De set van HiFi Gek

Gestart door HiFi gek, januari 25, 2009, 19:47:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

HiFi gek

Eindelijk is het zover , mijn Kharma - KIC.Reference.1A  interlink is eindelijk vervangen door een andere interlink van Siltech uit de G7 serie .

Het is de :   SILTECH - PRINCESS  (ROYAL SIGNATURE G7 SERIE) in rca versie en 75 cm lang .

De kabel is geschakeld tussen de Marantz SA7-S1 cd speler en de Accuphase E-408 versterker .

De Siltech staat voorlopig nog in te spelen via mijn tuner die ik 24 uur per dag aan laat staan .
Na een dag of 4 inspelen kon ik duidelijk verschil horen t.o.v. de volledig nieuwe kabel rechtstreeks uit de doos met 0 speeluren .

De Siltech interlink is weer een grote stap beter dan de Kharma Interlink  en kun je ongeveer vergelijken met het verschil tussen de Marantz SA11-S1 en de SA7-S1 .


Ik zal wel eens een keer een foto maken van de interlink .




Groeten  EDWIN  B

Marantz 81

gefeliciteerd met de mooie interlink  :yes:

veel luisterplezier en mooi dat het zo,n vooruitgang is  hello


eerst was ik er ook wel sceptisch over dat de vooruitgang maar minimaal zou zijn bij betere kabels ,maar ik heb pasgeleden VDH Thea Track ( 4x 3 mm ) gekocht en was een behoorlijke vooruitgang  :-)

lo

Hoi Edwin,

Nogmaals gefeliciteerd met deze hele mooie kabel. pompom
Dat wordt weer genieten geblazen als je zometeen je CD collectie weer gaat draaien. Geniet ervan :yes:
Ik hoor wel wanneer hij naar jou mening volledig is ingespeeld.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Dennis E36

Edwin,

Gefeliciteerd met die schitterende kabel notworthy

@MadVillain: overleg en grijp je kans :-D :-D
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

MadVillain

HAHAHAHA! Ik wilde het net al aanhalen. De Kharma is echt al een goede kabel!

Maar ik denk dat Edwin hem niet gaat verkopen, hebben wij het al eens over gehad ;)

Veel plezier met de Siltech!

HiFi gek

Mijn Kharma interlink had ik laatst uitgeleend aan een vriend/collega .

Hij vond de Kharma een stuk beter klinken dan zijn eigen interlink .
Na er 1.5 week naar geluisterd te hebben op zijn volledige Sony installatie incl Sony boxen heeft hij de Kharma interlink van mij gekocht .

Ik wilde hem in eerste instantie te koop zetten op het forum hier omdat er een aantal forumleden enige maanden terug al interesse in hadden getoond , maar dat komt er nu helaas niet meer van .




Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

#291
Inmiddels is de Siltech - Princess (Signature G7)  interlink voor zover ik het kan horen helemaal ingespeeld .

Ik hoor al ruim 1 week geen verschil meer met inspelen , ik heb de kabels ongeveer 1.5 week kontinu 24 uur per dag laten inspelen via mijn tuner .

In de eerste paar dagen werd het geluidsbeeld duidelijk anders , maar er was nog te veel middengebied aanwezig en te weinig laag en een te scherp hoog .

Nu op dit moment van schrijven zijn deze 3 genoemde nadelen opgeheven en is alles in zijn geheel zeer positief toegenomen t.o.v. mijn vorige Kharma interlink .

De Siltech was zijn geld meer dan waard voor mij , ik ben er dan ook erg tevreden over .


Inmiddels heb ik van de Siltech Signature serie de volgende kabels nu in mijn set .

Netkabel op Marantz SA7-S1      =     Ruby Hill (G6 Signature , Satt versie)
Netkabel op Accuphase E-408    =     Ruby Hill (G6 Signature , Satt versie)
Netkabel op STS-Digital stekkerblokl  =   Ruby Hill (G6 Signature , Satt versie)
Interlinks tussen versterker en cd speler   =   Princess (G7 Royal Signature )

G6 staat voor Generatie 6 en G7 voor generatie 7 .
G6 is niet meer nieuw verkrijgbaar , de huidige serie is de Royal Signature G7 .


Mijn speakerkabel is de : Harmonic Technology - Pro 9+
Deze heb ik gemodificeerd naar WBT spades i.p.v. de standaard gemonteerde banaanstekkers .





HIER DE VORIGE KHARMA INTERLINK





HIER DE SILTECH - PRINCESS INTERLINK (G7)










HIER EEN TOTAAL OVERZICHT .





Groeten  EDWIN  B













HiFi gek

Tot mijn grote verbazing is mijn komplete inleidende beschrijving die ik destijds hebt gemaakt van mijn set op pagina 1 volledig verdwenen .

Ik heb moderator Maurice al een bericht gestuurd hierover .

