(HT-) set van Drees62

Gestart door drees62, februari 09, 2009, 12:50:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

drees62

#420
De SB Touch draait hier inmiddels ook! Net ff wat internetradio geluisterd, grappig.
Binnenkort het wat serieuzere werk. Spotify en/of rippen.

Kan dat klokje trouwens ook uit, zodat de SB helemaal 'uit' is?

xander32

Citaat van: drees62 op november 17, 2012, 23:33:43
De SB Touch draait hier inmiddels ook! Net ff wat internetradio geluisterd, grappig.
Binnenkort het wat serieuzere werk. Spotify en/of rippen.

Kan dat klokje trouwens ook uit, zodat de SB helemaal 'uit' is?
Plug & play he ... En ja het klokje kan helemaal uit, onder "display" kan je e.e.a. instellen en voorts onder geavanceerde instellingen ook hetgeen je tijdens het spelen wil zien (of juist niet zien).

xander32

Ik had de toezegging voor een kort verslag gedaan, n.a.v. mijn indrukken van de set ... Eigenlijk zou ik dat met 1 zin af kunnen. De set cijfert zichzelf geheel weg ten gunste van de software ... Met andere woorden; de set laat je genieten van de software, zonder ook maar enig moment de aandacht op zichzelf te vestigen. Top dus!

Andre vroeg op een gegeven moment maar op eigen initiatief aan mij wat ik van de set vond, daar ik nog niets gezegd had ... dat kwam omdat ik zat te genieten van de muziek, totaal geen oor en oog meer had voor de set an sich ...

Karakteristiek;
Vloeiend, natuurlijk, rust, gedetailleerd, dynamisch, muzikaal.


Is de set dan geheel foutloos, valt er niets te verbeteren? Ja en nee, de set die er nu staat is zeer zorgvuldig opgebouwd, ik ervaar er synergie. Een extra vermelding hier dient ook de akoestische aanpassingen van de ruimte, welke een groot deel voor zijn rekening zal nemen aangaande muzikaliteit van de set, van diens rust en de door mijn evaren synergie. En dat ongeacht of ik meerkanaals, stereo, middels de PM15 of middels de Anthem zat te luisteren.

Hetgeen er te verbeteren valt is de attack in het hoog, om een concreet voorbeeld daarvan te geven; koperblazers, en m.n. het scherpe koper (trompet) klonken wat te lief, maar dat is deels ook smaakgebonden.
Daarnaast is de kickbass,kickdrum, welke je bijv. in rockmuziek treft, bescheiden betreft omvang. Maar dat zit hem puur in het fysiek van de speakers.



Al met al een zeer afgewogen set, welke in dienst staat van de software. Een groter kompliment kan ik mij niet bedenken  :-).

drees62

Vorig weekend nog een interessant vergelijk gedaan. Ik wilde weten of ik m.b.t. de streaming audio via mijn Logitech Squeezebox Touch nog enige winst kon halen met een andere DAC dan die van de Anthem.

Samen met 2 audiovrienden hebben we een avond de volgende DAC's getest:
- De Anthem DAC (uit de MRX 500)
- De Musical Fidelity V-DAC mk2
- De Musical Fidelity V-DAC mk2 met PSU mk2
- De Musical Fidelity M1 DAC
- De Rega DAC

Omdat ik in mijn HT-ruimte alleen een beamer ter beschikking heb is afspelen via een aangesloten HD op de Anthem (alleen in WAV-formaat) geen optie, daarom de Logitech SBT gekocht. Nu kan ik tenminste zien wat er speelt en het geheel bedienen via de iPone/iPad.
Voor alle vergelijkingen zijn dezelfde kabels gebruikt, vd Hull digitale interlink/Monster optische kabel en W&M RCA interlink.

Ik ga jullie niet vermoeien met allerlei beschrijvingen hoe het geluid met een bepaalde DAC klinkt. Onze gezamelijke eindconclusie bestond uit 2 elementen: De Logitech STB klinkt via de coaxiale uitgang het mooiste en de ingebouwde DAC van de Anthem kan het met gemak opnemen tegen bovengenoemde concurrenten. Wil je deze overtreffen dan zul je echt met iets anders (duurder?) voor de dag moeten komen. Voor ons alledrie een verrassende uitkomst. Voor mij persoonlijk nog weer eens de bevestiging dat deze Anthem voor mij een topdingetje is!

drees62

Afgelopen woensdag de SBooster (lineaire) voeding ontvangen voor de Squeezebox Touch. Eerst maar eens een tijdje er achter gooien en dan maar eens vergelijken.

Streaming is toch wel fun  :-D :-P

thepioneer

Leuk om te lezen. Toch weet ik wel een mooie dac voor je  :evil:

Wim heeft ook mf gehad, metrum en cambridge maar toch is de Meridian de absolute winnaar in de strijd met de nieuwere dac's.

Ronald
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

drees62

Citaat van: thepioneer op december 15, 2012, 16:50:52
Leuk om te lezen. Toch weet ik wel een mooie dac voor je  :evil:

Wim heeft ook mf gehad, metrum en cambridge maar toch is de Meridian de absolute winnaar in de strijd met de nieuwere dac's.

Ronald

Ja, die Meridian DAC is een pareltje. Heeft op mij de meeste indruk gemaakt in Wim zijn set.
Voorlopig ben ik happy met de DAC van mijn Anthem  :wink:

thepioneer

Tevreden zijn is het mooiste wat je kan hebben :) Ik moet nog een eindversterker aanschaffen en dan ben ik ook weer tevreden na de upgrades :)
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

bramdg

Citaat van: drees62 op december 15, 2012, 11:27:27
Afgelopen woensdag de SBooster (lineaire) voeding ontvangen voor de Squeezebox Touch. Eerst maar eens een tijdje er achter gooien en dan maar eens vergelijken.

Streaming is toch wel fun  :-D :-P

Jaja zeg wel ... streaming is very fun  pompom

ben benieuwd hoe die SBooster voeding het doet ..... ben er ook al een tijdje over aan het denken  redface
Ik hoor graag de indrukken  :yes:  :yes:

Veel plezier alvast  :-)
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

xander32

Citaat van: bramdg op december 15, 2012, 20:44:14
Jaja zeg wel ... streaming is very fun  pompom

ben benieuwd hoe die SBooster voeding het doet ..... ben er ook al een tijdje over aan het denken  redface
Ik hoor graag de indrukken  :yes:  :yes:

Veel plezier alvast  :-)

stupid

drees62

Gisteren met een dikke knal op de mat, het jaarboek van de HiFidelity community.
Mooi wat te lezen met de Kerst (zo'n 250 blz.)  :wink:

xander32

Citaat van: drees62 op december 22, 2012, 12:22:19
Gisteren met een dikke knal op de mat, het jaarboek van de HiFidelity community.
Mooi wat te lezen met de Kerst (zo'n 250 blz.)  :wink:
... mocht je deze tegen Pinksteren uit hebben dan hou ik mij aanbevolen :-D.

drees62

Citaat van: drees62 op december 15, 2012, 11:27:27
Afgelopen woensdag de SBooster (lineaire) voeding ontvangen voor de Squeezebox Touch. Eerst maar eens een tijdje er achter gooien en dan maar eens vergelijken.

Streaming is toch wel fun  :-D :-P

De SBooster geeft een wat minder digitale sound hier al is het verschil niet schokkend. Voor die 3 tientjes een leuke upgrade! Al met al speelt die SBT hier nu op een (door mij) nooit verwacht niveau.  :yes:

xander32

Citaat van: drees62 op januari 06, 2013, 13:27:26
De SBooster geeft een wat minder digitale sound hier al is het verschil niet schokkend. Voor die 3 tientjes een leuke upgrade! Al met al speelt die SBT hier nu op een (door mij) nooit verwacht niveau.  :yes:
... idd; voor dat geld een leuke upgrade  :yes:.

xander32

Gefeliciteerd Andre, maak er een mooie dag van pompom.