(HT-) set van Drees62

Gestart door drees62, februari 09, 2009, 12:50:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

 
Citaat van: drees62 op maart 21, 2012, 17:03:30
Zo, de Usher's zijn verkocht. Ik heb een goede deal kunnen maken en heb ze ingeruild op een Anthem MRX 500 AV-receiver die mijn good-old SR 8001 gaat vervangen. Deze schuift door naar de TV-set en kan aldus nog jaren mee!
Omdat ik meer dan gemiddeld geïnteresseerd ben in het akoestiekgebeuren zat ik al een tijdje met een schuin oog naar deze receivers van Anthem te kijken. Met name dus het ARC inmeetsysteem heeft mijn aandacht getrokken. Maar echt mooi vond/vind ik ze niet en het feit dat ze alleen in het zwart leverbaar zijn trok mij ook niet direct over de streep. De deal met de Usher's echter uiteindelijk wel.  :yes:

Dat wordt afkoppelen, uitpakken, aansluiten, inregelen etc. de komende dagen! :wink:
stupid :yes: Gefeliciteerd en succes Drees!
             Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

drees62

Citaat van: Stadium III op maart 21, 2012, 20:31:25
Mooie reciever
Ben zeer benieuwd naar de ARC functie die erin zit !

Hier alvast de eerste ervaringen:

Nadat de Anthem MRX 500 ingemeten was met behulp van het ARC-systeem (overigens goed zelf te doen) heb ik, ondanks het mooie weer, veel geluisterd/gekeken dit weekend.
Zal er binnenkort uitgebreider op terugkomen maar ik ben figuurlijk van de stoel gevallen. Dit systeem is weergaloos en doet iets wonderbaarlijks met het geluid in je ruimte. Daarbij worden echt alle pijnpunten (pieken en dalen) aangepakt.
Zonder het leven er uit te halen en gekke dingen te doen in het hoog (boven de 5 kHz doet het niks) krijg je het gevoel er echt bij te zijn.
De Audessey-versie op mijn Marantz SR-8001 ging bijvoorbeeld 9 dB bijplussen in de hogere regionen, niet om aan te horen. Hoog was en is hier prima voor elkaar. Voor die tijd dacht ik dat ik er bij aanwezig was, nu ben ik er echt live bij. Talloze kippenvelmomenten bewezen mij dat we het hier over iets bijzonders hebben. Omdat ARC ook je sub inmeet (per meetpunt krijgt elke speaker 8 behoorlijke sweeps voor zijn kiezen  ;D) maakt het een AntiMode (die overigens bij mij weinig tot geen effect sorteerde) bijvoorbeeld helemaal overbodig.
En omdat je de hele set (statief, gecalibreerde microfoon, kabels en software) erbij koopt/krijgt kun je zo vaak opnieuw meten als je wilt. Maar dat is eigenlijk alleen maar nodig als je iets verandert in apparatuur en/of luisterruimte.

Binnenkort meer met grafieken voor en na de meeting!

WilliamB

Gefeliciteerd, met je mooie aankoop. pompom
Blijf het volgen. :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

Mooie resultaten!

Wanneer mijn agenda het toelaat/ik een invulling heb gegeven aan een aantal andere M&G`s, maar weer eens naar Enschede :yes:.

WimPeu

Klinkt goed Andre. Ik denk dat de ARC nu wel iets te positief uit het vergelijk komt tov van de huidige Audyssey. Jij vergelijkt het met de Audyssey uit je SR-8001. Nou heb ik de opvolger van de 8001 gehad en de Audyssey daarin was ook zwaar kl#te maar wat jij nu omschrijft had ik ook toen ik de nieuwe Audyssey kreeg. En nu helemaal met de MultEQ XT32 die volgens mij met de ARC uit de Anthem te vergelijken is.

Los van deze nuance wil ik die Anthem van jou wel eens horen natuurlijk.. HB
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

drees62

Citaat van: WimPeu op maart 26, 2012, 17:50:44
Klinkt goed Andre. Ik denk dat de ARC nu wel iets te positief uit het vergelijk komt tov van de huidige Audyssey. Jij vergelijkt het met de Audyssey uit je SR-8001. Nou heb ik de opvolger van de 8001 gehad en de Audyssey daarin was ook zwaar kl#te maar wat jij nu omschrijft had ik ook toen ik de nieuwe Audyssey kreeg. En nu helemaal met de MultEQ XT32 die volgens mij met de ARC uit de Anthem te vergelijken is.

