(HT-) set van Drees62

Gestart door drees62, februari 09, 2009, 12:50:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

lo

Citaat van: drees62 op september 19, 2012, 21:37:05
Laat maar, ik ga lekker op zondag  :evil:

(en omdat mijn maatjes alleen op zondag kunnen  :wink:)

Kijk......  notworthy notworthy
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

drees62

Citaat van: xander32 op september 19, 2012, 21:54:57
... uit betrouwbare bronnen vernomen dat ze op de zondag ook een Jonge schenken en Advocaat tappen :yes:.

Gaat helemaal goed komen dan, zaterdag alleen ranja  :schater:

xander32

Citaat van: drees62 op september 19, 2012, 21:56:45
Gaat helemaal goed komen dan, zaterdag alleen ranja  :schater:
... met een doosje Smarties :yes:.

gerard

Hallo André,

Ik zit al een tijdje te wachten  :roll:  tot je 'stereo' met je Anthem zou proberen, rechtstreeks van je cd speler, zonder je Marantz ertussen.
Op het HT forum had je zoiets aangekondigd maar daar lees ik er nog niets over.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de Anthem presteerd tov de PM 15s2.  :-)
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

drees62

Citaat van: gerard op november 10, 2012, 16:05:00
Hallo André,

Ik zit al een tijdje te wachten  :roll:  tot je 'stereo' met je Anthem zou proberen, rechtstreeks van je cd speler, zonder je Marantz ertussen.
Op het HT forum had je zoiets aangekondigd maar daar lees ik er nog niets over.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de Anthem presteerd tov de PM 15s2.  :-)

Hoi Gerard,

Had dit al een keer gepost op HT-forum, had je dat wel gezien?


Afgelopen week eens een avond geluisterd tussen het verschil van mijn Marantz SA-11 S1 analoog aangesloten op mijn geïntegreerde versterker, de Marantz PM-15 S2 of digitaal op de Anthem MRX-500. In dat laatste geval fungeert mijn Marantz versterker dan als eindversterker. Ik had nog een audiovriend uitgenodigd en hebben we wat nummers beluisterd vanaf CD.
Onze voorkeur had duidelijk de 1e configuratie, CD-speler analoog op de Marantz versterker. Mooier stereobeeld en meer detail. (Voorlopige) conclusie: De DAC en/of voorversterker van de Marantzcombinatie heeft mijn voorkeur boven die van de Anthem. Maar slecht is de Anthem zeker niet (verre van dat zelfs) en omdat we konden vergelijken door alleen de Power direct amp schakelaar om te zetten was een rechtstreeks vergelijk goed mogelijk.
En ja, ARC stond aan   :wink:

Binnenkort nog wat vergelijkingen, CD-speler analoog aangesloten op Anthem en muziek vanaf USB/HD rechtstreeks op de Anthem.

Wordt verder vervolgd . . .




drees62

#395
Muziek vanaf HD/USB-stick heb ik ook geprobeerd, maar dan mis ik toch wel de detaillering van de Marantz SA11.
Ik gebruik dat nu om te bepalen of ik muziek naar CD brandt, nadeel bij mij is ook dat voor meerdere albums de beamer altijd aan moet.
Voor één album op stick weet ik inmiddels blind de toetsencombinatie.

Enige wat ik nog moet proberen is de Marantz SA11 analoog op de Anthem, dat hou je nog tegoed.
Overigens fungeert de PM15-S2 in alle gevallen wel als eindversterker.

Maar eigenlijk is die Anthem wel heel erg goed. Tis dat ik rechtstreeks kan vergelijken met de Marantzen anders was ik er ook heel erg blij van geworden. En dat ARC is wat mij betreft echt een topper.
Ik heb het nu voor muziek zo ingesteld dat ARC alleen onder de 200 Hz zijn werk doet. Dat levert een zeer mooi geluid op. Je kunt namelijk verschillende "profielen" instellen voor movie en music.  Maar bijna altijd speel ik muziek met de Marantzen en dus zonder ARC. Heb dus keus bij bijvoorbeeld bass-heavynummers.

Bij mij wordt ie dus bijna alleen gebruikt voor HT en dat doet ie verrekte goed mag ik wel zeggen. Een hele mooie buble en veel kracht en definitie!

WimPeu

Als je via de USB draait, geeft het display van de Anthem dan geen info? Ik heb er zo,n 1500 cd s aan hangen en met het display van de receiver navigeer ik toch in een paar stappen naar de juiste cd.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Citaat van: WimPeu op november 10, 2012, 19:45:52
Als je via de USB draait, geeft het display van de Anthem dan geen info? Ik heb er zo,n 1500 cd s aan hangen en met het display van de receiver navigeer ik toch in een paar stappen naar de juiste cd.
Tja, Integra he, da's het meer serieuze spul :-P.

drees62

#398
Citaat van: WimPeu op november 10, 2012, 19:45:52
Als je via de USB draait, geeft het display van de Anthem dan geen info? Ik heb er zo,n 1500 cd s aan hangen en met het display van de receiver navigeer ik toch in een paar stappen naar de juiste cd.

Nope, hij laat alleen de bron zien (USB). Geen info over album/artiest/track.
Misschien dat ze dat nog eens verhelpen in een volgende update.

Is voor mij echter (nog) geen issue, omdat ik de Anthem hiervoor niet heb aangeschaft.
Ben ook eens (heel voorzichtig) naar een STB aan het rondkijken  :wink:

Al wil ik het ook nog eens proberen via mijn Mede8er, hoe muziek dan klinkt.
(overigens zit daar ook geen display op, dus zelfde probleem).

drees62

Citaat van: drees62 op november 12, 2012, 08:49:03
Ben ook eens (heel voorzichtig) naar een STB aan het rondkijken  :wink:

Vandaag toch maar alvast een knoopje doorgehakt, een STB besteld!
Nu in de aanbieding bij Redcoon voor € 214


xander32

#400
Citaat van: drees62 op november 12, 2012, 13:14:04
Vandaag toch maar alvast een knoopje doorgehakt, een STB besteld!
Nu in de aanbieding bij Redcoon voor € 214

hello

Denk dat je er goed aan doet Andre. De SBT levert veel hardware voor de euris en heeft m.i. geen prijsgelijke concurrenten. Wetende dat de SBT is afgeschreven door Logitech kunnen de laatsten wel eens erg gewild worden  :yes:.

drees62

Citaat van: xander32 op november 12, 2012, 18:15:54
hello

Denk dat je er goed aan doet Andre. De SBT levert veel hardware voor de euris en heeft m.i. geen prijsgelijke concurrenten. Wetende dat de SBT is afgeschreven door Logitech kunnen de laatsten wel eens erg gewild worden  :yes:.

Met name dat laatste is voor mij dé overweging geweest om nu toch al tot aanschaf over te gaan.
Mocht het niet bevallen dan raak ik die STB wel weer kwijt  :wink:

Verwacht zaterdag natuurlijk wel een heleboel tips van je  8-)

xander32

Citaat van: drees62 op november 12, 2012, 18:55:05
Met name dat laatste is voor mij dé overweging geweest om nu toch al tot aanschaf over te gaan.
Mocht het niet bevallen dan raak ik die STB wel weer kwijt  :wink:

Verwacht zaterdag natuurlijk wel een heleboel tips van je  8-)
Heb je er al over nagedacht hoe je de SBT gaat aansluiten?

drees62

Citaat van: xander32 op november 12, 2012, 20:43:23
Heb je er al over nagedacht hoe je de SBT gaat aansluiten?

Ja zeker, ik wil 'm eerst eens digitaal aansluiten op de Anthem. Diens DAC is (voorlopig) goed genoeg voor mijn streaming eisen. Met de PM 15 als eindversterker moet het dan toch een lekker geluidje voortbrengen.
Streaming wil ik er eerst bij en (nog) niet in plaats van.
Volgende stap is een NAS (QNAP?) in de meterkast maar begin eerst eens met HD via USB en/of Spotify.

Kun je trouwens alleen een account daarvoor aanmaken via Facebook (wat ik niet heb).

xander32

Citaat van: drees62 op november 12, 2012, 21:34:39
Ja zeker, ik wil 'm eerst eens digitaal aansluiten op de Anthem. Diens DAC is (voorlopig) goed genoeg voor mijn streaming eisen. Met de PM 15 als eindversterker moet het dan toch een lekker geluidje voortbrengen.
Streaming wil ik er eerst bij en (nog) niet in plaats van.
Volgende stap is een NAS (QNAP?) in de meterkast maar begin eerst eens met HD via USB en/of Spotify.

Kun je trouwens alleen een account daarvoor aanmaken via Facebook (wat ik niet heb).
SBT i.c.m. een externe schijf/usb stick, schijnt niet heel erg lekker te werken ... (aangesloten op de usb van de SBT) ...

Betreft Spotify, daar is idd. even een versie geweest waarbij je jou ook op FB diende te registreren, maar die verplichting is er niet meer (tenminste aangaande de Premium versie).