De set van HiFi Gek

Gestart door HiFi gek, januari 25, 2009, 19:47:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Pjotr27

Was het gezellig het bezoek van Cor en Fritz gisteren?
Ik kon helaas niet mee ( werken)
Cor was erg te spreken over je set..
En het was voor het eerst dat hij Accuphase hoorde....
Wordt tijd dat je een keer deze richting uit gaat...
Ik ben nu aan het spelen met een nieuwe voorversterker op mijn monoblokken...
Gaat me veel geld kosten vrees ik... :-(

HiFi gek

#316
Citaat van: Pjotr27 op september 22, 2010, 22:16:37
Was het gezellig het bezoek van Cor en Fritz gisteren?
Ik kon helaas niet mee ( werken)
Cor was erg te spreken over je set..
En het was voor het eerst dat hij Accuphase hoorde....
Wordt tijd dat je een keer deze richting uit gaat...
Ik ben nu aan het spelen met een nieuwe voorversterker op mijn monoblokken...
Gaat me veel geld kosten vrees ik... :-(


Zeker , het was even lekker muziek draaien voor zo'n 1,5 uur .
Ze kwamen aan rond 14:30 uur en gingen weer weg rond 16:00 uur om de file te vermijden .

Ik heb diverse cd's en sacd's gedraaid van verschillende labels en uiteraard ook van het STS-Digital label .

Fritz en Cor waren erg te spreken over de geluidsweergave tussen de Accuphase en Marantz combie met Focal boxen .
Ook nog even het 1 en ander uitgetest of wij alledrie hetzelfde verschil waarnamen , en dat deden wij exact .
Heb ook weer een kleine verbetering gerealiseerd dankzij tweaken , klinkt nu net weer wat aangenamer .
Zo'n bezoek van Fritz leverd altijd wel weer wat op dus  :yes:



Ik kom zeker een keer mee met Fritz naar jou toe , ik ben ook benieuwd hoe het bij jouw klinkt .




Groeten  EDWIN  B


viceadmiraal61

#317
ja het was helaas kort,maar cor en ik hadden een stevig programma van bezoeken klanten/muziekkanten..
cor zit al heel lang in het golden oren team van sts....en dus kan hij wel iets zeggen..en dat was positief.
ja..onderweg hadden wij het er nog over..dat de rust van de installatie geweldig was....en het geluid
zeer in de muziek......ook viel op dat edwin zijn vervolg opleiding zal moeten ondergaan in het herkennen
van muziek instrumenten in opname,s...veel live opname,s mee maken dat is de oplossing.....
door de goede buren verstandhouding konden we niet echt stevig draaien...maar heel even ..en dan spat
de dynamiek er af....ik werd nog even op de proef gesteld.......edwin draaide een cd en ik moest zeggen
wie dat heeft opgenomen.....ik had het goed   stockfisch......ja  ja en dat op mijn 60nsdghwe;ui  ao;rfhwei
verjaardag...

HiFi gek

Citaat van: viceadmiraal61 op september 23, 2010, 17:53:29
ja het was helaas kort,maar cor en ik hadden een stevig programma van bezoeken klanten/muziekkanten..
cor zit al heel lang in het golden oren team van sts....en dus kan hij wel iets zeggen..en dat was positief.
ja..onderweg hadden wij het er nog over..dat de rust van de installatie geweldig was....en het geluid
zeer in de muziek......ook viel op dat edwin zijn vervolg opleiding zal moeten ondergaan in het herkennen
van muziek instrumenten in opname,s...veel live opname,s mee maken dat is de oplossing.....
door de goede buren verstandhouding konden we niet echt stevig draaien...maar heel even ..en dan spat
de dynamiek er af....ik werd nog even op de proef gesteld.......edwin draaide een cd en ik moest zeggen
wie dat heeft opgenomen.....ik had het goed   stockfisch......ja  ja en dat op mijn 60nsdghwe;ui  ao;rfhwei
verjaardag...