Ik heb er erg veel typwerk aan gehad , dus hoop ik dat Maurice of een andere moderator mijn set beschrijving weer terug kan plaatsen als het tenminste niet definitief verloren is gegaan .

Ik wacht wel af .




Groeten  EDWIN  B

drees62

Klopt, hebben velen last van. Volgens mij werd dat veroorzaakt door gebruik van leestekens (à, é, ë etc)
Na zo'n teken heeft de backup zich verslikt en is het weg = pech!

Citaat van: HiFi gek op juni 27, 2010, 18:22:19
Tot mijn grote verbazing is mijn komplete inleidende beschrijving die ik destijds hebt gemaakt van mijn set op pagina 1 volledig verdwenen .

Ik heb moderator Maurice al een bericht gestuurd hierover .

Ik heb er erg veel typwerk aan gehad , dus hoop ik dat Maurice of een andere moderator mijn set beschrijving weer terug kan plaatsen als het tenminste niet definitief verloren is gegaan .

Ik wacht wel af .




Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Citaat van: drees62 op juni 27, 2010, 19:16:30
Klopt, hebben velen last van. Volgens mij werd dat veroorzaakt door gebruik van leestekens (à, é, ë etc)
Na zo'n teken heeft de backup zich verslikt en is het weg = pech!


O , dus het valt niet meer terug te plaatsen door een moderator als ik het goed begrijpt ?



Groeten  EDWIN  B

drees62

Citaat van: HiFi gek op juni 27, 2010, 19:31:34

O , dus het valt niet meer terug te plaatsen door een moderator als ik het goed begrijpt ?



Groeten  EDWIN  B

Ben inderdaad bang van niet, maar wacht voor de zekerheid even de reactie van Maurice af.

lo

Je had trouwens je verhaal weer van een aantal mooie foto's voorzien Edwin. Ziet er toch wel enorm goed uit bij jou achter je rack notworthy

Geniet ervan.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Citaat van: lo op juni 29, 2010, 15:45:01
Je had trouwens je verhaal weer van een aantal mooie foto's voorzien Edwin. Ziet er toch wel enorm goed uit bij jou achter je rack notworthy

Geniet ervan.

groet,

lo



En het bijzondere is dat het geen zooitje is qua kabels achter mijn audiorack .

Bij een hoop mensen zie je een enorme weerwar aan kabels waarvan de meeste waarschijnlijk toch niet gebruikt worden .
Ik heb daarom enkel de broodnodige kabels aangesloten en absoluut niets meer dan dat .

Buiten de speakerkabels en de div netsnoeren om gebruik ik enkel een interlink tussen mijn cd speler en versterker , de overige kabels heb ik destijds allemaal verwijderd omdat ik mijn tuner en cd recorder toch nooit gebruikt .

Mijn tuner en cd recorder staan er eigenlijk alleen nog maar als rackvulling .

Ik heb mijn tuner laatst wel gebruikt om mijn nieuwe Siltech - Princess interlink in te spelen , dit doe ik natuurlijk niet via mijn cd speler omdat het loopwerk dan flink op zijn donder krijgt .
Met een tuner heb je daar geen last van waardoor deze uitermate geschikt is om interlinks mee in te spelen .




Groeten  EDWIN  B

drees62

Citaat van: HiFi gek op juni 30, 2010, 18:36:10


Ik heb mijn tuner laatst wel gebruikt om mijn nieuwe Siltech - Princess interlink in te spelen , dit doe ik natuurlijk niet via mijn cd speler omdat het loopwerk dan flink op zijn donder krijgt .
Met een tuner heb je daar geen last van waardoor deze uitermate geschikt is om interlinks mee in te spelen .




Groeten  EDWIN  B

Huh, leg dit eens nader uit Edwin.
Of gaat het je alleen om minder "draaiuren" voor de CD-speler? Ook bij inspelen doet zo'n CD-speler toch alleen waar ie voor gemaakt is en had je ook een CD-tje op repeat kunnen zetten als je persé zo wilt inspelen?

WimPeu

#299
Citaat van: HiFi gek op juni 30, 2010, 18:36:10


En het bijzondere is dat het geen zooitje is qua kabels achter mijn audiorack .

Bij een hoop mensen zie je een enorme weerwar aan kabels waarvan de meeste waarschijnlijk toch niet gebruikt worden .
Ik heb daarom enkel de broodnodige kabels aangesloten en absoluut niets meer dan dat .


Groeten  EDWIN  B


Je hebt ook geen surround opstelling. Ik kan met de beste wil van de wereld het niet zo minimalistisch houden.
Ga maar na:

Voorversterker, eindversterker, cd speler, receiver, 5 speakers, een sub, een game consule, een mediastreamer, een squeezebox, een HD tuner, een TV., router en de nodige netwerk kabels en alle daarbij behorende 12V omvormers, ja dan heb je misschien een iets grotere kans om een kabel oerwoud te hebben.

Ook ik heb daarom enkel de broodnodige kabels aangesloten en absoluut niets meer dan dat .
:wink:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES