23:02:08
Andre ook nog bedankt voor de gezellige dag en jouw gastvrijheid. M.o. zal ik wel een verslag(je) produceren  :yes:

Jij bedankt voor de lift naar Drente!