Los van deze nuance wil ik die Anthem van jou wel eens horen natuurlijk.. HB

Je hebt gelijk Wim, dat betrof een redelijk prehistorische versie van Audyssey (MultEQ). Wat ik ervan begrepen heb is dat het grote verschil tussen Audyssey Pro en ARC 'm zit in het feit dat ARC niet ten koste van alles een vlakke curve gaat creëren maar dat er nog best wat piekjes en dalen in blijven zitten. Dit houdt het leven in de muziek! 
Weet trouwens niet waarop jij het vergelijk met MultEQ XT32 baseert? Denk dat je ARC dan tenminste met de Pro-versie moet vergelijken. Maar daar moet je elke keer weer voor dokken.  :-o :-o

Indien dit niet op mijn pad was gekomen (lees: hele mooie prijs voor de BE-718) dan was er waarschijnlijk "gewoon" een SR-7005 gekomen hier. Ik ga ook niet zeggen dat ARC beter of slechter is dan Audyssey Pro, simpelweg omdat ik de Pro-versie hier thuis nooit heb gehoord en ook niet A/B kan vergelijken met ARC. Maar dat Anthem een interessant product in huis heeft met de ARC op de nieuwe lijn receivers is wel zeker. Zo heeft de MRX 300 voor € 1.250 ook dezelfde componenten en ARC aan boord!

drees62

Citaat van: xander32 op maart 26, 2012, 17:37:06
Wanneer mijn agenda het toelaat/ik een invulling heb gegeven aan een aantal andere M&G`s, maar weer eens naar Enschede :yes:.

Citaat van: WimPeu op maart 26, 2012, 17:50:44
Los van deze nuance wil ik die Anthem van jou wel eens horen natuurlijk.. HB

Jullie zijn uiteraard weer van harte welkom!  :yes: :yes:
Zit er over te denken om in het najaar hier weer een M&G te doen.

still life

Citaat van: drees62 op maart 25, 2012, 20:29:01goed zelf te doen) heb ik, ondanks het mooie weer, veel geluisterd/gekeken dit weekend.
Zal er binnenkort uitgebreider op terugkomen maar ik ben figuurlijk van de stoel gevallen.
Dit systeem is weergaloos en doet iets wonderbaarlijks met het geluid in je ruimte. Daarbij worden echt alle pijnpunten (pieken en dalen) aangepakt.

welkom in de wondere DSP-wereld..  :-D

geniet ze !
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Paul

Citaat van: still life op maart 26, 2012, 18:56:16
welkom in de wondere DSP-wereld..  :-D

geniet ze !
Klinkt als de efteling.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

WimPeu

Citaat van: drees62 op maart 26, 2012, 18:52:14
Je hebt gelijk Wim, dat betrof een redelijk prehistorische versie van Audyssey (MultEQ). Wat ik ervan begrepen heb is dat het grote verschil tussen Audyssey Pro en ARC 'm zit in het feit dat ARC niet ten koste van alles een vlakke curve gaat creëren maar dat er nog best wat piekjes en dalen in blijven zitten. Dit houdt het leven in de muziek! 
Weet trouwens niet waarop jij het vergelijk met MultEQ XT32 baseert? Denk dat je ARC dan tenminste met de Pro-versie moet vergelijken. Maar daar moet je elke keer weer voor dokken.  :-o :-o

Indien dit niet op mijn pad was gekomen (lees: hele mooie prijs voor de BE-718) dan was er waarschijnlijk "gewoon" een SR-7005 gekomen hier. Ik ga ook niet zeggen dat ARC beter of slechter is dan Audyssey Pro, simpelweg omdat ik de Pro-versie hier thuis nooit heb gehoord en ook niet A/B kan vergelijken met ARC. Maar dat Anthem een interessant product in huis heeft met de ARC op de nieuwe lijn receivers is wel zeker. Zo heeft de MRX 300 voor € 1.250 ook dezelfde componenten en ARC aan boord!


Waarop basser jij dan dat je de ARC met de Pro versie moet vergelijken? Ben BTW niet ondersteboven van de meer waarde van Pro tov de MultEQ XT32 maar dat terzijde.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

drees62

Citaat van: WimPeu op maart 26, 2012, 19:22:39

Waarop basser jij dan dat je de ARC met de Pro versie moet vergelijken? Ben BTW niet ondersteboven van de meer waarde van Pro tov de MultEQ XT32 maar dat terzijde.

