Ik had de toezegging voor een kort verslag gedaan, n.a.v. mijn indrukken van de set ... Eigenlijk zou ik dat met 1 zin af kunnen. De set cijfert zichzelf geheel weg ten gunste van de software ... Met andere woorden; de set laat je genieten van de software, zonder ook maar enig moment de aandacht op zichzelf te vestigen. Top dus!
Andre vroeg op een gegeven moment maar op eigen initiatief aan mij wat ik van de set vond, daar ik nog niets gezegd had ... dat kwam omdat ik zat te genieten van de muziek, totaal geen oor en oog meer had voor de set an sich ...
Karakteristiek;
Vloeiend, natuurlijk, rust, gedetailleerd, dynamisch, muzikaal.
Is de set dan geheel foutloos, valt er niets te verbeteren? Ja en nee, de set die er nu staat is zeer zorgvuldig opgebouwd, ik ervaar er synergie. Een extra vermelding hier dient ook de akoestische aanpassingen van de ruimte, welke een groot deel voor zijn rekening zal nemen aangaande muzikaliteit van de set, van diens rust en de door mijn evaren synergie. En dat ongeacht of ik meerkanaals, stereo, middels de PM15 of middels de Anthem zat te luisteren.
Hetgeen er te verbeteren valt is de attack in het hoog, om een concreet voorbeeld daarvan te geven; koperblazers, en m.n. het scherpe koper (trompet) klonken wat te lief, maar dat is deels ook smaakgebonden.
Daarnaast is de kickbass,kickdrum, welke je bijv. in rockmuziek treft, bescheiden betreft omvang. Maar dat zit hem puur in het fysiek van de speakers.
Al met al een zeer afgewogen set, welke in dienst staat van de software. Een groter kompliment kan ik mij niet bedenken
.