Inderdaad Fritz , het is net wat je al zelf zegt .

Ik heb zo nu en dan wel eens problemen om te herkennen om wat voor muziek instrument het gaat .
Met de tijd zal dat vast en zeker goed gaan komen als ik op pad met jou ga om live opnames bij te wonen .

Enne Fritz , ik ging er al van uit dat jij die Stockfisch opname feilloos zou herkennen terwijl je de muziek zelf niet kon .
Je zij het al na enkele seconden  notworthy




Groeten  EDWIN  B

Pjotr27

CiteerEnne Fritz , ik ging er al van uit dat jij die Stockfisch opname feilloos zou herkennen terwijl je de muziek zelf niet kon .
Je zij het al na enkele seconden  notworthy

Makkie, met cd`s van Fritz kan ik het soms al zeggen zonder de muziek te horen...
:wink:

Pjotr27

CiteerEn als laatste de speakerkabel aanpakken , weet nog niet welk merk en type het moet worden .

Sprak net Cor nog even en die had het over je speakerkabel, je zou mij setje luidsprekerkabels eens moeten proberen, het zijn de :

47 labs 4719

Ik kan ze niet meer gebruiken, de lengte (2m) is voor mij te kort, mijn meubel staat intussen rechts van de rechter box en heb dus nu 4 meter nodig..
Voor ik ze kocht had ik Siltech Classic 88 mkII en het was geen vergelijk, de 4719 veegt de vloer aan met de Siltech`s..
Je mag ze wel vrijblijvend proberen.....
Kan ze wel aan Fritz meegeven....
Als je meer wilt weten pm je me maar...

HiFi gek

#321
Citaat van: Pjotr27 op september 25, 2010, 20:17:06
Sprak net Cor nog even en die had het over je speakerkabel, je zou mij setje luidsprekerkabels eens moeten proberen, het zijn de :

47 labs 4719

Ik kan ze niet meer gebruiken, de lengte (2m) is voor mij te kort, mijn meubel staat intussen rechts van de rechter box en heb dus nu 4 meter nodig..
Voor ik ze kocht had ik Siltech Classic 88 mkII en het was geen vergelijk, de 4719 veegt de vloer aan met de Siltech`s..
Je mag ze wel vrijblijvend proberen.....
Kan ze wel aan Fritz meegeven....
Als je meer wilt weten pm je me maar...



Bedankt voor je aanbod .

Ik zie er vanaf omdat ik tevreden ben over mijn speakerkabels , en 2 meter is voor mij ook te kort .



Groeten  EDWIN  B

Pjotr27

Citeer
Bedankt voor je aanbod .

Ik zie er vanaf omdat ik tevreden ben over mijn speakerkabels .

Mooi, houden dan.....

gerard

Je hebt inmiddels je nieuwe bankstel in huis?!?
TTIWWP

Het zit vast wel goed, maar klinkt het wel een beetje?  :wink:
Ik bedoel eigenlijk heeft het invloed op de akoestiek in je woonkamer?
Omdat je zo perfekt met je hobby bezig bent kan zo'n verandering je geluidsbeeld beïnvloeden...
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

HiFi gek

#324
Citaat van: gerard op oktober 26, 2010, 22:23:07
Je hebt inmiddels je nieuwe bankstel in huis?!?
TTIWWP

Het zit vast wel goed, maar klinkt het wel een beetje?  :wink:
Ik bedoel eigenlijk heeft het invloed op de akoestiek in je woonkamer?
Omdat je zo perfekt met je hobby bezig bent kan zo'n verandering je geluidsbeeld beïnvloeden...



Goed onthouden van jou dat ik een nieuwe bank heb gekocht  :wink:

Ik ben nu overgegaan van een lederen 3 zits bank naar een 2.5 zits bank van een soort ribkort stof .
En ja , dat merk je ook terug in de reflexies .
Leder reflecteerd nou eenmaal meer dan een bank met stoffen bekleding , sterker nog - stoffen bekleding  demp juist .
Ik hoor het ook terug in de muziek weergave , het klinkt nu gewoon aangenamer .
Je hoort het ook goed als je hard in de handen klapt , je hebt dan minder galm/flutter echo .

De hoofdreden om niet meer voor leder te gaan is dat ik 2 katten heb die er niet voor terugdijnzen zo nu en dan hun nagels in mijn bank te zetten .
Leder is daar zeer gevoelig voor en een stoffen bekleding bank naar horen zeggen veel minder .

Dat het qua akoestiek er iets op vooruit gaat is dan mooi meegenomen toch , maar dit was niet de hoofdreden dus .





Foto vanuit de aanbouw keuken genomen , waarbij audiorack en 1 luidsprekerbox ook goed zichtbaar zijn en 1 van mijn katten op de rechter bankleuning ligt te slapen .
Wanneer ik muziek ga luisteren schuif ik de bank nog 80 cm naar achter toe met de rugleunig strak tegen de eethoek aan .
Ik zit dan op 4.2 meter afstand van mijn boxen , heb het even nagemeten met een rolmaat .
Die 80 cm naar achter schuiven geeft een aanzienlijke verbetering in de weergave .
Vandaar ook dat ik nu een 2.5 zit heb gekocht , met mijn vorige 3 zits bank ging dit niet omdat deze dan klem kwam te zitten tussen mijn kast en de gangmuur in .




Groeten  EDWIN  B

Stadium III

Mooi bankstel en fiets edwin  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

lo

Goede aankoop Edwin, en mooi meegenomen dat het nog een positieve uitwerking op je geluid heeft.
Maar wat zie ik, er ligt iets op je speaker. Bij mij is dat  nonono violent1 en volgen er lijfstraffen voor de dader :evil:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

gefeliciteerd met je nieuwe bank ,mooi dat het ook gelijk een vooruitgang geeft

had dat ook wel eens gelezen dat een leren bankstel reflecteert en een stoffen absorbeert

hoe gaat he trouwens met je schouder zit alles goed nu ? alweer aan het werk ?

HiFi gek

Citaat van: Stadium III op oktober 27, 2010, 18:19:35
Mooi bankstel en fiets edwin  :-D


Bedankt , maar helaas is nou net die mountainbike de oorzaak van mijn gebroken sleutelbeen en schouderblad .
De fiets heeft overigens geen schade opgelopen na de valpartij .

Mijn nieuwe bank was trouwens al bijna verziekt geweest , 1 van de katten begon te kokhalzen terwijl hij op de bank zat .
Ik kon hem nog net wegjagen , gelukkig maar want er kwam een flinke golf maagzuur uit , dat trekt gelijk naar binnen in een stoffen bekleding .



Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Citaat van: lo op oktober 27, 2010, 21:21:03
Goede aankoop Edwin, en mooi meegenomen dat het nog een positieve uitwerking op je geluid heeft.
Maar wat zie ik, er ligt iets op je speaker. Bij mij is dat  nonono violent1 en volgen er lijfstraffen voor de dader :evil:

groet,

lo


Goed gezien , er ligt inderdaad iets boven op de box .
Hier wist ik uiteraard ook vanaf , het is een bloknoot papiertje met wat tekst erop .

Wat die lijfstraffen betreft , ik heb hier na lang twijfelen gehoor aan gegeven .
Heb mijzelf eens flink mishandeld  HLP , loop nu met een zere kaak en blauw oog rond  :cry: , en heb mijzelf er met klem op gewezen dit nooit meer te doen  nonono , met de nadruk erop dat ik mij nog ingehouden heb wat de zelf  mishandeling betreft en ik de volgende helemaal los ga  :-o .

Ben nu aan het overwegen aangifte tegen mezelf te gaan doen  shutup .




Groeten  EDWIN  B