De set van HiFi Gek

Gestart door HiFi gek, januari 25, 2009, 19:47:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Shepherd Moon

Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

Marvin

Citaat van: HiFi gek op juni 30, 2010, 18:36:10

En het bijzondere is dat het geen zooitje is qua kabels achter mijn audiorack .

Bij een hoop mensen zie je een enorme weerwar aan kabels waarvan de meeste waarschijnlijk toch niet gebruikt worden .
Ik heb daarom enkel de broodnodige kabels aangesloten en absoluut niets meer dan dat .
Groeten  EDWIN  B

Hoe kan jij nou weten wat een ander wel of niet aan kabels gebruikt, niet iedereen heeft zo'n minimalistische opstelling met weinig apparatuur.

jowa

Ook ik heb naast de IC's van de CD naar de voorversterker nog dubbele (yep, draai nu eenmaal bi-amped  :-D) IC's naar de eindversterkers en een stel IC's van de tuner naar de voorversterker.
Daarnaast heeft elk apparaat een eigen netkabel en heb ik nu nog twee stekkerblokken met ieder hun eigen netkabel.
Verder zijn  de Densen's onderling ook nog eens verbonden met Denlinks.

Het is dus aardig druk achter m'n set met kabels, maar mijns inzien geen zooitje doordat ik voor de interlinks voor korte kabels ga (1 meter en korter), de Denlinks heb opgerold en de netkabels allemaal aan één kant zitten.

Bij jouw kom ik uit op één set interlinks en twee netkabels met een stekkerblok, is dus een derde van wat ik heb.
Dan is netjes houden ook niet zo moeilijk  :-D

HiFi gek

#303
Citaat van: drees62 op juni 30, 2010, 20:06:33
Huh, leg dit eens nader uit Edwin.
Of gaat het je alleen om minder "draaiuren" voor de CD-speler? Ook bij inspelen doet zo'n CD-speler toch alleen waar ie voor gemaakt is en had je ook een CD-tje op repeat kunnen zetten als je persé zo wilt inspelen?


Uiteraard kun je ook je cd speler op repeat zetten zoals je zelf terecht opmerkt .

Maar bedenk wel dat als je ongeveer 1.5 week en dan ook nog eens 24 uur per dag je loopwerk laat draaien dat een echte slijtageslag zal worden .

Omdat een tuner geen mechanisch loopwerk hebt kies ik dan logischerwijs voor inspelen via een tuner .

Ik wil met inspelen altijd zo snel mogelijk op het 100% resultaat komen , vandaar dat het dan 24 uur per dag inspeeld , anders gaat het veel te lang duren naar mijn zin .




Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

#304
Citaat van: jowa op juli 02, 2010, 10:29:11
Ook ik heb naast de IC's van de CD naar de voorversterker nog dubbele (yep, draai nu eenmaal bi-amped  :-D) IC's naar de eindversterkers en een stel IC's van de tuner naar de voorversterker.
Daarnaast heeft elk apparaat een eigen netkabel en heb ik nu nog twee stekkerblokken met ieder hun eigen netkabel.
Verder zijn  de Densen's onderling ook nog eens verbonden met Denlinks.

Het is dus aardig druk achter m'n set met kabels, maar mijns inzien geen zooitje doordat ik voor de interlinks voor korte kabels ga (1 meter en korter), de Denlinks heb opgerold en de netkabels allemaal aan één kant zitten.

Bij jouw kom ik uit op één set interlinks en twee netkabels met een stekkerblok, is dus een derde van wat ik heb.
Dan is netjes houden ook niet zo moeilijk  :-D



Begrijp mij a.u.b. niet verkeerd , ik bedoel niet dat het bij een ander bijvoorbaat al een weerwar aan kabels is .
Maar omdat ik enkel maar 3 netsnoeren en een enkele interlink en speakerkabels gebruikt lijkt mij dat vrij zeldzaam voor een audioset , zoiets zie je vrijwel nooit bij andere audiosets .

Vroeger had ik ook een weerwar aan kabels achter mijn rack .

Interlink van de tuner .
Antenne kabel van de tuner .
Netsnoer van tuner
Digitale 75 ohm kabel van cd recorder naar cd speler
Interlinks output van cd recorder
Interlinks input van cd recorder
Netsnoer van cd recorder .
Interlink van tv naar versterker

Aangezien ik mijn cd recorder al jaren niet meer gebruikt en mijn tuner ook vrijwel nooit is het dan ook niet meer dan logisch om al deze extra kabels te verwijderen .
Het is wel zo dat ik de antennekabel gewoon grijpklaar heb laten liggen op de grond achter mijn rack en de tv interlink ligt ook op de grond grijpklaar .
Dus wil ik toch naar mijn tuner luisteren of een film via mijn boxen beluisteren dan hoef ik enkel de kabel maar in te steken .





Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Mijn inleidend verhaal op pagina 1 is gelukkig weer terug geplaatst door moderator Maurice , hiervoor mijn hartelijke dank aan Maurice voor de moeite die hij heeft moeten maken .



Groeten  EDWIN  B

Marvin

Citaat van: HiFi gek op juli 02, 2010, 18:05:35
Begrijp mij a.u.b. niet verkeerd , ik bedoel niet dat het bij een ander bijvoorbaat al een weerwar aan kabels is .
Groeten  EDWIN  B
Met alle respect naar jou toe, dat is precies wat je zegt......
En daarbij meld je dat je denkt dat de meeste kabels niet gebruikt worden.
Ik hou niet van woorden in een ander zijn mond leggen, maar je laat eigenlijk geen discussie.....

(Dank je).

drees62

Citaat van: marvin op juli 03, 2010, 03:42:47
Met alle respect naar jou toe, dat is precies wat je zegt......
En daarbij meld je dat je denkt dat de meeste kabels niet gebruikt worden.
Ik hou niet van woorden in een ander zijn mond leggen, maar je laat eigenlijk geen discussie.....

(Dank je).


Edwin zegt "bij een hoop mensen", dat is dus niet bij iedereen  :wink:
Overigens is het bij mij ook een zooi maar dat zie je verder niet aan de voorkant.

Goed lezen dus Marvin, of heb je een beetje last van de warmte?  :-D :-D :-D

Marvin


lo

Edwin,

Volgens mij vereist je signature een up-date pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

MadVillain


Marantz 81

wat heb ik gemist  :roll:

Accuphase  sacd speler gekocht  ? :-o

HiFi gek

#312
Ik zie het al wat LO bedoeld .

In mijn signature staat nog steeds de oude Kharma interlink vermeld .
Die moet veranderd worden naar de nieuwe interlink : Siltech - Princess  (Royal Signature G7 serie) .

En inmiddels heb ik al een tijd 3 Siltech - Ruby Hill G6 (SATT versie ) netsnoeren i.p.v. 2 stuks .
Ja LO , dat had jij weer niet gezien  :-D .

Niet dat ik dat nou zo belangrijk vind , ik zal het desondanks toch aanpassen .




Groeten  EDWIN  B

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Citaat van: MadVillain op september 01, 2010, 13:53:38
Of juist zijn set? ;-)


Ja ja , kom nou even zeg , ik blijf niet aan de gang .  :no:    :-D


Groeten  EDWIN  B