Hee, das een beetje flauw.  :-P
Jij roept dat MultEQ XT32 met de ARC uit de Anthem te vergelijken is en nu moet ik daar antwoord op geven?  :-D :wink:

Maar goed, is baseer dat bijvoorbeeld hierop:

written by Brian , May 20, 2008 (betreft een reactie van de reviewer)

Well, in terms of the most ubiquitous flavor of Audyssey, the embedded MultEQ XT, in my opinion it is not in the same league as ARC. I've found MultEQ XT manifests a subtle change in the sound, mainly smoothing out the bass in just about every scenario I've heard it in, but little else of particular note. ARC on the other hand, as I said in the review, made a PROFOUND difference, not only in bass (improved even over MultiEQ XT), but more dramatically in the vocal range where Audyssey seemed to do little.

HOWEVER... proponents of Audyssey will point out that their stand alone EQ/MultiEQ Pro PC software would be a more appropriate comparison, and with that I would agree (we are still working on getting one for review). Indeed MultEQ Pro, as compared to the embedded MultEQ XT, offers much more sophisticated setup, higher precision filtering, includes a much better mic, etc, but for what its worth, anecdotally speaking, I would think that the "core values" would be consistent, so I would expect the results to be better, but not "radically different" from XT.

http://www.hometheaterhifi.com/surround-sound-processors/343-a-secrets-ssp-review.html?start=3

Eigenlijk concludeert deze man overigens hetzelfde als jij al doet, hij verwacht dat Audyssey-Pro niet veel verschilt met de XT-versie.

Wellicht dat we op termijn de beide systemen eens naast elkaar kunnen proberen in dezelfde luisterruimte. Zou op zich een leuke shoot-out zijn waarbij ik niet direct op zoek ben naar wat nu het betere systeem is maar meer naar de verschillen.



Perfect_audio

Citaat van: drees62 op maart 26, 2012, 19:42:05
Eigenlijk concludeert deze man overigens hetzelfde als jij al doet, hij verwacht dat Audyssey-Pro niet veel verschilt met de XT-versie.

Precies, hij verwacht.  En waarop baseert hij die verwachting op? Ik word zo moe van die types.....

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

drees62

Citaat van: Perfect_audio op maart 26, 2012, 21:02:22
Precies, hij verwacht.  En waarop baseert hij die verwachting op? Ik word zo moe van die types.....

ron

haha, ik had jou hier al verwacht Ron  :wink:

Ik refereer meer aan Wim zijn opmerking dat hij niet ondersteboven is van de meerwaarde van Pro t.o.v. de MultEQ XT32, iets wat min of meer in de lijn ligt met hetgeen de reviewer verwacht. Die verwachting is schijnbaar zo gek nog niet en klopt dus wel met hetgeen Wim ervaren heeft.

Citaat van: WimPeu op maart 26, 2012, 19:22:39

Waarop basser jij dan dat je de ARC met de Pro versie moet vergelijken? Ben BTW niet ondersteboven van de meer waarde van Pro tov de MultEQ XT32 maar dat terzijde.

Perfect_audio

Citaat van: drees62 op maart 26, 2012, 21:42:06
haha, ik had jou hier al verwacht Ron  :wink:

Ik refereer meer aan Wim zijn opmerking dat hij niet ondersteboven is van de meerwaarde van Pro t.o.v. de MultEQ XT32, iets wat min of meer in de lijn ligt met hetgeen de reviewer verwacht. Die verwachting is schijnbaar zo gek nog niet en klopt dus wel met hetgeen Wim ervaren heeft.

Ik doelde op de amerikaan met z'n opmerking.
Maar ehh, waar heeft Wim zijn ervaring opgedaan?

En ARC is goed, daar geen misverstand over.  Ik heb er veel mee geexperimenteerd. Jawel, ik ben niet eenkennig  :wink:

Nog een paar weken en dan is de nieuwe Anti-Mode ook beschikbaar. Steeds meer systemen om de kamerakoestiek te corrigeren!!

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

drees62

Citaat van: Perfect_audio op maart 26, 2012, 21:59:14
Ik doelde op de amerikaan met z'n opmerking.
Maar ehh, waar heeft Wim zijn ervaring opgedaan?

En ARC is goed, daar geen misverstand over.  Ik heb er veel mee geexperimenteerd. Jawel, ik ben niet eenkennig  :wink:

Nog een paar weken en dan is de nieuwe Anti-Mode ook beschikbaar. Steeds meer systemen om de kamerakoestiek te corrigeren!!

ron

Wim is gisteren bij Rob in Tilburg geweest, hij heeft dus enige ervaring met Pro.
Zelf ben ik bij Theo en bij jou thuis geweest.