(HT-) set van Drees62

Gestart door drees62, februari 09, 2009, 12:50:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Stadium III

Filter van de subwoofer heb je daar rekening mee gehouden mbt vertragingen en dan afstand vergroten ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

drees62

Citaat van: Stadium III op maart 29, 2012, 07:39:47
Filter van de subwoofer heb je daar rekening mee gehouden mbt vertragingen en dan afstand vergroten ?

Ik heb de juiste afstand ingegeven, niks extra's. En dat klinkt echt heel goed in het laag, dus (voorlopig) laat ik het zo  :-D

WimPeu

Gistermiddag na mijn tweeter perikelen bij W&W Audio nog even bij Andre langs geweest voor een korte impressie van alle nieuwe speeltjes van Andre. Ik was toch in Enschede en Andre woont op een steenworp afstand van W&W. Met de dikke VW zo gepiept.  :-D

Ik kende de set van Andre wel goed na een paar vorige bezoeken maar inmiddels is de boel flink over hoop gegooid en staat er bijna een compleet andere set. Ik had bij W&W de tweeter test op de door Andre ingeruilde set Usher 718BE gedaan en was wederom zwaar onder de indruk van het kunnen van zijn ex speakers. Bij W&W werden ze ook nog eens aangestuurd door 2 mono's van het kaliber...groot is beter. notworthy  Wat een geluid komt daar dan uit zeg. Ik wou dus graag wel eens bij Andre horen wat de reden is geweest om deze dames in te gaan ruilen voor de Totem Acoustic Sttaf set.

Bij binnenkomst had Andre intussen snel zijn set weer aangesloten omdat de boel los is geweest voor het aanleggen van een aparte stroomgroep voor het stereo gedeelte van de set. Eerst moest ik me in de kamer een weg wurmen langs 2 enorme grote zwarte zuilen. Dat bleken de nieuwe bass traps te zijn. Goeiedag zeg wat een joekels... :-o  Toen snel door naar de dedicated ruimte en de Totems van dichtbij te bekijken en te voelen.  :-D Als je mijn Ushers gewent bent komen ze op mij over als monitoren terwijl het toch echt vloerstaanders zijn.  :-D Klein maar fijn zullen we maar zeggen want gelijk bij de eerste klanken hoorde ik wel de kwaliteiten van deze  Totem's. Eerst een paar korte Blu-Ray fragmenten van Adele en Toto om ook gelijk de nieuwe Anthem receiver te beleven. Andre had eerder wat aan de sub zitten draaien dus nadat die even kort werd ingesteld ontstond een zeer mooie homogene surround bubble met opvallend veel detail. De Anthem heeft een eigen ARC (Auto Room Correction als ik het goed heb) systeem wat nogal afwijkt van het door mij geroemde Audyssey. Een vergelijk valt niet makkelijk te maken omdat je simpel weg geen ARC VS Audyssey kunt doen. Resultaat van de ARC is gewoon ook erg goed tenoemen en ik zat lekker miden in de zaal. Feit dat de beamer aan stond versterkte dat gevoel natuurlijk ook. Daarna..stereo. Ook nu meteen dat  :kwijl: gevoel. Natuurlijk werd er voornamelijk audiofiel verantwoord materiaal gebruikt om het goed tot zijn recht te laten komen. Ik was zwaar onder de indruk over het totaal plaatje wat de Totems neer zetten. Het heeft niet die punch en druk die ik gewend ben met de Dancers natuurlijk maar het hoog en het midden gebied was zijde zacht en verdorie waar kwam op eens dat grommend laag vandaan. Verrassing van de dag zullen we maar zeggen.

Moeilijk om te zeggen of de Totem's nou beter waren dan de Usher's. Anders maar beide sets zijn boven gemiddeld. Denk toch dat in Andre zijn ruimte en icm zijn versterker de Totem's idd een betere keus zijn. Behalve de 'claws' van de Totem's  :-P zijn ze ook nog eens prachtig om te zien met een zeer hoge WAF factor.

Andre bedankt voor het onverwachte, hartelijke en gezellig ontvangst en ik hoop je op de BBQ weer te zien en spreken.

Fijne paasdagen allemaal nog.

Wim
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Whisper.nl

Citaat van: lo op april 08, 2012, 11:11:32
Mooi verslag Wim.  :yes: pompom

Yep een lekker stukje leesvoer.  HB

Groet Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

jrm

 stupid

Waar doen die sttafs mij aan denken :angel:

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES


Whisper.nl

Citaat van: jrm op april 08, 2012, 14:58:18
stupid

Waar doen die Sttafs mij aan denken :angel:

Aan een mooie set speakers toch ??

Groet Whisper

sorry Drees
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

jrm

oh, ja, bij een zeer gewaardeerd wave forumlid staan deze de sterren van de hemel weg te spelen :yes: :yes:

drees62

Ok, nog ff een fotootje dan  :wink:

Was weer gezellig Wim. Sorry voor de puinhoop hier maar heb dat half uurtje tussen jou telefoontje en aankomst hier goed kunnen gebruiken, haha. Zo was er toch nog muziek in de keet!

xander32

Citaat van: drees62 op april 08, 2012, 23:39:10
Ok, nog ff een fotootje dan  :wink:

Was weer gezellig Wim. Sorry voor de puinhoop hier maar heb dat half uurtje tussen jou telefoontje en aankomst hier goed kunnen gebruiken, haha. Zo was er toch nog muziek in de keet!
Wanneer je een x wat minder zooi hebt kom ik graag een x luisteren.

thepioneer

Hallo Andre, hoe bevalt je nieuwe audiogroep ??

grts Ronald
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

drees62

Citaat van: thepioneer op april 12, 2012, 22:03:50
Hallo Andre, hoe bevalt je nieuwe audiogroep ??

grts Ronald

Oei, deze heb ik even gemist.

Audiogroep bevalt prima, tis geen wereld van verschil en eigenlijk heb ik nog niet echt zitten vergelijken met de oude situatie. Iets wat ik straks wel wil doen omdat ik heel makkelijk terug kan. Oude stopconcact op originele groep zit ernaast  :wink:
Wel heb ik het idee dat er weer iets meer rust, ruimtelijkheid en definitie bij is gekomen, Wim was in ieder geval onder de indruk van het stereogebeuren. De Anthem was hagelnieuw dus daar wil ik nog niet teveel conclusies aan verbinden, die begint echter ook lekker los te komen.

Bij een volgende M&G ga ik zeker een blinde test houden, heel makkelijk hier omdat de WCD's achter het gordijn zitten :wink: Wie de meeste goed heeft gaat dan met de hagelnieuwe testCD van mijn audiocluppie naar huis! Staan hele mooie (originele) nummers op. Niet die waar galm bij wordt gemixed  :gaap:

Jij bent trouwens ook weer lekker bezig, volg het met grote belangstelling!


xander32

Citaat van: drees62 op april 21, 2012, 19:19:32


Bij een volgende M&G ga ik zeker een blinde test houden, heel makkelijk hier omdat de WCD's achter het gordijn zitten :wink: Wie de meeste goed heeft gaat dan met de hagelnieuwe testCD van mijn audiocluppie naar huis! Staan hele mooie (originele) nummers op. Niet die waar galm bij wordt gemixed  :gaap:




:-D