Gistermiddag na mijn tweeter perikelen bij W&W Audio nog even bij Andre langs geweest voor een korte impressie van alle nieuwe speeltjes van Andre. Ik was toch in Enschede en Andre woont op een steenworp afstand van W&W. Met de dikke VW zo gepiept.
Ik kende de set van Andre wel goed na een paar vorige bezoeken maar inmiddels is de boel flink over hoop gegooid en staat er bijna een compleet andere set. Ik had bij W&W de tweeter test op de door Andre ingeruilde set Usher 718BE gedaan en was wederom zwaar onder de indruk van het kunnen van zijn ex speakers. Bij W&W werden ze ook nog eens aangestuurd door 2 mono's van het kaliber...groot is beter.
Wat een geluid komt daar dan uit zeg. Ik wou dus graag wel eens bij Andre horen wat de reden is geweest om deze dames in te gaan ruilen voor de Totem Acoustic Sttaf set.
Bij binnenkomst had Andre intussen snel zijn set weer aangesloten omdat de boel los is geweest voor het aanleggen van een aparte stroomgroep voor het stereo gedeelte van de set. Eerst moest ik me in de kamer een weg wurmen langs 2 enorme grote zwarte zuilen. Dat bleken de nieuwe bass traps te zijn. Goeiedag zeg wat een joekels...
Toen snel door naar de dedicated ruimte en de Totems van dichtbij te bekijken en te voelen.
Als je mijn Ushers gewent bent komen ze op mij over als monitoren terwijl het toch echt vloerstaanders zijn.
Klein maar fijn zullen we maar zeggen want gelijk bij de eerste klanken hoorde ik wel de kwaliteiten van deze Totem's. Eerst een paar korte Blu-Ray fragmenten van Adele en Toto om ook gelijk de nieuwe Anthem receiver te beleven. Andre had eerder wat aan de sub zitten draaien dus nadat die even kort werd ingesteld ontstond een zeer mooie homogene surround bubble met opvallend veel detail. De Anthem heeft een eigen ARC (Auto Room Correction als ik het goed heb) systeem wat nogal afwijkt van het door mij geroemde Audyssey. Een vergelijk valt niet makkelijk te maken omdat je simpel weg geen ARC VS Audyssey kunt doen. Resultaat van de ARC is gewoon ook erg goed tenoemen en ik zat lekker miden in de zaal. Feit dat de beamer aan stond versterkte dat gevoel natuurlijk ook. Daarna..stereo. Ook nu meteen dat
gevoel. Natuurlijk werd er voornamelijk audiofiel verantwoord materiaal gebruikt om het goed tot zijn recht te laten komen. Ik was zwaar onder de indruk over het totaal plaatje wat de Totems neer zetten. Het heeft niet die punch en druk die ik gewend ben met de Dancers natuurlijk maar het hoog en het midden gebied was zijde zacht en verdorie waar kwam op eens dat grommend laag vandaan. Verrassing van de dag zullen we maar zeggen.
Moeilijk om te zeggen of de Totem's nou beter waren dan de Usher's. Anders maar beide sets zijn boven gemiddeld. Denk toch dat in Andre zijn ruimte en icm zijn versterker de Totem's idd een betere keus zijn. Behalve de 'claws' van de Totem's
zijn ze ook nog eens prachtig om te zien met een zeer hoge WAF factor.
Andre bedankt voor het onverwachte, hartelijke en gezellig ontvangst en ik hoop je op de BBQ weer te zien en spreken.
Fijne paasdagen allemaal nog.
Wim